شارژ لیزر موهای زائد به عنوان مرحله تکمیل کننده جلسات لیزر شناخته می شود که می تواند از رشد دوباره موهای زائد جلوگیری کند. استفاده از این روش برای همه افرادی که از لیزر برای حذف موهای زائد خود استفاده می کنند، توصیه می شود. شارژ لیزر موهای زائد به اندازه تعداد جلسات لیزر دارای اهمیت است و برای دستیابی به نتایج دائمی لیزر یعنی حذف موهای زائد، ضروری است.

چرا پس از لیزر موهای زائد مجددا موها رشد می کنند؟

افرادی که از روش لیزر برای حذف موهای زائد خود استفاده می کنند اغلب رشد مجدد موها را تجربه می کنند زیرا فولیکول های مو در یک زمان مشخص در یک فاز رشد قرار نمی گیرند.
علاوه بر این تغییرات هورمونی و مصرف برخی از داروها نیز با تاثیر بر روی چرخه رشد مو می تواند باعث رشد مجدد موها شود. بنابراین برای افزایش کارایی، لیزر موهای زائد بهتر است در فاصله زمانی چند هفته یکبار انجام شود زیرا کمک می کند فولیکول های مو در مراحل مختلفی از چرخه مو هدف قرار گیرند.

 

چرا باید بعد اتمام جلسات لیزر شارژ انجام بدیم؟

انجام شارژ پس از اتمام جلسات لیزر می تواند با تاثیر بر روی فولیکول های مو از رشد مجدد موهای زائد جلوگیری کند. شارژ لیزر به عنوان یک روش تکمیل کننده جلسات لیزر باعث می شود تعداد موهایی که مجددا وارد چرخه رشد می شوند نیز کاهش پیدا کنند.

دیگر مقالات ما: بهترین مرکز لیزر موی زائد میرداماد تهران با همراه قیمت آن

منظور از شارژ لیزر چیست؟

منظور از شارژ لیزر تعداد جلساتی است که فرد برای جلوگیری از رشد مجدد موهای زائد و تکمیل دوره لیزر موهای زائد انجام می دهد. این جلسات با توجه به تراکم مو و سرعت رشد موها در هر فرد متفاوت است. شارژ لیزر در دستیابی به نتایج جلسات لیزر از اهمیت بالایی برخوردار است و حتما باید انجام شود.

شارژ بلند و کوتاه مدت

زمانی که جلسات لیزر موهای زائد به اتمام می رسد باید در فواصل زمانی که موها دوباره رشد می کنند برای لیزر به کلینیک مراجعه کنید. شارژ کوتاه مدت اغلب به فاصله سه ماه پس از آخرین جلسه لیزر و فقط برای نواحی که مو رشد داشته است انجام می گیرد. شارژ بلند مدت اغلب در فواصل 6 تا 12 ماه و با توجه به سرعت رشد مو و پس از شارژ کوتاه مدت انجام می گیرد.

شارژ لیزر موهای زائد

دیگر مقالات ما: اختلال هورمونی دارم آیا لیزر برای من مناسب است؟

بهترین زمان شارژ لیزر موهای زائد

بعد از پایان یافتن جلسات لیزر پزشک به شما توصیه می کند که هر سه ماه یکبار و سپس با توجه به چرخه رشد مو شارژ انجام دهید. تعیین زمان شارژ به عواملی مانند جنس مو، سرعت رشد مو و شرایط فیزیولوژیکی فرد بستگی دارد. بطور کلی افرادی که لیزر انجام می دهند به یک یا دو جلسه شارژ پس از اتمام جلسات لیزر برای کنترل و جلوگیری از رشد مجدد موها نیاز دارند.

هزینه شارژ لیزر چقدر است؟

هزینه شارژ لیزر مشابه هزینه جلسات لیزر است و از نظر قیمت تفاوتی ندارد. البته در برخی از کلینیک ها هزینه لیزر با توجه به تعداد شات ها در نظر گرفته می شود. در نتیجه به دلیل کاهش تراکم مو هزینه کمتری خواهید پرداخت. هزینه شارژ لیزر در کلینیک ماه تهران بسته به ناحیه و تراکم مو از 200 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

تعداد جلسات شارژ لیزر

تعداد جلسات شارژ لیزر موهای زائد به عواملی مانند ضخامت ریشه مو، ناحیه تحت درمان و چرخه رشد مو بستگی دارد. بطور کلی تعداد جلسات شارژ لیزر در هر فرد متفاوت است زیرا سرعت رشد مو در نواحی مختلف بدن در هر فرد متفاوت است. بنابراین به افراد تحت درمان توصیه می شود در صورت مشاهده رویش دوباره موها برای شارژ لیزر به کلینیک مراجعه کنند.

دیگر مقالات ما: مرکز لیزر شمال تهران با قیمت در سال 1403 مجهز به لیزر الکس، دایود

در صورت عدم شارژ لیزر چه اتفاقی می افتد؟

شارژ لیزر در واقع تکمیل کننده دوره درمان لیزر است که می تواند به توقف چرخه رشد مو کمک شایانی کند. به همین دلیل در صورت عدم توجه به زمان شارژ لیزر چرخه رشد موها دوباره به جریان خواهد افتاد. علاوه بر این در صورت عدم انجام به موقع شارژ لیزر مجبور خواهید شد دوباره جلسات لیزر خود را شروع کنید.

تغییر دستگاه لیزر برای شارژ

تغییر دستگاه لیزر برای شارژ ممکن است به دلایل مختلف انجام شود. اما بهتر است برای شارژ لیزر از دستگاهی مشابه با دستگاه لیزری که با آن جلسات لیزر خود را انجام داده اید، استفاده کنید.

بهترین شیوه پیشگیری از رویش مجدد موها پس از لیزر

بعد از به پایان رسیدن جلسات لیزر معمولا لازم است که هر شش ماه یکبار و یا یک سال پس از آخرین جلسه لیزر یک مرتبه شارژ انجام دهید. اما در کنار این روش شما باید برای جلوگیری از رویش مجدد موها پس از لیزر موارد زیر را رعایت کند:

خودداری از کندن موها

کندن و یا از ریشه درآوردن موها پس از لیزر می تواند باعث شود موها سریعتر رشد کنند. بنابراین بهتر است در صورت رشد مجدد موها از روش شیو کردن استفاده کنید.

کاهش تعداد دفعات شیو

بهتر است دفعات شیو را در طول دوره درمان به وسیله لیزر کاهش دهید. بهتر است حداکثر دو بار بین جلسات لیزر شیو کنید.

درمان اختلالات هورمونی

در صورتی که مبتلا به اختلالات هورمونی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک و اختلالات تیروئید هستید و یا داروهای خاصی مصرف می کنید در کنار انجام لیزر درمان خود را ادامه دهید. زیرا عدم درمان می تواند باعث اختلال در تاثیرگذاری لیزر موهای زائد شود.

آبرسانی پوست

برای جلوگیری از تحریک پوست نواحی تحت لیزر، بهتر است که پس از هر جلسه با استفاده از مرطوب کننده مناسب پوست خود را آبرسانی کنید. این کار علاوه بر کاهش تحریک پوست کمک می کند پوست صاف و شادابی داشته باشید.

دیگر مقالات ما: هزینه لیزر فول بادی در تهران چقدر است و شامل چه نواحی می شود؟

آیا میتونیم بین جلسات دستگاه لیزر را عوض کنیم؟

بطور کلی تغییر دستگاه لیزر بین جلسات توصیه نمی شود. زیرا تغییر دستگاه با طول موج متفاوت می تواند در روند درمان تاثیر گذار باشد و آن را طولانی تر کند. با اینکه ممکن است دستگاه لیزری را انتخاب کنید که مشابه دستگاه لیزر قبلی باشد اما در صورتیکه اپراتور از طول موج کمتری برای لیزر استفاده کند شما شاهد رویش دوباره موهای زائد خود خواهید بود. بنابراین تا پایان جلسات لیزر بهتر است از یک دستگاه استفاده کنید.

علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر

همانطور که می دانید بدن توانایی ترمیم سلول های آسیب دیده را دارد به همین دلیل به می تواند فولیکول های آسیب دیده مو به وسیله لیزر را بازسازی کند. علاوه بر این عدم رعایت فواصل معین بین جلسات لیزر، کیفیت پایین دستگاه های لیزر قدیم، عدم توجه به نوع مو و رنگ پوست و رعایت نکردن مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد می تواند باعث رویش مجدد موهای زائد شود که برای افراد اصلا خوشایند نیست.

کلینیک ماه تهران

کلینیک ماه تهران

    درباره کلینیک ماه تهران


    کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
    در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


    کلینیک ماه تهران

    خانه
    مشاوره واتساپ
    مشاوره تلفنی
    رزرو نوبت