لیزر موهای زائد در حال حاضر به روشی محبوب برای کاهش دائمی موهای زائد تبدیل شده است. با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی این امکان را برای افراد فراهم کرده است که این کار را در خانه خود انجام دهند. در مقایسه با لیزر موهای زائد در کلینیک، لیزر موهای زائد خانگی محدودیت‌ هایی دارند و فقط روی پوست‌ های روشن ‌اثر می‌ کنند. علاوه بر این سیستم های لیزر موهای زائد خانگی همیشه نتایجی مشابهی با درمان های حرفه ای ارائه نمی دهند.

 

لیزر موهای زائد خانگی چیست؟

لیزر موهای زائد خانگی یک دستگاه ایمن و قابل حمل برای حذف موهای زائد است. بطور کلی دو نوع دستگاه لیزر خانگی برای رفع موهای زائد وجود دارد. یکی یک لیزر واقعی است و دیگری از نور پالسی شدید استفاده می کند. هر دو نوع دستگاه می توانند موهای زائد را از بین ببرند و هر دو نسبت به دستگاه هایی که در کلینیک زیبایی استفاده می شوند قدرت کمتری دارند. استفاده از این دستگاه ‌ها برای آماتورها در خانه بی‌ خطر است، بنابراین لازم نیست نگران عوارضی مانند سوختگی پوست باشید. اگرچه این دستگاه ها در کاهش موهای زائد موثر هستند اما برای افراد پر مو آنقدر قدرتمند نیستند که بطور کامل باعث حذف موها شوند. این دستگاه ها بیشتر برای افراد با پوست روشن و موهای تیره مفید هستند.

بخوانید: آیا لیزر موی زائد برای موهای زیر پوستی موثر است؟

ویژگی لیزر مو خانگی

فواید و معایب لیزر موهای زائد خانگی؟

خلاص شدن از شر موهای زائد بدن می تواند زمان بر، پرهزینه و حتی از نظر فیزیکی دردناک باشد. سیستم های لیزر موهای زائد خانگی راه حلی جذاب برای موارد فوق هستند اما معایبی نیز دارند که باید با آنها آشنا شوید.

مزایای سیستم های لیزر موهای زائد خانگی

لیزر موهای زائد در کلینیک هزینه بالایی دارند. سیستم ‌های لیزر موهای زائد خانگی معمولاً مقرون به صرفه ‌تر هستند. بارزترین مزیت سیستم لیزر موهای زائد خانگی، راحتی است زیرا همیشه در دسترس و آماده استفاده است.

حریم خصوصی بیشتر یکی دیگر از مزایای این دستگاه ها است. استفاده از یک سیستم خانگی راحتی بیشتری را در رابطه با حفظ حریم خصوصی به شما ارائه می دهد، بنابراین می توانید هنگام استفاده از دستگاه خود احساس راحتی و آسودگی بیشتری داشته باشید.

معایب سیستم های لیزر موهای زائد خانگی

مانند سایر دستگاه های لیزر موهای زائد، استفاده از این دستگاه ها نیز مقداری درد خواهد داشت. متأسفانه، در خانه، ممکن است راه حل های تسکین دهنده پوست مناسب برای مراقبت های بعد از درمان خود نداشته باشید. در حالی که یک متخصص می تواند نکات و راهنمایی هایی را در مورد نحوه مراقبت از پوست پس از درمان به شما ارائه دهد.

خواندن دستورالعمل‌ های ارائه شده برای لیزر موهای زائد خانگی ممکن است برای اطمینان از استفاده صحیح از آن کافی نباشد. یک اپراتور مجرب دانش و تجربه لازم برای استفاده صحیح از دستگاه لیزر حرفه ای را دارد تا بهترین نتیجه را از درمان کسب کنید.

دستگاه لیزر خانگی فقط برای طیف کوچکی از رنگ پوست و مو مناسب است. بسیاری از سیستم‌های لیزر موهای زائد خانگی فقط روی پوست‌ های روشن‌ کار می کنند و روی پوست تیره اثری ندارند. لیزر موهای زائد خانگی از نظر نتیجه نیز با سیستم های لیزر کلینیکی قابل قیاس نیست زیرا ضعیف تر از لیزرهای حرفه ای کلینیک هستند.

بخوانید: هر آنچه که باید در مورد شارژ لیزر موهای زائد بدانیم

آیا لیزر موهای زائد خانگی موثر است؟

بله لیزر موهای زائد خانگی موثر است آنها فقط از سطوح انرژی پایین تری نسبت به دستگاه های حرفه ای در مطب یا کلینیک استفاده می کنند. این بدان معنی است که آنها برای دریافت نتایج مشابه باید جلسات بیشتری مورد استفاده قرار گیرند.

ویژگی لیزر مو کلینیک ها

مقایسه لیزر موهای زائد خانگی با لیزر کلینیک ها

بطور کلی لیزر موهای زائد خانگی از نظر قدرت ضعیف تر از لیزر کلینیک ها است. این یک مزیت خصوصا برای افرادی است که با عملکرد این دستگاه ها آشنا نیستند. استفاده از لیزر خانگی راحت است و شما هر زمانی از اوقات فراغت خود می توانید از آن استفاده کنید. لیزر خانگی به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارد ولی از نظر هزینه مقرون به صرفه تر است زیرا شما فقط یکبار هزینه خرید دستگاه را پرداخت می کنید.

پارامترهالیزر خانگیلیزر کلینیک
قدرتقدرت کمترقدرت بیشتر
تعداد جلساتتعداد جلسات بیشتر برای رفع موهای زائد6 تا 8 جلسه برای رفع موهای زائد
هزینههزینه بالا خرید دستگاههزینه بیشتر
خطراتایمن در صورت استفاده صحیحکم خطر و ایمن
سطح راحتیفوق العاده راحت با حفظ حریم خصوصیرفت و آمد به کلینیک و همچنین حفظ حریم خصوصی کمتر
رنگ پوست و موموثر بر روی پوست سفید و موهای تیرهتاثیر بر روی طیف گسترده ای از رنگ پوست و مو

 

بخوانید: مرکز لیزر شمال تهران با قیمت در سال 1403 مجهز به لیزر الکس، دایود

معرفی چند نمونه لیزر خانگی با قیمت آن

در حال حاضر شرکت های بسیاری از سراسر دنیا لیزرهای خانگی را تولید و به بازار عرضه می کنند که برخی از بهترین آنها در ادامه معرفی شده است.

  1. دستگاه لیزر فیلیپس ساخت کشور هلند و با فناوری IPL ( تابش پالس ‌های نوری) کار می کند. سطح انرژی آن را در ۵ حالت قابل تنظیم بوده و در سالن های زیبایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت این دستگاه حدود 17 میلیون است.
  2. دستگاه لیزر براون ساخت آلمان یکی از بهترین و سریع ترین لیزرهای خانگی است که می توان با آن طی 7-8 دقیقه پاها را لیزر کرد. پس از 4 بار استفاده از این دستگاه شاهد کاهش موهای زائد خواهید بود. قیمت این دستگاه حدود 25 میلیون تومان است.

 

لیزر موی زائد خانگی چه تکنولوژی دارند؟

دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی از دو نوع لیزر مختلف استفاده می کنند: نور شدید پالسی (IPL) و دیود. دستگاه های IPL از نور برای آسیب رساندن به فولیکول مو استفاده می کنند تا از رشد موها جلوگیری کنند. لیزرهای دایود از یک طول موج خاص برای گرم کردن و سوزاندن فولیکول مو استفاده می کنند.

بخوانید: معرفی بهترین لیزر مو زائد برای پوست تیره، سبزه و جوگندمی

آیا لیزر موی زائد خانگی می تواند خطرناک باشد؟

لیزر موی زائد خانگی بطور کلی ایمن هستند. این ابزارها فقط روی طیف باریکی از رنگ مو و پوست کار می کنند و تنها زمانی موثر هستند که تضاد زیادی بین پوست و مو وجود داشته باشد. بنابراین در افرادی که پوست تیره ‌تری دارند، خطر سوختگی وجود دارد. اگرچه برای جلوگیری از این وضعیت بسیاری از دستگاه ‌های خانگی دارای حسگرهایی هستند که مانع از عملکرد آنها بر روی پوست‌ های تیره می ‌شود.

 

منبع:

gotobeauty.com/skin-care/home-vs-professional-laser-hair-removal-which-is-better

drshraddhapcosclinic.in/the-pros-and-cons-of-at-home-laser-hair-removal-devices-are-they-worth-the-investment

www.bhrcenter.com/med-spa-blog/should-you-give-at-home-laser-hair-removal-a-try

 

 

کلینیک ماه تهران

کلینیک ماه تهران

    درباره کلینیک ماه تهران


    کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
    در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


    کلینیک ماه تهران

    خانه
    مشاوره واتساپ
    مشاوره تلفنی
    رزرو نوبت