لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی یا واژن یک روش زیبایی محبوب با هدف کاهش موهای ناخواسته در ناحیه تناسلی است. لیزر بیکینی به افراد این امکان را می ‌دهد تا در لباس ‌های شنا و در رابطه با نواحی تناسلی خود احساس اعتماد به نفس و راحتی بیشتری داشته باشند. نتایج این روش زیبایی قابل توجه بوده و منجر به صاف ‌تر شدن پوست و کاهش موهای زیر پوستی خواهد شد. در حالی که برای اکثر انواع پوست و مو مناسب است، لیزر موهای زائد بیکینی برای افرادی که رنگ موی تیره‌ تری دارند، موثرتر است. هزینه لیزر موهای زائد بیکینی به فاکتورهای مختلف و خصوصا دستگاه لیزر مورد استفاده بستگی دارد.

 

لیزر ناحیه بیکینی چیست؟

لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی با هدف قرار دادن رنگدانه موجود در فولیکول های مو توسط انرژی نور متمرکز عمل می کند. گرمای تولید شده توسط لیزر به فولیکول ها آسیب می رساند و از رشد مو در آینده جلوگیری می کند. برای دستیابی به نتایج مطلوب معمولاً جلسات درمانی متعددی لازم است، زیرا موها طی یک چرخه رشد می کند. استفاده از فناوری های پیشرفته لیزر و درمان بر اساس نوع پوست و رنگ موی هر بیمار به کسب نتایج بهتر کمک خواهد کرد.

 

آیا لیزر بیکینی (ناحیه واژن) عوارض دارد؟

لیزر بیکینی (ناحیه واژن) در صورتی که بر اساس رنگ پوست و موی شما انجام شود هیچ عوارضی ندارد. با اینحال همه افراد دچار عوارضی مانند تحریک و قرمزی، خارش و گاها پوسته پوسته شدن ناحیه واژن خواهند شد که موقت است و طی 24 تا 48 ساعت برطرف می شود.

لیزر ناحیه بیکینی

هزینه لیزر بیکینی چقدر است؟

هزینه لیزر بیکینی به عوامل مختلفی مانند موقعیت جغرافیایی کلینیک، نوع دستگاه لیزر و تعداد جلسات مورد نیاز برای حذف موهای زائد دارد. در این رابطه می توانید از مرکز لیزر مورد نظر خود سوال نمایید. هزینه لیزر بیکینی در سال 1403 در کلینیک ماه تهران حدود 170 هزار تومان است. جهت رزرو وقت و مشاوره رایگان با شماره ما تماس بگیرید.

 

تعداد جلسات برای لیزر بیکینی؟

اکثر افراد پس از 6-8 جلسه لیزر کاهش چشمگیر مو را در ناحیه بیکینی تجربه می کنند. با شارژ لیزر هر 6 تا 12 ماه یکبار می توانید نتایج را حفظ کرده و از رشد مجدد احتمالی  موها برای همیشه جلوگیری کنید.

بخوانید: عوارض لیزر موی زائد که کلینیک ها نمی خواهند بدانید

مراقبت بعد لیزر مو

مراقبت های مهم بعد لیزر بیکینی؟

  • برای تسکین پوست از ژل آلوئه ورا استفاده نمایید.
  • لباس های نخی و گشاد بپوشید.
  • از آب ولرم برای شستن واژن استفاده کنید.
  • از رفتن به استخر و سونا تا 48 ساعت خودداری کنید.
  • تا 48 ساعت رابطه جنسی نداشته باشید.
  • از قرار گرفتن در معرض گرمای زیاد خودداری کنید.
  • محل تحت درمان را تمیز نگه دارید تا از عفونت پیشگیری شود.

 

قبل لیزر بیکینی شیو کنیم؟

یکی از مراقبت های پیش از لیزر، شیو محل تحت درمان است که بیکینی نیز از این قاعده استثناء نیست. با شیو محل تحت درمان پرتو لیزر خیلی بهتر جذب فولیکول مو شده و به کسب نتایج بهتر کمک می کند.

بخوانید: آیا لیزر موی زائد برای موهای زیر پوستی موثر است؟

لیزر بیکینی می تواند باعث نازایی شود؟

خیر لیزر بیکینی ربطی به نازایی ندارد چون لیزر موهای زائد هیچ تاثیر منفی بر  تخمدان ها نخواهد داشت. لیزر فقط در سطح پوست اثر کرده و تاثیری بر بافت های داخلی از جمله تخمدان ها ندارد.

قبل و بعد لیزر بیکینی

لیزر ناحیه مایو در مردان؟

لیزر ناحیه مایو در مردان برای حذف موهای زائد این قسمت از بدن به عنوان یک روش زیبایی بطور گسترده ای انجام می شود. لیزر طی چند جلسه موهای زبر و متراکم این نواحی را از بین برده و عوارض موهای زیرپوستی و مشکلات ناشی از شیو را برطرف می کند. در ضمن به افزایش اعتماد به نفس فرد نیز کمک خواهد کرد.

بخوانید: معرفی بهترین لیزر مو زائد برای پوست تیره، سبزه و جوگندمی

آیا لیزر بیکینی باعث روشن شدن پوست می شود؟

یکی از منافع لیزر موهای زائد بیکینی روشن شدن پوست ناحیه تناسلی به دلیل از بین بردن فولیکول های تیره و همچنین موهای زیرپوستی است. از بین بردن موهای متراکم در هر ناحیه ای باعث روشن شدن رنگ پوست خواهد شد.

 

جوش بعد لیزر بیکینی و درمان آن؟

بعد از لیزر بیکینی احتمال بروز جوش های ریز وجود دارد که یکی از عوارض لیزر موهای زائد است. در این شرایط بهتر است با پوست خود مهربان باشید و ناحیه را تمیز نگه دارید تا جوش ها سریع تر التیام پیدا کنند. کمپرس سرد، دوش آب سرد و همچنین پوشیدن لباس ها نخی و گشاد به کاهش ناراحتی حاصل از این جوش ها کمک خواهد کرد.

لیزر ناحیه بیکینی

استخر بعد لیزر بیکینی؟

از آنجاییکه بعد از لیزر بیکینی تا 24 ساعت نباید حمام کنید رفتن به استخر و سونا نیز ممنوع است. از طرفی کلر و مواد شیمیایی موجود در آب استخر و دمای بالای سونا می تواند پوست تحریک شده واژن را تحت تاثیر قرار داده و در بهبودی اختلال ایجاد کند.

 

لیزر بیکینی در دوران قاعدگی؟

در دوران قاعدگی به دلیل افزایش حساسیت به درد بهتر است از لیزر موهای زائد خودداری کنید. با اینحال می توانید از تامپون استفاده کنید و جلسه لیزر خود را به دلیل قاعدگی از دست ندهید. در این صورت احتمال قرمزی پوست و درد کوتاه مدت وجود خواهد داشت.

بخوانید: هر آنچه که باید در مورد شارژ لیزر موهای زائد بدانیم

لیزر بیکینی درد دارد؟ بیحس کننده موضعی استفاده کنیم؟

لیزر بیکینی حسی شبیه به ضربه زدن یک نوار لاستیکی به پوست دارد. با این حال، سطوح ناراحتی از فردی به فرد دیگر متفاوت است و بسیاری از دستگاه های لیزری مدرن مجهز به خنک کننده های داخلی برای تسکین و به حداقل رساندن درد هستند. اگر آستانه درد شما بسیار پایین است می توانید از بی حس کننده موضعی نیز استفاده نمایید.

 

رابطه بعد لیزر بیکینی؟

پس از لیزر موهای زائد بهتر است برای پیشگیری از عفونت و بهبود پوست تحریک شده 24 تا 48 ساعت از رابطه جنسی خودداری کنید.

 

لیزر ناحیه مقعد قابل انجام است؟

لیزر ناحیه مقعد که شامل داخل و اطراف خط باسن است معمولا همراه با بیکینی انجام شده و در حفظ پاکیزگی و بهداشت این نواحی بسیار موثر است.

بخوانید: بهترین دستگاه لیزر موهای زائد در کلینیک ها را بشناسید

بهترین لیزر برای ناحیه بیکینی؟

بهترین لیزر برای ناحیه بیکینی بستگی به رنگ پوست و موی زیباجو دارد. انواع مختلفی از دستگاه های لیزر برای حذف موهای بیکینی مورد استفاده قرار می گیرد که شامل لیزر اندیاگ، لیزر دایود و الکساندرایت است.

 

در کل چه انتظار باید از لیزر بیکینی داشته باشیم؟

لیزر موهای زائد بیکینی مزایای زیادی دارد و نیازهایی را برآورده می کند که سایر روش های حذف موهای زائد برآورده نمی کنند. بسیاری از تکنیک ها، مانند اپیلاسیون و وکس باعث آسیب به پوست می شوند. اما لیزر موهای زائد بر روی پوست ساطع می شود و موهای زیر سطح پوست را هدف قرار می دهد. علاوه بر این نتایج طولانی مدت، باعث صرفه جویی در هزینه و زمان صرف شده برای روتین حذف موهای زائد می شود. لیزر بیکینی رشد موهای این ناحیه را تا 80 درصد کاهش داده و باعث نازک تر شدن موها خواهد شد.

 

منبع:

https://www.laserclinicsnewzealand.co.nz/blogs/brazilian-laser-hair-removal-benefits-process-and-faqs

کلینیک ماه تهران

کلینیک ماه تهران

    درباره کلینیک ماه تهران


    کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
    در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


    کلینیک ماه تهران

    خانه
    مشاوره واتساپ
    مشاوره تلفنی
    رزرو نوبت