در گذشته، افراد باور داشتند که استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد بر روی پوست ‌های تیره خطرناک است، زیرا ممکن بود هیپرپیگمانتاسیون یا آسیب ‌های دیگر به پوست وارد شود؛ اما با پیشرفت‌ تکنولوژی، این نگرانی ‌ها کاملاً از بین رفته ‌اند. امروزه، با استفاده از فناوری های پیشرفته لیزر، افراد با هر رنگ پوستی می‌ توانند به راحتی و بدون نگرانی از عوارض جانبی این دستگاه ها، موهای زائد خود را حذف نمایند.

 

برای پوست تیره چه لیزری مناسب است؟

یکی از بهترین گزینه ها برای حذف موهای زائد پوست تیره، استفاده از تکنولوژی Nd:Yag است. این نوع لیزر به عمق پوست نفوذ کرده و به دلیل طول موج خاصی که دارد، می ‌تواند از رنگدانه‌ های پوست عبور کند. همچنین این فناوری در حین پاکسازی پوست، کمترین میزان آسیب را نیز به آن وارد می کند.

امروزه دستگاه های جدید، از توانایی تولید پالس ‌های ضعیف‌ تر و با انرژی پایین‌ تر برخوردار بوده و می توانند به خوبی با ملانین پوست هماهنگ باشند. علاوه بر این از هیپرپیگمانتاسیون پیشگیری کرده و مشکلی برای پوست های تیره ایجاد نمی کند.

 

لیزر مناسب پوست تیره درجه 3 تا 6 چیست؟

لیزر موی زائد مناسب برای پوست ‌های تیره درجه 3 تا 6 عمدتاً دستگاه‌ هایی هستند که از طول موج 1064 نانومتر استفاده می ‌کنند. این نوع لیزرها، مانند دستگاه اندیاگ، برای پوست‌ هایی با سطوح پیگمانتاسیون بالا مانند تیپ‌ های 3 تا 6 هستند. این طول موج قادر است به خوبی از پوست‌ های تیره‌ تر با رنگ قهوه ‌ای تا سیاه پشتیبانی کرده و بدون تحریک زیاد پوست، در حذف موهای زائد موثر باشد.

 

در صورت استفاده از لیزر نامناسب برای پوست تیره چه خطراتی وجود دارد؟

لیزر موهای زائد معمولا بدون عارضه بوده و خطرات خاصی ندارد اما در برخی از موارد متناسب با وضعیت پوست ممکن است موارد زیر مشاهده شود:

  • تحریک، قرمزی و تورم پوست که معمولا چند ساعت بعد برطرف می شود،
  • بازگشت مجدد موها در صورت استفاده از طول موج و یا دستگاه بی کیفیت،
  • در برخی موارد لیزر ممکن است باعث تیره یا روشن شدن پوست آسیب دیده شود،
  • تاول، پوسته ‌پوسته شدن، زخم و یا تغییرات دیگر در بافت پوست که معمولا به ندرت اتفاق می افتند.

در نظر داشته باشید که، اگر به پزشکی با تجربه و کلینیکی مجهز به دستگاه های مدرن برای رفع موهای زائد خود مراجعه نکنید، احتمال به وجود آمدن عفونت پوستی، انتقال زگیل تناسلی، افزایش ضخامت مو و به وجود آمدن حساسیت های پوستی نیز وجود دارد.

دیگر مقالات ما: هر آنچه که باید در مورد شارژ لیزر موهای زائد بدانیم

آیا لیزر پوست تیره باعث سوختگی و تغییر رنگ آن می شود؟

معمولا پوست ‌های تیره‌ تر نسبت به روشن ‌تر بیشتر در معرض عوارض جانبی از جمله تغییر رنگ هستند؛ بنابراین، در صورتی که پوستی تیره دارید، باید در نظر داشته باشید که اگر از تجهیزات یا طول موج نامناسب برای حذف موها استفاده شود، ممکن است دچار سوختگی یا تغییر موقت رنگ پوست گردید.

بنابراین، انتخاب دستگاه لیزر مناسب و با کیفیت بالا، برای رنگ پوست شما از اهمیت بالایی برخوردار است تا از وقوع عوارض جانبی و مشکلات ناخوشایند، پیشگیری شود.

لیزر برای پوست سبزه

پوست من سبزه است چه لیزری برای من مناسب است؟

بهترین دستگاه برای پوست سبزه معمولاً دایود است. طول موج دایود بین ۸۰۰ تا ۸۱۰ نانومتر بوده و با توان پایین ‌تر و عمق نفوذ کمتر، باعث کاهش احتمال آسیب به بافت های پوستی ناشی از حرارت می ‌شود. این ویژگی اهمیت زیادی در انتخاب نوع دستگاه لیزر برای پوست ‌های سبزه دارد.

دیگر مقالات ما: اختلال هورمونی دارم آیا لیزر برای من مناسب است؟

در چه حالتی لیزر بهترین عملکرد را دارد؟

بهترین عملکرد لیزر زمانی رخ می ‌دهد که دستگاه متناسب با شرایط پوست، رنگ و وضعیت مراجعه کننده انتخاب شود. همچنین استفاده از دستگاه های جدید باعث کسب بهترین نتیجه از عملکرد لیزر خواهد شد. تشخیص دستگاه مناسب با پوست و انتخاب طول موج صحیح، باید توسط پزشک متخصص و با تجربه و مهارت او انجام گیرد.

 

آیا لیزر الکس برای پوست تیره مناسب است؟

دستگاه لیزر الکس با طول موج ۷۵۵ نانومتر از کانی نادر chrysoberyl ساخته شده است که به عنوان یکی از گرانقیمت ‌ترین و نادرترین سنگ‌ ها شناخته می ‌شود. ضریب جذب بالای لیزر الکس باعث می‌ شود که پس از استفاده از آن، رنگ پوست تغییر نکرده که این امر در مورد افرادی با پوست تیره و سبزه نیز صدق می کند. پس از استفاده از این دستگاه، افراد دچار سوختگی پوستی، تورم، قرمزی، یا التهاب نمی ‌شوند، زیرا این دستگاه از تکنولوژی پیشرفته ‌ای در حوزه رفع موهای زائد بهره می برد.

دیگر مقالات ما: مرکز لیزر با قیمت مناسب برای بانوان و آقایان در تهران با لیست قیمت 1403

لیزر برای پوست جوگندمی

برای پوست جو گندمی چه لیزری مناسب است؟

لیزر مناسب برای پوست های جو گندمی باید بدون عوارض بر روی فولیکول های مو تاثیر بگذارد. یکی از بهترین دستگاه ها در این مورد، لیزر دایود است که جزو رایج ترین نوع دستگاه های رفع موهای زائد بوده و با اثربخشی بالا و کمترین میزان درد موهای زائد را پاکسازی می کند.

 

جدول بررسی لیزر مناسب برای هر رنگ پوست خاص

در زیر جدولی از انواع دستگاه ‌های لیزر مناسب برای هر تیپ پوستی را ارائه می ‌دهیم:

نوع دستگاه لیزرطول موج (نانومتر)تیپ‌ های پوستی مناسب
لیزر الکساندرایت755  نانومترتیپ 1 و 2 (پوست روشن با موهای تیره)
لیزر دایود808  نانومترتیپ 2 تا 5 (پوست‌ های کمی تیره، سبزه و گندمی)
لیزر اندیاگ1064  نانومترتیپ 4 تا 6 (پوست ‌های بسیار تیره)
لیزر الکس دایود755  و 808 نانومترتمام تیپ ‌های پوستی (از تیپ 1 تا 6)
لیزر تیتانیوم و تک هندپیس755، 808، 1064 نانومترتمام تیپ ‌های پوستی (از تیپ 1 تا 6)
لیزر پلاتینیوم و پلاتینیوم پلاس755، 808، 1064 نانومترتمام تیپ ‌های پوستی (از تیپ 1 تا 6)

این جدول به شما نشان می ‌دهد که هر دستگاه لیزر با طول موج مشخصی، برای انواع مختلف تیپ‌ های پوستی مناسب است. برای مثال، اگر پوست شما تیره است (تیپ 4 تا 6)، دستگاه لیزر اندیاگ با طول موج 1064 نانومتر، بهترین گزینه به شمار می رود؛ اما اگر پوست شما روشن تر است (تیپ 1 یا 2)، ممکن است دستگاه لیزر الکساندرایت یا الکس دایود با طول موج 755 نانومتر مناسب باشد.

 

منابع:

https://www.cosmopolitan.com/style-beauty/a40665280/laser-hair-removal-for-dark-skin

https://www.mayoclinic.org/tests-procedures/laser-hair-removal/about/pac-20394555

https://www.agelessmed.com/dark-skinned-what-know-about-laser-hair-removal

کلینیک ماه تهران

کلینیک ماه تهران

    درباره کلینیک ماه تهران


    کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
    در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


    کلینیک ماه تهران

    خانه
    مشاوره واتساپ
    مشاوره تلفنی
    رزرو نوبت