خالکوبی یا تاتو بسیار راحت است اما برای پاک کردن آن به دردسر خواهید افتاد. روش های مختلفی اکنون برای پاک کردن خالکوبی مورد استفاده قرار می گیرد که لیزر به دلیل ایمنی بیشتر و عوارض کمتر به عنوان بهترین روش شناخته می شود. از نظر هزینه نیز پاک کردن خالکوبی بسته به محل، اندازه، تعداد و نوع رنگ های مورد استفاده و همچنین عمق خالکوبی متفاوت است.

 

چرا از خالکوبی خود پشیمان می شویم؟

خالکوبی یکی از روش های آرایش پوست است که سالهای اخیر در ایران بسیار رایج شده است. خالکوبی بیشتر توسط خانم ها برای اصلاح ابرو یا زیباتر کردن صورت مثلا برای خط چشم دائمی یا خط لب مورد استفاده قرار می گیرد. اما بسیاری از افراد طرح  و نقش مختلفی روی پوست خود خالکوبی می کنند که بیشتر برای جلب توجه است.

بدون توجه به اینکه چرا افراد خالکوبی می کنند طبق تحقیقات 70 درصد افراد از خالکوبی خود پشیمان می شوند. این مسئله ممکن است به دلیل نارضایتی از طرح باشد یا اینکه فرد پس از مدتی از خالکوبی خود زده می شود.

دیگر مقالات ماه تهران: هزینه پاک کردن تاتو با لیزر + لیست قیمت 1403

آیا خالکوبی من به صورت کامل پاک می شود؟

جواب این پرسش مثبت است و شما بسته به نوع رنگ مورد استفاده، عمق خالکوبی و وسعت خالکوبی می توانید از روش های موجود برای پاک کردن آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که حذف خالکوبی به صبر و حوصله زیادی نیاز دارد و هرگز به فکر پاک کردن یکباره آن نباشید. در ضمن برخی روش ها ممکن است به پوست شما آسیب برسانند بنابراین با مشورت متخصص پوست بهترین روش را برای حذف تاتو انتخاب کنید.

 

بهترین روش های پاک کردن خالکوبی چیست؟

روش های مختلفی برای پاک کردن خالکوبی وجود دارد که هر یک از نظر عوارض، هزینه و تعداد جلسات مورد نیاز با یکدیگر متفاوت هستند.

لیزر کیوسوئیچ

لیزر کیوسوئیچ با طول موج 694 نانومتر جوهرهای آبی، سبز و سیاه را به طور موثر حذف می کند. با این حال، به دلیل خطر تغییرات رنگدانه، روی پوست های تیره تر تأثیر کمتری دارد. پالس‌های نوری که به ناحیه‌ تاتو شده تابانده می شود رنگدانه ها را به ذرات کوچکتر تجزیه می‌ کند. آنها در نهایت  توسط  سیستم لنفاوی از بدن دفع و خالکوبی پاک می شود.

  • تعداد جلسات حذف تاتو با لیزر کیوسوئیچ به وسعت،عمق، محل، ترکیب رنگ ها و قدمت خالکوبی دارد.
  • لیزر کیوسوئیچ ایمن ترین روش برای حذف خالکوبی است و تنها عارضه آن قرمزی و التهاب پوست است که با پمادهای تجویزی برطرف می شود.

دیگر مقالات ماه تهران: قوی‌ترین پاک‌کننده تاتو ابرو را بشناسید

هزینه پاک کردن خالکوبی با لیزر کیوسوئیچ در سال 1403

هزینه پاک کردن خالکوبی با لیزر به وسعت ناحیه خالکوبی شده، عمق و رنگ خالکوبی و همچنین سن خالکوبی و تعداد جلسات بستگی دارد. در کلینیک ماه تهران هزینه هر جلسه لیزر خالکوبی در سال 1403 از 700 هزار تومان برای هر جلسه هزینه دارد.

مواد ریموور

مواد ریمور معمولا در سالن های زیبایی برای حذف تاتوی ابرو مورد استفاده قرار می گیرد و برای تاتوهای وسیع مناسب نیست. این روش طی چند جلسه تاتو را پاک می کند و درد و عوارض بیشتری دارد. محل تاتو در این روش زخم خواهد شد و برای جلوگیری از عفونت باید مراقبت بعد از ریمور را کاملا رعایت نمایید.

هزینه پاک کردن تاتوی ابرو بسته به میزان رنگدانه چندین جلسه طول می کشد و قیمت آن بین 400 تا 700 هزار تومان است.

دیگر مقالات ماه تهران: هزینه ریموو ابرو با مواد در سالن ها چقدر است؟

جراحی

جراحی برای پاک کردن خالکوبی که به عنوان تاتو اکسیزیون نامیده می شود با برش و برداشتن نواحی خالکوبی انجام شده و پوست باقی مانده بخیه می شود. این روش بسته به وسعت خالکوبی چند ساعت طول می کشد و دوره نقاهت آن طولانی است.

جراحی فقط برای تاتوهای کوچک با عمق زیاد توصیه می شود و به دلیل عوارضی مانند آسیب به پوست، گوشت اضافی، احتمال عفونت و ایجاد اسکار کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و تقریبا منسوخ شده است. از نظر هزینه نیز جراحی تاتو نسبت به لیزر هزینه بیشتری دارد.

هزینه جراحی خالکوبی بیش از یک میلیون است و این روش منسوخ شده و به دلیل عوارض زیاد استفاده نمی شود.

دیگر مقالات ماه تهران: چقدر طول می کشد تا تاتو ابرو و بدن پاک شود؟

لایه برداری با اسید یا درم ابریژن

در لایه برداری با اسید یا درم ابریژن پوست ناحیه تاتو شده تراشیده می‌ شود. این روش برای تاتوهای وسیع انتخاب مناسبی است و از طریق سایش، خالکوبی را پاک می کند. عوارض استفاده از درم ابریژن درد و ناراحتی، ایجاد لک های تیره، عفونت، ایجاد اسکار و پاک نشدن کامل تاتو است.

لایه برداری با اسید توسط یک اسید ملایم یعنی اسید تری کلرواستیک (TCA) روش دیگری است که برای پاک کردن تاتو استفاده می شود. لایه برداری با اسید مقداری دردناک بوده و باعث زخم شدن پوست می شود. این روش گاهی اوقات در کنار جلسات لیزر برای حذف بهتر تاتو انجام می شود.

برای پاک کردن خالکوبی با لایه برداری به تعداد جلسات زیادی نیاز دارید. این روش دارای عوارض زیادی است و هزینه درم آبریژن در کلینیک ها از 500 هزار تومان است.

قبل و بعد لیزر خالکوبی

روش های خانگی برای پاک کردن خالکوبی؟

روش های خانگی پاک کردن تاتو بر استفاده از مواد طبیعی متمرکز است. شما با کاربرد روزانه این ترکیبات می توانید به تدریج تاتو را کمرنگ و پاک کنید. برخی از ترکیباتی که برای پاک کردن تاتو استفاده می شوند عبارتند از:

  • ژل آلوئه ورا
  • آب لیمو
  • سرکه سیب
  • عسل
  • آب نمک غلیظ
  • هیدروژن پراکسید
  • اسکراب زردآلو

 

آیا روش های خانگی موثر است؟

روش های خانگی برای پاک کردن تاتو مقرون به صرفه هستند اما بندرت باعث پاکسازی کامل تاتو خصوصا تاتوهای عمیق خواهند شد. از طرفی احتمال آسیب پوست با این روش بسیار است بنابراین استفاده از روش های خانگی بطورکلی توصیه نمی شود.

دیگر مقالات ماه تهران: 8 روش برای پاک کردن تاتو در خانه

در قدیم چگونه خالکوبی را پاک می کردند؟

در گذشته خالکوبی ها با روش های دردناک و سختی مانند درم ابریژن، کرایوتراپی و سلبریاسیون انجام می شد. در روش اخیر محلول نمکی روی پوست استعمال و سپس گرم می شود. در همه این روش ایجاد اسکار محتمل بود و به همین دلیل در حال حاضر کمتر استفاده می شود.

 

در نی نی سایت خوندم پاک کردن خالکوبی با وایتکس این واقعیت دارد؟

خیر استفاده از وایتکس به عنوان یک ماده شیمیایی روی پوست اصلا توصیه نمی شود و ممکن است عوارض بدی به دنبال داشته باشد.

 

خطرات و عوارض پاک کردن غیر اصولی خالکوبی؟

ایجاد اسکار، حساسیت پوستی، لک و همچنین عفونت از مهمترین عوارض پاک کردن غیر اصولی خالکوبی هستند.

بهترین روش پاک کردن خالکوبی؟

بهترین روش پاک کردن خالکوبی در حال حاضر استفاده از لیزر است زیرا عوارض کمتری دارد و نتایج آن نیز رضایت بخش است.

دیگر مقالات ماه تهران: 11 روش پاک کردن تاتو

آیا لیزر باعث تغییر رنگ پوست می شود؟

با تاثیر بر رنگدانه طبیعی پوست یعنی ملانین، لیزر ممکن است باعث روشن تر شدن یا به ندرت باعث تیره تر شدن پوست در برخی افراد شود.

 

بلافاصله پس از خالکوبی بهترین روش پاک کردن چیست؟

اگر بلافاصله پس از خالکوبی به هر دلیلی از جمله نارضایتی از طرح پشیمان شدید، می توانید با ساکشن لیدوکائین آن را حذف کنید.

 

آیا پاک کردن خالکوبی درد دارد؟

بله برخی روش ها مانند درم ابریژن، جراحی و پاک کردن تاتو با ریمور دردناک هستند. شما می توانید برای کنترل درد از مسکن یا بی حس کننده های موضعی استفاده نمایید. اما پاک کردن خالکوبی با لیزر در بین این روش ها کمترین درد را دارد و بیشترین تاثیر را نیز دارد.

 

مراقبت بعد پاک کردن خالکوبی

  1. مراقبت بعد پاک کردن خالکوبی به کاهش درد و ناراحتی کمک کرده و نقش بسیار مهمی در تسریع بهبودی دارد. این مراقبت ها شامل موارد زیر است:
  2. خنک کردن ناحیه: کمپرس سرد بلافاصله پس از لیزر روی ناحیه تحت درمان به کاهش تورم و ناراحتی کمک کند. این کار باید در چند ساعت اول پس از خالکوبی، حدود 10-15 دقیقه در هر ساعت انجام شود.
  3. تمیز نگه داشتن ناحیه: به آرامی ناحیه تحت درمان را با آب ولرم و صابون ملایم تمیز کنید. با یک حوله تمیز خشک کنید و توجه داشته باشید که مالش ندهید.
  4. مرطوب کننده و محافظت کننده: از پماد آنتی بیوتیک تجویز شده یا مرطوب کننده روی ناحیه تحت درمان استفاده کنید. این کار به بهبودی کمک می کند و از ایجاد دلمه جلوگیری خواهد کرد.
  5. اجتناب از برخی فعالیت ‌ها: حداقل تا ۷۲-۴۸ ساعت پس از پاک کردن خالکوبی از انجام فعالیت‌ هایی که باعث تعریق بیش از حد می شود و شنا در استخرهای حاوی کلر یا استفاده از سونا خودداری کنید.
  6. عدم دستکاری محل: طی بهبودی ناحیه تحت درمان، ممکن است پوسته پوسته شود. بسیار مهم است که پوسته ها را نخراشید، زیرا این امر می تواند منجر به زخم شود.
  7. اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و استفاده از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF 30 یا بالاتر نیز بسیار مهم است. زیرا UV می تواند خطر تغییر رنگ پوست را افزایش دهد.

 

منبع

www.stylecraze.com/articles/how-to-remove-a-tattoo/#1-laser-tattoo-removal

drnumb.com/blogs/tattoo/how-to-remove-tattoo-at-home

 

کلینیک ماه تهران

کلینیک ماه تهران

    درباره کلینیک ماه تهران


    کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
    در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


    کلینیک ماه تهران

    خانه
    مشاوره واتساپ
    مشاوره تلفنی
    رزرو نوبت