بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

در حوزه لیزر موهای زائد، اکنون طیف گسترده‌ای از فناوری‌ها و دستگاه‌ها در دسترس هستند. با وجود تبلیغات گسترده، بسیاری از افراد با نام این دستگاه‌ها آشنا هستند؛ اما اطلاعات دقیقی در مورد عملکرد آنها ندارند. برای رفع این مشکل، ما تصمیم گرفته‌ایم تا مروری بر بهترین دستگاه‌ لیزر موهای زائد موجود امروزی را ارائه دهیم. جدیدترین نوع این دستگاه‌ها در کلینیک ما ارائه شده است که مناسب‌ترین لیزر بر اساس شرایط فردی هر شخص، برای حذف مؤثر موهای زائد بدن و صورت انتخاب می‌شود.

ویژگی‌های لیزر خوب چیست؟

ویژگی‌های لیزر خوب چیست؟

یک دستگاه لیزر موهای زائد خوب و یا بهترین دستگاه‌ لیزر موهای زائد، دارای چندین ویژگی کلیدی است که به اثربخشی و ایمنی آن کمک می‌کند:

1.قابلیت نفوذپذیری قوی

یک دستگاه لیزر باکیفیت بالا، نیاز به قدرت نفوذ قوی دارد. این بدان معنی است که می‌تواند به طور مؤثر موهای ضخیم و ناخواسته را هدف قرار داده و حذف کند که این نکته برای تمامی افراد بسیار حائز اهمیت است.

2.عاری از درد، سوختگی و سوزش

لیزر موهای زائد بدن اغلب با نگرانی در مورد درد و احتمال سوختگی همراه است. درحالی‌که این نگرانی‌ها درگذشته به دلیل استفاده از دستگاه‌های بی‌کیفیت وجود داشت، کلینیک‌های زیبایی امروزی دستگاه‌های لیزر پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهند که از بهترین گزینه‌ها برای رفع موهای زائد بدن محسوب می‌شوند. بسیار مهم است که هنگام انتخاب کلینیک و بهترین دستگاه‌ لیزر موهای زائد احتیاط کنید تا از تجربه درمانی ایمن و مؤثر اطمینان حاصل کنید. با در دسترس ‌بودن فن‌آوری پیشرفته و ویژگی‌های ایمنی بهبودیافته، افراد اکنون می‌توانند با اطمینان بیشتر و کاهش ناراحتی لیزر موهای زائد را انجام دهند.

مقاله پیشنهادی: دستگاه لیزر تیتانیوم و تمامی نکات درباره آن

3.کارایی و عملکرد سریع دستگاه

هنگام استفاده از بهترین دستگاه‌ لیزر موهای زائد و دستگاه‌های لیزر درجه یک مانند الکس سرد کوترا یا لیزر دایود برای رفع موهای زائد، این فرایند به طور قابل‌توجهی سریع انجام می‌شود. این دستگاه‌های پیشرفته می‌توانند به طور مؤثر، لیزر کل بدن را در کمتر از یک ساعت انجام داده و نیاز به جلسات طولانی و متداول را از بین ببرند.

4.بدون احتیاج به ژل و بی‌حس‌کننده

استفاده از دستگاه‌های مدرن و پیشرفته برای رفع موهای زائد، بدون دردسر و ساده شده است و نیاز به ژل‌ها و بی‌حس‌کننده‌ها را برای کاهش درد و ناراحتی افراد از بین می‌برد.

5.یکنواخت بودن لیزر

مؤثرترین و بهترین دستگاه‌ لیزر موهای زائد بدن، نتیجه‌ای کاملاً صاف و یکنواخت را تضمین می‌کند و نگرانی در مورد موهای باقی‌مانده احتمالی روی بدن را کاهش می‌دهد.

6.حفظ سلامت پوست

پیش‌ازاین، افرادی که تحت لیزر موهای زائد قرار می‌گرفتند، خشکی پوست را در نتیجه استفاده از دستگاه‌های قدیمی تجربه می‌کردند. بااین‌حال، بهترین دستگاه‌ لیزر موهای زائد و دستگاه‌های مدرن و پیشرفته این مشکل را حل کرده‌اند و مشکل خشکی پوست مرتبط با این روش را از بین برده‌اند.

7.مناسب برای انواع پوست

شرکت‌های تولیدکننده لیزر موهای زائد، در طول تاریخ نگران سازگاری با انواع پوست و مو بوده‌اند. بااین‌حال، بهترین دستگاه‌ لیزر موهای زائد و جدیدترین دستگاه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که با تمام ‌رنگ‌های پوست و مو سازگاری داشته باشند و به طور جامع به این موضوع رسیدگی کنند.

مقاله پیشنهادی: معرفی بهترین دستگاه های لیزر پاک کننده تاتو

تفاوت نفوذ لیزر موهای زائد

راهنمای انتخاب لیزر بر اساس رنگ پوست و مو شما

اساساً، 3 نوع دستگاه لیزر در بازار وجود دارد که اثربخشی هر کدام بر اساس رنگ پوست از بسیار روشن تا بسیار تیره طبقه بندی می شود. این تمایز را می توان با رنگدانه پوست افراد آمریکایی و اروپایی، آسیایی و آفریقایی مرتبط دانست. اگرچه هر دستگاه می تواند برای سایر انواع پوست مفید باشد، اما مطلوب ترین نتایج را در مورد نوع پوست خاص خود خواهد داشت.

  • لیزر الکساندرایت: برای افراد با پوست روشن مناسب است. افراد اروپایی و آمریکایی‌تبار با رنگ پوست بسیار روشن، به‌ویژه انواع 1 و 2، مطلوب‌ترین نتایج را از استفاده از این لیزر تجربه می‌کنند.
  • لیزر دایود: این لیزر برای رنگ پوست گندمی مناسب است که نتایج مطلوبی را برای افرادی با رنگ پوست سبز تیره و نسبتاً روشن به همراه دارد. این دسته شامل انواع پوست از 2 تا 5 می‌شود که از رنگ گندمی تا سبزه در آن قرار می‌گیرد. بااین‌حال، این دستگاه برای پوست‌های خیلی روشن چندان مؤثر نیست و برای پوست نوع 1 پیشنهاد نمی‌شود.
  • لیزر ان دیاگ: دستگاه لیزر ND Yag برای افرادی با پوست تیره، به‌ویژه افرادی که در انواع پوست 4 تا 6 قرار دارند، مناسب است و کارایی استثنایی از خود نشان می‌دهد. این نوع لیزر خاص، به نفوذ عمقی در سلول‌های رنگ‌دانه و فولیکول‌ها دست می‌یابد که منجر به حذف دائمی موهای زائد با عملکرد فوق‌العاده، و در کم‌ترین زمان می‌شود.

ازاین‌رو، انتخاب دستگاه لیزر مناسب برای پوست تیره یا روشن باید مشروط به شناسایی نوع پوست خاص افراد و گروه‌ها یا دسته‌بندی‌های مربوط به آنها باشد.

مقاله پیشنهادی: آیا می توان لیزر موهای زائد را روی تاتو انجام داد؟

معرفی تکنولوژی‌های لیزر موهای زائد (سه طول موج)

در بهترین دستگاه‌ لیزر موهای زائد مدرن و پیشرفته، ترکیبی از سه طول‌موج دایود (808 نانومتر)، الکساندرایت (755 نانومتر) و Nd:YAG (1064 نانومتر) برای دستیابی به نتایج بهینه استفاده می‌شود.

لیزر دایود

این دستگاه لیزر که در طول‌موج 808 نانومتر کار می‌کند، قابلیت نفوذ عمیق به پوست را دارد و در نتیجه از آسیب به ملانین در اپیدرم محافظت می‌کند و به طور انتخابی فولیکول مو را هدف قرار می‌دهد. از دیدگاه علمی، طول موج افزایش یافته، برای کاهش آسیب بالقوه پوست و تغییرات رنگدانه‌ای که ممکن است در اثر استفاده از لیزرهای با طول موج کوتاه‌تر ایجاد شود، عمل می‌کند.

لیزر دایود، به عنوان بهترین دستگاه‌ لیزر موهای زائد و یک انتخاب عالی برای هدف قراردادن موهای ضخیم و تیره، به‌ویژه در ناحیه بیکینی است و اثربخشی خود را بر روی انواع پوست یک تا پنج (از رنگ پوست روشن تا متوسط) نشان داده است که نتایج ایمن و استثنایی را به طور خاص برای موهای تیره و ضخیم ارائه می‌دهد.

لیزر اندیاگ (ND : YAG)

این لیزر که در طول‌موج 1064 نانومتر کار می کند، به طور ویژه برای از بین بردن موهای زائد پوست برنزه و تیره ساخته شده است. این نوع لیزر اثربخشی خود را در کاهش رشد مو در تمام انواع پوست نشان داده است.
لیزر اندیاگ در مقایسه با سایر انواع لیزر، از طول‌موج بالاتری تری بهره می‌برد و برای ازبین‌بردن رشد موهای زائد و ارائه خدمات به افراد با پوست تیره بسیار مناسب است.

لیزر الکساندرایت (الکس)

این لیزر که در طول‌موج 755 نانومتر کار می‌کند، به دلیل طول‌موج کوتاه‌تر، برای پوست‌های روشن‌تر در مقایسه با پوست‌های تیره، کاربردی‌تر است. همچنین در از بین بردن موهای نازک‌ و کرکی، نسبت به مدل‌های دیگر، کارایی بهتری را نشان داده است، و آن را برای مناطقی از بدن که رشد موی کمتری دارند، مناسب می‌سازد.

مقاله پیشنهادی: پاک کردن میکروبلیدینگ با لیزر

معرفی بهترین برندهای لیزر موهای زائد

معرفی بهترین برندهای لیزر موهای زائد

در ادامه بهترین دستگاه‌ لیزر موهای زائد را نام خواهیم برد:

کندلا

دستگاه لیزر موهای زائد کندلا با عنوان تجاری GentleLase Pro تولید شده توسط شرکت Candela و با بهره‌گیری از فناوری لیزر الکس Candela در زمره برترین و بهترین دستگاه‌ لیزر موهای زائد به‌حساب می‌آید. این سیستم پیشرفته، نور لیزری با طول‌موج 755 نانومتر را از طریق یک کریستال الکساندریت ساطع می‌کند که دارای فناوری پیشرفته است.
نور ساطع شده از دستگاه لیزر کندلا الکس با نور خورشید یا نور لامپ در تضاد است. نور خورشید و نور لامپ از ادغام تابش با طول‌موج‌های مختلف ناشی می‌شوند، درحالی‌که نور این لیزر، تنها از یک طول‌موج تشکیل شده است.

سایناشور

ویژگی‌های استثنایی دستگاه سایناشور، آن را به‌عنوان بهترین دستگاه‌ لیزر موهای زائد و یک انتخاب مطمئن برای لیزر موهای زائد و سایر روش‌های پزشکی زیبایی در سطح جهانی معرفی کرده است. هنگام ارائه یک نمای کلی مختصر از این دستگاه لیزر، باید تأکید کرد که این دستگاه از دو لیزر پرقدرت به نام‌های Alexandrite و Nd:YAG استفاده می‌کند. این لیزرها عملکرد سریعی دارند و علاوه بر رفع موهای زائد در رفع مشکلات پوستی بسیار مؤثر هستند.

سوپرانو

دستگاه لیزر سوپرانو یک راه‌حل پیشرفته‌ای است که به‌وسیله شرکت آلما (Alma Co) به‌عنوان اوج فناوری حذف موهای زائد در بخش درمان زیبایی است. این دستگاه پیشرفته، سه طول‌موج متمایز یعنی الکساندریت، دیود و اندیاگ را ادغام می‌کند و درعین‌حال سیستم خنک‌کننده ICE را در خود جای‌داده است. دستگاه پلاتینیوم از مزایای ترکیبی لیزر الکساندرایت و لیزر دایود بهره می‌برد.

مقاله پیشنهادی: پاک کردن تاتو با لیزر در بارداری

دیگر سوالات در مورد دستگاه لیزر موهای زائد

لیزر رولی بهتر است یا شاتی؟

شما قطعاً نمی‌توانید سعی کنید از هر دوی این دستگاه‌ها استفاده کنید. بر اساس بررسی‌های انجام شده و مشخصات دستگاه‌ها، لیزر شاتی از رولی پیشی گرفته و مورد تأیید اکثر افراد قرار گرفته است. لیزر رولی بسته به مهارت و تخصص اپراتور، پتانسیل بالایی برای سوختگی پوست، تورم و التهاب دارد، عاملی که در لیزر شاتی وجود ندارد یا به‌ندرت مشاهده می‌شود.

کدام دستگاه لیزر بهترین عملکرد را دارد؟

توجه به این نکته مهم است که برچسب‌زدن یک دستگاه لیزر به‌عنوان بهترین دستگاه‌ لیزر موهای زائد، به‌درستی نشان‌دهنده نیازها و ملاحظات مختلف افراد نیست. هر دستگاه لیزر دارای مجموعه‌ای از مزایا و محدودیت‌های خاص خود است و مناسب‌بودن آن می‌تواند بر اساس عواملی مانند رنگ پوست و ضخامت مو متفاوت باشد. به‌عنوان‌مثال، لیزر الکساندرایت به دلیل سرعت و کارایی خود شناخته شده است. بااین‌حال، برای افرادی که دارای رنگ پوست تیره یا موهای ضخیم هستند، کارایی لازم را ندارد؛ بنابراین، درنظرگرفتن طیف وسیعی از عوامل و مشورت با یک متخصص واجد شرایط، برای تعیین مناسب‌ترین گزینه لیزر موهای زائد بر اساس ویژگی‌های فردی و نتایج مطلوب، ضروری است.
به‌طورکلی باید گفت که بهترین دستگاه‌ لیزر موهای زائد وجود ندارد و دستگاهی نیست که برتر باشد و دستگاه لیزر، باید متناسب با شرایط و ویژگی‌های پوست و موی شما انتخاب شود.

کدام لیزر بدون درد است؟

در روش‌های لیزر موهای زائد و بهترین دستگاه‌ لیزر موهای زائد بدون درد، به فناوری IPL می‌رسیم که به‌اختصار IPL نامیده می‌شود. این روش، سیستم‌های نور پالس شدید را نشان می‌دهد که به طور مؤثر فولیکول‌های موهای ناخواسته را با حداقل درد و عوارض جانبی از بین می‌برد. مانند دستگاه‌های لیزر کوترا، IPL به دلیل عملکرد دوگانه حذف موهای زائد و جوان‌سازی پوست از محبوبیت گسترده‌ای در سطح جهانی برخوردار است. نورهای زنون مورداستفاده در IPL طول‌موج‌های غیرپیوسته ساطع می‌کنند که باعث می‌شود موهای زائد بدون درد در نواحی وسیع حذف شوند.

همچنین لیزر سوپرانو آیس تیتانیوم نیز مجهر به خنک کننده قوی و پیشرفته است که عمل لیزر را بدون  درد می کند. که بعد از IPL بدون درد ترین لیزر در بازار است. البته عملکرد سوپرانو از IPL بهتر است. پس در کل انتخاب سوپرانو هوشمندانه تر است.

مقاله پیشنهادی: لیزر پیکوثانیه انقلابی در پاک کردن تاتو

برای چه رنگ پوست و مویی لیزر بهترین عملکرد را دارد؟

هر چه اختلاف رنگ پوست و مو بیشتر باشد، عملکرد لیزر بهتر است. برای مثال اگر پوست شما سفید است و دارای موی مشکلی هستین قطعا بهترین نتیجه را لیزر خواهید گرفت.

در افراد با پوست تیره: لیزر موهای زائد به دلیل استفاده از دستگاه‌هایی با طول‌موج بلندتر، می‌تواند نتایج مؤثرتری برای افرادی با رنگ پوست تیره‌تر داشته باشد. در مواردی که پوست و مو تیره است، از لیزرهای با طول‌موج بلندتر استفاده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که پرتوهای لیزر می‌توانند از طریق اپیدرم نفوذ کنند و به فولیکول‌های مو می‌رسند و به طور مؤثر ریشه مو را از بین می‌برند.
این یک واقعیت شناخته شده است که موهای ضخیم‌تر، با قرارگرفتن در معرض طول‌موج‌های مختلف لیزر با سرعت بیشتری از بین می‌روند. لیزر موهای زائد ممکن است بر روی پوست فاقد رنگ‌دانه اثر کمتری نشان دهد، زیرا لیزر در درجه اول رنگ‌دانه داخل پوست را هدف قرار می‌دهد.

 

نتیجه‌گیری

لیزر موهای زائد، به‌عنوان یک روش ایمن‌ و مؤثر، برای ازبین‌بردن موهای زائد شناخته می‌شود. این فرایند از آخرین پیشرفت‌های تکنولوژی در علم پزشکی استفاده می‌کند تا نتایج طولانی‌مدت را ارائه دهد. بااین‌حال، اثربخشی و مزایای لیزر موهای زائد را زمانی که در یک مرکز مورداعتماد و مجهز به بهترین دستگاه‌ لیزر موهای زائد انجام شود، متوجه خواهید شد. دقت و کارایی این دستگاه‌ها، به اثربخشی و رضایت کلی از درمان کمک می‌کند و تجربه‌ای از پوست صاف و بدون مو را برای مدت طولانی تضمین می‌کند.

 

منبع:

alma-soprano.com

https://candelamedical.com/products/gentle-pro-series

کلینیک ماه تهران

کلینیک ماه تهران

    درباره کلینیک ماه تهران


    کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
    در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


    کلینیک ماه تهران

    خانه
    مشاوره واتساپ
    مشاوره تلفنی
    رزرو نوبت