بسیاری از افراد در مقطعی از زندگی خود تاتو ابرو و بدن انجام می دهند اما پس از مدتی تصمیم می گیرند آنها را پاک کنند. سوالات زیادی در این رابطه برای افراد مطرح است. اعم از اینکه آیا پاک کردن تاتو ابرو و بدن امکان پذیر است و اینکه این روند چقدر طول می کشد.

بطور کلی باید گفت ریموو تاتو ابرو و بدن امکان پذیر است اما اینکه چه مدت طول می کشد بستگی به روش انتخابی و مقدار رنگدانه های مورد استفاده در پوست دارد. طبیعتا هر چه رنگدانه بیشتری برای تاتو استفاده شده باشد مراحل پاک کردن آن زمان بیشتری خواهد گرفت.

 

آیا تاتو به صورت کامل پاک می شود؟ یا فقط کم رنگ می شود؟

اینکه تاتو به صورت کامل پاک می شود یا خیر بستگی به روش مورد استفاده برای پاک کردن و همچنین عواملی مانند محل تاتو، وسعت تاتو، رنگ و حتی نوع پوست شما دارد. حذف تاتو یک عمل دردناک است و بسته به روشی که استفاده می شود حتی ممکن است پوست شما را زخم کند. تاتو را می توان به صورت کامل پاک کرد اما تعداد جلسات مورد نیاز برای ریموو بسته به روش آن متفاوت است.

معمولا در جلسات اول تاتو ابتدا کمرنگ شده و بعد حذف می شود. بطور کلی کم عارضه ترین روش حذف تاتو استفاده از لیزر است. لیزر کمترین آسیب را به پوست می رساند و در عین حال بهترین نتایج را به دنبال خواهد داشت.

اما برای حذف کامل تاتو می توان از روش جراحی نیز استفاده کرد. جراحی با یک یا دو جلسه تاتو را حذف می کند و چندین هفته بهبود آن طول خواهد کشید. یکی از مهمترین عوارض ریموو تاتو با جراحی باقی ماندن اسکار است که ممکن است برای برخی خوشایند نباشد.

دیگر مقالات: قوی‌ترین پاک‌کننده تاتو ابرو را بشناسید

چقدر طول می کشد تا تاتو ابرو پاک شود؟

لیزر بعد چه مدت و چند جلسه تاتو را پاک می کند؟

لیزر یک روش کاملا شناخته شده برای از بین بردن انواع تاتو است. در این روش  پرتوهای نور متمرکزی که به پوست نفوذ می کنند جوهر تاتو را تجزیه کرده و به تدریج از بین می برند. استفاده از لیزر برای حذف تاتو ابرو و بدن بسیار پرکاربرد و موثر است. مدت زمان حذف تاتو با لیزر بستگی به  اندازه و رنگ تاتو شما دارد.

استفاده از لیزر برای حذف تاتو می تواند زمان بر و پر زحمت باشد. به طور متوسط، بین 10 تا 15 جلسه برای حذف تاتو نیاز خواهید داشت. جلسات معمولا با فاصله 6 تا 8 هفته از یکدیگر برای بهبود و فرآیند دفع جوهر صورت می گیرند. هر جلسه نیز حدود 15 تا 30 دقیقه زمان می برد. کل فرآیند حذف تاتو بسته به اندازه آن ممکن است بین 1 تا 3 سال طول بکشد. پزشک پس از معاینه تاتو به شما می گوید که پاک کردن آن چقدر زمان خواهد برد.

همچنین توجه داشته باشید که حذف تاتو با لیزر ممکن است همیشه کاملاً مؤثر نباشد. حذف برخی از رنگ‌ ها، به‌ ویژه رنگ‌ های روشن‌ با لیزر بسیار دشوار است و احتمال حذف ناقص وجود دارد. علاوه بر این، استفاده لیزر حتی می تواند باعث تغییر رنگ پوست، به ویژه در افرادی با رنگ پوست تیره تر شود.

دیگر مقالات: مقایسه ریموو ابرو با لیزر و مواد، کدامیک بهتر است؟

چقدر طول می کشد تا تاتو با لیزر پاک شود؟

ریموو با مواد بعد چه مدت و چند جلسه تاتو را ریموو می کند؟

ریموو تاتو با مواد معمولا از طریق لایه برداری شیمیایی صورت می گیرد. در این روش یک محلول شیمیایی روی پوست استفاده می شود تا لایه ‌های حاوی جوهر تاتو را از بین ببرد. این روش برای حذف تاتو ابرو و بدن مورد استفاده قرار می گیرد و بسته به اندازه تاتو ممکن است 10 جلسه یا بیشتر طول بکشد.

ریموو تاتو با مواد بسته به اندازه و عمق آن متفاوت است. با این روش می توان تاتوهای سطحی را به راحتی پاک کرد اما حذف کامل تاتوهای عمیق هرگز با لایه برداری شیمیایی به تنهایی امکان پذیر نیست.

ریموو تاتو با مواد همچنین خطراتی مانند تغییر رنگ پوست، ایجاد اسکار و تحریک پوست به دلیل واکنش های آلرژیک را در پی دارد. بنابراین برای استفاده از این روش حتما به مراکز معتبر مراجعه نمایید.

دیگر مقالات: قیمت پاک کردن تاتو بدن و ابرو با لیزر

هزینه هر جلسه لیزر تاتو چقدر است؟

هزینه هر جلسه لیزر تاتو بسته به نوع رنگ، وسعت و محل تاتو و همچنین اعتبار و معروف بودن کلینیکی که به آن مراجعه می کنید بستگی دارد. پزشک یا پرسنل مرکز، قبل از لیزر تاتو با شما در مورد تعداد جلسات مورد نیاز و هزینه حذف تاتو صحبت خواهند کرد و شما را بطور کامل در جریان کار قرار می دهند. به طور متوسط هزینه هر جلسه لیزر تاتو می تواند از 500 هزار تومان قیمت داشته باشد.

 

چگونه می توانیم با روش های خانگی روند پاک کردن تاتو را تسریع ببخشیم؟

روش های خانگی برای حذف تاتو کاملا موثر نیستند اما ممکن است با کم رنگ کردن تاتو کمک کنند آنها را با روش های دیگر مانند لیزر سریع تر پاک کنید. روش های خانگی حذف تاتو معمولا بی ضرر هستند ولی نباید در انجام آنها زیاده روی کنید. به عنوان مثال می توانید از نمک یا لیمو به صورت موضعی برای لایه برداری ملایم و از بین بردن جوهر تاتو استفاده کنید.

این کار را باید در فواصل منظم و با فرصت دادن به پوست جهت بهبودی انجام دهید. پس از کمرنگ شدن تاتو باید 4 تا 6 هفته صبر کنید تا پوست شما بهبود یابد سپس می توانید از لیزر برای حذف باقی مانده تاتو استفاده نمایید.

علاوه بر این بد نیست که برای کم رنگ کردن تاتو ابتدا از پمادهای ریمور موجود در داروخانه استفاده نمایید. این پمادها با مکانیسم های مختلفی رنگ های تاتو را تجزیه کرده و کار شما را برای حذف با لیزر راحت تر می کنند.

دیگر مقالات: پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوئیچ

سخن پایانی

در نهایت باید بدانید که حذف تاتو ابرو و بدن یک روش دردناک و زمان بر است و به مراقبت های زیادی نیاز دارد تا پوست شما دچار آسیب نشود. بنابراین قبل از انجام هر روشی بهتر است ابتدا با یک متخصص پوست مشورت کنید تا شما را از خطرات و عوارض آن آگاه نماید. علاوه بر این عمل حذف تاتو را در یک کلینیک معتبر انجام دهید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

 

 

منابع

The details of the eyebrow laser tattoo removal process.

https://tatt2away.com/blog/how-long-does-tattoo-removal-take/

 

کلینیک ماه تهران

کلینیک ماه تهران

    درباره کلینیک ماه تهران


    کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
    در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


    کلینیک ماه تهران

    خانه
    مشاوره واتساپ
    مشاوره تلفنی
    رزرو نوبت