تاتوهای زیبایی و آرایشی می توانند بسیار هیجان انگیزی باشند. به عنوان مثال نقش و نگار روی بخشی از پوست یا تاتوهای خط چشم و خط لب جز رایج ترین تاتوها هستند. تاتو با تزریق رنگدانه های مختلف به پوست انجام می شود و اگر بخواهید آن را پاک کنید باید این رنگدانه ها که اغلب غلیظ هستند را از پوست پاک کنید. در حال حاضر به راحتی می توان تاتو را با استفاده از لیزر پاک کرد. بنابراین توصیه می شود از روش های غیر استاندارد در سالن های آرایشی برای پاک کردن تاتو استفاده نکنید.

 

خطرات و عوارض پاک کردن تاتو در سالن های آرایشی؟

پاک کردن تاتو به روش های مختلفی امکان پذیر است. این عمل باید در یک محیط بهداشتی و توسط یک فرد آموزش دیده انجام شود. برخی افراد به خاطر هزینه کمتر اقدام به پاک کردن تاتو در سالن های آرایشی می کنند که متخصصان پوست به شدت با آن مخالف هستند. افرادی که در سالن های آرایشی اقدام به حذف تاتو می کنند از روش های بهداشتی و پزشکی اطلاعات زیادی ندارند و همین امر می تواند شما را معرض عفونت های مختلف و حساسیت های پوستی قرار دهد. خطرات و عوارض پاک کردن تاتو در سالن های آرایشی همچنین می تواند آسیب های جبران ناپذیری به پوست وارد کند و هزینه های درمانی زیادی را به شما تحمیل کند.

 

سالن های آرایشی به چه شیوه ای تاتو را پاک می کنند؟

سالن های آرایشی با استفاده از مواد ریموور که اکثرا اسیدی یا قلیایی هستند اقدام به پاک کردن تاتو می کنند. تری کلرواستیک و گلایکولیک اسید رایج ترین اسیدهای موجود در ترکیبات ریموور هستند که لایه های سطحی پوست را تخریب کرده و رنگدانه های تاتو را بیرون می کشند. این ترکیبات به شدت به پوست آسیب رسانده و اکثر اوقات قادر به پاک کردن تاتو بطور کامل نخواهند بود.

بخوانید: پاک کردن تاتو با لیزر در تهران قیمت لیزر تاتو ابرو و بدن از 500 تومان

 چرا مواد ریموور تاتو خطرناک است و عوارض دارد؟

ریموور تاتو ترکیباتی اسیدی یا قلیایی هستند که باعث لایه برداری شدید پوست می شوند. آنها به محض استفاده چندین لایه سطحی از پوست را تخریب می کنند که معمولا همراه با خونریزی است. این مواد تهاجمی ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به پوست وارد کنند. درد فراوان، زخم و خونریزی، عفونت، گوشت اضافی، گود شدن محل، خارش پوست و ایجاد اسکار دائمی مهمترین عوارض پاک کردن تاتو با مواد ریموور هستند.

عوارض ریموو ابرو با مواد

عوارض ریموو ابرو با مواد

ابروها نقش بسیار مهمی در زیبایی صورت دارند. کم پشتی و ضعیف شدن موهای ابرو با افزایش سن یا به هر دلیل دیگری باعث می شود افراد به سمت تاتوی ابرو بروند. تاتو نسبت به کاشت ابرو روش ساده تر و کم هزینه تری است. با اینحال پس از مدتی ممکن است از ظاهر ابروهای خود خسته شوید یا بخواهید آنها را تغییر دهید. در این صورت بهتر است از روش های ایمن مانند لیزر استفاده کنید زیرا ریموورها می توانند به ابروی شما آسیب برسانند.

ریموو ابرو با مواد به دلیل آسیبی که ممکن است به ابروها وارد کند به هیچ عنوان توصیه نمی شود. مواد مورد استفاده برای حذف تاتوی ابرو ممکن است به تارهای ابرو آسیب بزنند. تزریق های متعدد گاهی باعث گود شدن پوست شده و منجر به پخش شدن رنگدانه های تاتو می شود. اگر در حین تزریق اصول بهداشتی رعایت نشود خطر عفونت نیز وجود دارد. ایجاد اسکار و گوشت اضافه از دیگر عوارض ریموو ابرو با مواد است.

بخوانید: پاک کردن تاتو ابرو با لیزر

آیا مواد ریموور مورد تاییدFDA   است؟

مواد ریموور به شدت تهاجمی و آسیب زا هستند و به هیچ عنوان مورد تائید FDA نیستند. این ترکیبات باعث زخم و اسکار شده و سلامت فرد را به خطر می اندازند. علاوه بر این بیشتر در مراکز نامعتبر مانند سالن های آرایشی و توسط افراد بدون صلاحیت انجام می شوند که همه این موارد فرد را در معرض آسیب های مختلف قرار می دهد.

 

پیشنهاد سازمان غذا و داروی آمریکا برای پاک کردن تاتو ؟

سازمان غذا و داروی آمریکا برای پاک کردن تاتو همواره روش هایی را تائید می کند که کمترین خطر و عوارض را برای فرد به دنبال دارند. روش مورد تائید این سازمان برای حذف تاتو استفاده از لیزر است. لیزر ایمن ترین روش برای پاک کردن تاتو در قسمت های مختلف بدن است. این روش آسیبی به پوست وارد نمی کند بلکه با تاباندن پرتوی نور رنگدانه های تاتو را هدف قرار داده و تجزیه می کند. درد و عوارض در این روش حداقل بوده و بهترین نتایج را به دنبال دارد. همه افراد می توانند برای حذف تاتوهایی که دیگر نمی خواهند از لیزر استفاده نمایند. این روش به تدریج و با کمترین آسیب پوستی رنگدانه های تاتو را از بین خواهد برد بدون اینکه اسکاری به جا بگذارد.

بخوانید: هزینه ریموو ابرو با مواد در سالن ها چقدر است؟

بهترین شیوه پاک کردن تاتو ابرو و بدن چیست؟

بهترین شیوه پاک کردن تاتو ابرو و بدن استفاده از لیزر است. امروزه لیزر به دلیل ایمنی بالا جهت حذف تاتو بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این روش تحت بی حسی موضعی انجام شده و بر اساس وسعت تاتو و میزان رنگدانه های مورد استفاده به جلسات متعددی نیاز دارد. طی هر جلسه لیزر، رنگدانه های تاتو تجزیه و کمرنگ شده و در نهایت از بین می روند. مراقبت های بعد از لیزر تاتو به شما کمک می کند که طی جلسات کمتری به نتایج دلخواه خود برسید. تنها عوارضی که لیزر حذف تاتو به دنبال خواهد داشت قرمزی و تحریک پوست است که با پمادهای ترمیم کننده  و کمپرس سرد می توان آنها را برطرف کرد. لیزر تاتو اسکار و گوشت اضافی ایجاد نمی کند و رنگ ها پس از تجزیه توسط سیستم لنفاوی بدن حذف می شوند.

 

هزینه و جلسات لیزر برای پاک کردن تاتو

هزینه و تعداد جلسات لیزر مورد نیاز برای پاک کردن تاتو بسته به وسعت خالکوبی، میزان رنگ، قدمت تاتو، مکان کلینیک، لیزر مورد استفاده و تخصص پزشک متفاوت است. رنگ های تیره معمولا سریع تر به لیزر پاسخ می دهند و طی جلسات کمتری حذف می شوند. در جلسه مشاوره پزشک حتما با شما در رابطه با هزینه پاک کردن تاتو صحبت خواهد کرد.

کلینیک ماه تهران

کلینیک ماه تهران

    درباره کلینیک ماه تهران


    کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
    در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


    کلینیک ماه تهران

    خانه
    مشاوره واتساپ
    مشاوره تلفنی
    رزرو نوبت