موهای زیر پوستی مشکل شایعی است که اکثر افراد آن را تجربه می کنند. از آنجاییکه لیزر موهای زائد فولیکول مو را از بین می برد بنابراین پس از درمان دچار موهای زیر پوستی نخواهید شد زیرا مویی برای رشد وجود ندارد. لیزر موهای زائد را می ‌توان در هر قسمتی از بدن خصوصا قسمت ‌هایی که موهای زیر پوستی در آن شایع ‌تر است، اعمال کرد و برای همیشه از موهای زیر پوستی خلاص شد.

 

موی زیر پوستی چیست؟ و دلیل بروز آن

موهای زیر پوستی به دلیل پیچ خوردن موها به داخل فولیکول مو ایجاد می شوند. این وضعیت می تواند در اثر اصلاح، کندن مو یا اپیلاسیون ایجاد شود. موی زیر پوستی در افرادی با موهای مجعد و یا موهای درشت و ضخیم بیشتر رایج است. آنها به ویژه در ناحیه ریش، شرمگاهی، سینه، پشت، پاها و زیر بغل شایع هستند. زیرا این مناطق در معرض اصطکاک زیاد بوده و یا اغلب تراشیده می شود. قسمتی از پوست که دچار موی زیر پوستی است معمولا ناهموار به نظر می رسند. آنها گاهی اوقات به شکل لکه های قرمز کوچکی ظاهر می شوند که پوست در آن قسمت تحریک شده و حساس است.

دیگر مقالات ماه تهران: معرفی بهترین لیزر مو زائد برای پوست تیره، سبزه و جوگندمی

علائم موی زیر پوستی؟

موهای زیر پوستی به صورت یک یا چند برجستگی کوچک و برآمده قرمز روی پوست مشاهده می شوند. آنها شبیه جوش های کوچک هستند اما گاهی اوقات به دلیل ضخامت مو ممکن است به شکل زخم یا جوش معمولی به نظر برسند. پوست اغلب در آن ناحیه به شدت خارش دارد، ملتهب است و ممکن است به لمس حساس باشد.

موی زیر پوستی چیست؟

آیا لیزر برای موهای زیر پوستی موثر است؟

موهای زیر پوستی معمولاً به دلیل روش‌ های مختلف حذف موهای زائد ایجاد می ‌شوند. لیزر موهای زائد رشد موها را تا حد زیادی کاهش می‌ دهد یا به طور کامل آن را متوقف می ‌کند. بنابراین نیازی به روش‌ های دیگر حذف موهای زائد نیست. این بدان معنی است که لیزر موهای زائد می تواند موهای زیر پوستی را تا حد زیادی کاهش دهد یا به طور کامل متوقف کند.

به همین ترتیب، اگر موهای زیر پوستی شما به طور طبیعی ناشی از ویژگی‌ های مو- ضخامت بیش از حد- باشند، کاهش و توقف رشد آنها از طریق لیزر موهای زائد احتمال رشد موهای زیر پوستی را در آینده کاهش می‌ دهد.

دیگر مقالات ماه تهران: مرکز لیزر شمال تهران با قیمت در سال 1403 مجهز به لیزر الکس، دایود

خطرات موی زیرپوستی؟

یکی از مهمترین خطرات موی زیر پوستی عفونت است. از طرف دیگر آنها پوست را سوراخ می کنند و باعث آسیب بخش سطحی و زیرین پوست می شوند. مهم است که آنها را قبل از اینکه عفونی شوند و باعث مشکلات پوستی اضافی شوند، حذف کنید.

علاوه بر این رشد موهای زیر پوستی می تواند منجر به عیوب پوستی مانند اسکار و تغییر رنگ شود. اگر می خواهید پوستتان سالم و یکدست باقی بماند از بین بردن موهای زیر پوستی ضروری است.

همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد موهای زیر پوستی می توانند منجر به مشکلات جدی تری مانند کیست مویی شوند. کیست های مویی معمولاً در نزدیکی دنبالچه ظاهر می شوند. آنها برخلاف موهای زیر پوستی معمولاً باید با جراحی برداشته یا تخلیه شود.

 

آیا لیزر از کیست مویی پیشگیری می کند؟

فولیکول مو مانند علف هرزی است که تا وقتی آن را متوقف نکنید رشد می کند. با استفاده از لیزر موهای زائد می توانید از تولید مو توسط فولیکول جلوگیری کنید. در نتیجه لیزر از ایجاد موهای زیرپوستی پیشگیری کرده و به تحریک، درد، عفونت و آسیب بیشتر پوست شما پایان می دهد.

دیگر مقالات ماه تهران: هزینه لیزر فول بادی در تهران چقدر است و شامل چه نواحی می شود؟

بهترین شیوه حذف موی زیر پوستی چیست؟

لیزر موهای زائد بهترین و تنها انتخاب موثر واقعی برای خلاص شدن از شر موهای زیر پوستی است. زیرا لیزر موهای زائد مستقیماً عامل اصلی مشکل یعنی ریشه یا فولیکول مو را از بین می برد. لیزر مستقیماً به فولیکول برخورد می کند و توانایی فولیکول برای تولید مو را از بین می برد. هنگامی که فولیکول دیگر نتواند مو تولید کند، ناحیه آسیب دیده شروع به بهبود خواهد کرد.

 

لیزر مناسب برای موی زیر پوستی؟

پزشک بر اساس نوع پوست و موی شما بهترین نوع لیزر را برای شما تجویز می کند. هر نوع لیزری که موهای شما را از بین ببرد برای درمان موهای زیر پوستی و پیشگیری از آنها در آینده موثر است.

دیگر مقالات ماه تهران: بهترین مرکز لیزر موی زائد میرداماد تهران با همراه قیمت آن

دیگر شیوه های درمان موی زیر پوستی؟

استفاده از لایه بردارهای شیمیایی به صورت موضعی، استروئیدها (کورتیزون)، رتینوئیدها، آنتی بیوتیک ها و تیغ های مخصوص برخی از شیوه های درمان موهای زیر پوستی هستند. این درمان ها اغلب می توانند باعث تحریک شدید پوست شوند و ممکن است مشکل را به طور کامل حل نکنند.

موی زیر پوستی

درمان موی زیرپوستی زیر بغل با لیزر

لیزر به معنای واقعی کلمه مشکل موهای زیر پوستی زیر بغل را حل می کند. انرژی لیزر جذب فولیکول مو می شود و توانایی آن برای تولید مو را از بین می برد بنابراین دیگر مو رشد نخواهد کرد و موی زیر پوستی نیز به وجود نخواهد آمد.

دیگر مقالات ماه تهران: اختلال هورمونی دارم آیا لیزر برای من مناسب است؟

درمان خانگی رفع موی زیر پوستی؟

برای درمان موی زیر پوستی در خانه بهتر است از کمپرس آبگرم روی محل استفاده کنید و هنگامی که سر مو از پوست بیرون آمد با یک موچین استریل شده آن را به آرامی خارج کنید.

استفاده از لایه بردارهای خانگی پس از اصلاح موهای زائد روش دیگری است که می تواند به از بین بردن موهای زیر پوستی کمک کند. لایه برداری منظم، سلول های مرده پوست را حذف می کند بنابراین مو راحت تر می تواند رشد کند و از پوست خارج شود.

علاوه بر این می توانید پس از اصلاح موهای زائد از روغن درخت چای بر روی پوست خود استفاده کنید. روغن درخت چای با خواص آنتی باکتریال از رشد باکتری ها در فولیکول های مو جلوگیری کرده و احتمال رشد موهای زیر پوستی را کاهش می دهد. همچنین می توانید از پس از اصلاح موهای زائد کمی جوش شیرین را در آب حل کرده و روی نواحی بمالید. جوش شیرین با خواص ضد التهابی از رشد موهای زیر پوستی جلوگیری خواهد کرد. استفاده از مرطوب کننده های پوست نیز در این رابطه کمک کننده است. با اینحال اگر به دنبال یک راه حل اساسی برای رفع موهای زیرپوستی هستید لیزر موهای زائد بهترین راهکار است.

 

منبع:

https://www.wifh.com/blog/laser-hair-removal-ingrown-hairs

https://www.theskintoloveclinic.co.uk/blog/will-laser-hair-removal-help-with-ingrown-hairs

https://vibrancemedspa.com/using-laser-hair-removal-to-eliminate-ingrown-hair

 

کلینیک ماه تهران

کلینیک ماه تهران

    درباره کلینیک ماه تهران


    کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
    در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


    کلینیک ماه تهران

    خانه
    مشاوره واتساپ
    مشاوره تلفنی
    رزرو نوبت