این روزها بیش تر از هر زمان دیگری انجام خالکوبی (تاتو) روی بخش های مختلف بدن و صورت در میان افراد گروه های سنی مختلف مورد توجه قرار گرفته است اما همه  افراد که تاتو کرده اند از تصمیم خود راضی نیستند. 25 درصد از کسانی که تاتو دارند، می گویند از انجام آن پشیمان شده اند. اگر شما هم جزو آن 25 درصدی هستید و از تاتوی خود خسته شده اید، خبرهای خوبی برایتان داریم! در کلینیک ماه تهران میرداماد  تکنیک های حذف تاتو با لیزر کیوسوئیچ می تواند میزان قابل مشاهده بودن تاتوی شما در هر بخشی از بدنتان را با حداقل عوارض جانبی به میزان قابل توجهی کاهش دهد. در این مطلب از سایت کلینیک ماه تهران می خواهیم همه چیز درباره پاک کردن تاتو با لیزر را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

picosecond laser tattoo removal 73 view 1 detail

لیزر چگونه باعث پاک شدن تاتو می شود؟

لیزر با شکستن رنگدانه ها با یک پرتو نور با فرکانس بالا، تاتو را پاک می کند. رنگدانه سیاه تاتو تمام طول موج های لیزر را جذب می کند و آن را به ساده ترین رنگ تبدیل می کند. رنگ های دیگر را فقط می توان با لیزرهای انتخاب شده بر اساس رنگدانه موجود در مواد خالکوبی پاک کرد.

برای پاک کردن تاتو با لیزر اولین قدم ویزیت شدن توسط یک متخصص پوست با تجربه می باشد که بتواند تاتوی شما را ارزیابی کند و در مورد این روند به شما توضیح دهد و همچنین با توجه به سن، نوع پوست و سابقه پزشکی شما بهترین روش پاک کردن تاتو را به شما پیشنهاد دهد.

پاک کردن تاتو ابرو و بدن با دستگاه کیوسوئیچ در میرداماد

small tattoo removal stage 1 300x214 1

چند جلسه لیزر برای پاک کردن تاتو نیاز دارم؟

تعداد جلسات مورد نیاز برای پاک کردن تاتو با لیزر از شخصی به شخص دیگر با توجه به سن، وسعت و تعداد و نوع رنگ تاتو و جنس پوست متفاوت است. رنگ پوست شما و همچنین عمق رنگدانه تاتو نیز بر تکنیک پاک کردن تأثیر می گذارد. همچنین مراجعه به یک کلینیک خوب برای پاک کردن تاتو با لیزر این امکان را به شما می دهد که با استفاده از بهترین دستگاه لیزر مورد درمان قرار بگیرید و مناسب ترین نتیجه را از انجام این اقدام کسب کنید.

نتیجه استفاده از لیزر برای پاک کردن تاتو

تاتوهای کوچک‌ تر به پالس ‌های لیزر کمتری نیاز دارند در حالی که برای پاک کردن تاتو‌های بزرگ ‌تر به تعداد پالس های بالاتری نیاز است. در هر صورت، برای خلاص شدن کامل از تاتو، چند جلسه درمان لازم است. پس از هر بار مراجعه، تاتوی شما باید به تدریج کم رنگ تر  شود. بسته به محل تاتو، ممکن است بخواهید از قبل از کرم بی حسی موضعی استفاده کنید.

بلافاصله پس از درمان، از کیسه یخ برای تسکین ناحیه تحت درمان استفاده کنید. همچنین باید مطمئن شوید که وقتی بیرون هستید، محل درمان جای تاتو با لیزر با کرم ضد آفتاب پوشانده شود. توجه به این موارد می تواند سرعت حصول و کیفیت نتیجه پاک کردن تاتو با لیزر را بالاتر ببرد.

 

تماشا ویدیو

عوارض پاك كردن تاتو با ليزر

اثرات جانبی و عوارض لیزر درمانی جای تاتو و خالکوبی اغلب کمتر از بسیاری از روش‌ های حذف تاتو مانند جراحی پوست، درم ابریژن یا سالابریژن است؛ زیرا لیزر درمانی جهت پاک کردن تاتو به طور انتخابی رنگدانه ‌های تاتو  را مورد هدف قرار می دهد و به این ترتیب عوارض جانبی بسیار کمی به همراه دارد. با این حال، باید تمام موارد زیر را در تصمیم گیری خود جهت حذف تاتو در نظر گرفت.

کلینیک ماه تهران

در صورتی که به یک متخصص پوست خوب برای پاک کردن لیزر مراجعه کنید، احتمال کمی وجود دارد که اسکار دائمی در ناحیه ی تاتو ماندگار باشد. سایت حذف تاتوی شما در خطر عفونت است. بنا بر این باید به یک کلینیک خوب و استاندارد برای پاک کردن تاتو با لیزر مراجعه کنید تا از افزایش احتمال خطر بروز عفونت جلوگیری کنید.

سخن پایانی

پاک شدن تاتو بستگی به وسعت ناحیه تاتو، کیفیت رنگ به کار رفته، عمق قرار گیری رنگدانه در پوست، سن بیمار و مدت زمانی که از تاتو کردن سپری شده است و جنس پوست بستگی دارد در یک فرد ممکن است تا ۹۰ درصد تاتو حذف شود و در فرد دیگر با توجه به عوامل ذکر شده در بالا این درصد کاهش پیدا کند که با توجه به نظر پزشک متخصص پوست، تعداد جلسات درمان با لیزر با توجه به عوامل ذکر شده در بالا برای افراد مختلف می باشد.

ممکن است پوست محل تاتو بعد از درمان با لیزر دچار هیپوپیگمنتاسیون شود، به این معنی که پوستی که تحت درمان قرار می گیرد رنگ پریده تر از پوست اطراف آن است. همچنین ممکن است بعد از پاک کردن تاتو با لیزر مشکل هایپرپیگمنتاسیون ایجاد شود که پوست آسیب دیده را تیره تر از بقیه پوست بدن فرد میکند.

مشاوره رایگان

با مشاورین ما در تماس باشید

02126422531

09191030580

کلینیک ماه تهران

کلینیک ماه تهران

    درباره کلینیک ماه تهران


    کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
    در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


    کلینیک ماه تهران

    خانه
    مشاوره واتساپ
    مشاوره تلفنی
    رزرو نوبت