لیزر تاتو چیست؟

لیزر تاتو روشی ایمن و تائید شده برای حذف تاتوهای ناخواسته است. پرتوهای لیزر باعث تجزیه و شکسته شدن رنگدانه های مورد استفاده در تاتو می شود. سپس آنها را توسط سیستم لنفاوی از بدن دفع خواهد شد. این فرآیند طی چند جلسه به پاک شدن تاتو کمک خواهد کرد. فاصله بین جلسات به پوست فرصت ترمیم خواهد داد. دستگاه های مختلفی برای لیزر تاتو مورد استفاده قرار می گیرند که بهترین و کم عارضه ترین آنها لیزر کیوسوییچ است.

آیا لیزر تاتو درد دارد؟

لیزر تاتو طبیعتا با عمل بر روی پوست تا حدودی باعث درد و ناراحتی خواهد شد. با اینحال چون هنگام انجام کار از بی حسی موضعی استفاده می شود معمولا شما حداقل درد را تحمل خواهید کرد. مراقبت های بعد از تاتو مثل استفاده از کمپرس سرد و پمادهای ترمیمی نیز می تواند در کاهش درد موثر باشند.

بیشتر بخوانید: قبل و بعد لیزر تاتو عکس واقعی + فیلم

چند جلسه برای حذف کامل تاتو با لیزر نیاز است؟

بسته به میزان رنگ دانه های مورد استفاده در تاتو، وسعت، قدمت و محل تاتو تعداد جلسات متعددی برای حذف تاتو مورد نیاز است. بطور میانگین 4 تا 8 جلسه لیزر تاتو نیاز خواهید داشت. لیزر در هر جلسه مقداری از رنگدانه ها را تجزیه کرده و تانو به تدریج کمرنگ شده و در نهایت حذف خواهد شد.

لیزر تاتو

هزینه لیزر تاتو چقدر است؟

هزینه لیزر تاتو به عوامل مختلفی از جمله مهارت اپراتور و موقعیت جغرافیایی کلینیکی که مراجعه می کنید بستگی دارد. بطور کلی هزینه لیزر تاتو در هر جلسه بین 300 تا 900 هزار تومان است. در جلسه مشاوره در مورد هزینه ها و تعداد جلسات مورد نیاز با شما صحبت خواهد شد.

 

آیا لیزر تاتو عوارض جانبی دارد؟

تورم، قرمزی، زخم، خارش و تحریک پوست برخی عوارض جانبی لیزر تاتو هستند. این عوارض با کاهش رنگدانه ها به تدریج کاهش خواهد یافت. عوارض نادری که ممکن است تجربه کنید شامل پوسته پوسه شدن، سوزش، سوختگی

بیشتر بخوانید: در تهران برای پاک کردن تاتو با لیزر به کجا مراجعه کنیم؟

آیا لیزر تاتو برای همه نوع پوست‌ها مناسب است؟

لیزر تاتو برای انواع پوست قابل استفاده است ولی از نظر شدت عوارض متفاوت است. معمولا عوارض لیزر تاتو روی پوست های روشن تا گندمی بیشتر از پوست های تیره است.

لیزر تاتو قبل بعد

بعد از لیزر تاتو چه مراقبت‌هایی نیاز است؟

مراقبت های بعد از لیزر تاتو نقش قابل توجهی در تسریع بهبودی و کاهش عوارض خواهد داشت. این مراقبت ها عبارتند از:

  • بدن خودتان را هیدراته نگه دارید
  • غذاهای سالم استفاده کنید
  • بانداژ استریل را هر روز عوض کنید
  • از پمادهای آنتی بوتیک استفاده نمایید
  • محل را با آب و صابون شستشو دهید
  • در مقابل نور آفتاب قرار نگیرید
  • از لوازم آرایشی استفاده نکنید

آیا لیزر تاتو باعث زخم یا جای زخم می‌شود؟

در برخی مواقع خصوصا برای تاتوهای عمیق امکان زخم شدن پوست وجود دارد. مراقب های نادرست بعد از لیزر نیز می تواند منجر به جای زخم شود. با مراجعه به یک کلینیک معتبر می توانید این عوارض را به حداقل برسانید.

بیشتر بخوانید: چرا نباید تاتو خود را در سالن های آرایشی پاک کنیم؟

آیا می‌توان تاتوی رنگی را با لیزر حذف کرد؟

همه نوع تاتو را می توان با لیزر حذف کرد اما تاتوهای رنگی معمولا به تعداد جلسات بیشتری برای حذف نیاز دارند. زیرا پرتوی لیزر توسط تاتوهای رنگی کمتر جذب می شود به همین دلیل فرآیند حذف رنگدانه ها بیشتر طول خواهد کشید.

لیزر تاتو قبل بعد

چگونه باید برای جلسه لیزر تاتو آماده شویم؟

برای اینکه لیزر تاتو با موفقیت انجام شود و عوارض کمی ایجاد کند نیازمند مراقبت هایی هستید که به شرح زیر است:

  • 4 هفته قبل از سولاریوم و برنزه کردن توسط آفتاب خودداری کنید.
  • از ضد آفتاب وسیع الطیف با 30 SPF استفاده نمایید.
  • 3 روز قبل مصرف داروهایی که پوست را نسبت به نور حساس می کنند، قطع کنید.
  • اکر مبتلا به تبخال یا زونا هستید دو روز قبل از لیزر شروع به مصرف قرص ضد ویروس کنید.
  • یک هفته قبل از لیزر تاتو از مصرف محصولات حاوی گلیکولیک اسید و رتین A خودداری کنید.
  • بهتر است از مصرف مشروبات الکلی و دخانیات خودداری کنید.

 

آیا لیزر تاتو برای تاتوی قدیمی موثر است؟

لیزر تاتو برای تاتوهای جدید و قدیمی قابل استفاده است و می تواند به راحتی تاتوهای قدیمی را کمرنگ تر شده اند را نیز از بین ببرد. معمولا پاک کردن تاتوهای قدیمی به چندین جلسه لیزر نیاز دارد و در نهایت رنگدانه ها از بین خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: پاک کردن خالکوبی و قیمت آن در 1403 با فیلم عکس واقعی

چه نوع لیزری برای حذف تاتو استفاده می‌شود؟

لیزر کیوسوئیچ بهترین دستگاه برای حذف تاتو است و می تواند عمیق ترین و سخت ترین خالکوبی ها را از روی پوست پاک کند. این دستگاه با طول موج های مختلف و پرتوهای تک فام رنگدانه های موجود در خالکوبی را هدف قرار داده و از بین می برد. لیزر کیوسوئیچ انواع مختلفی دارد و یک راه حل مدرن و عالی برای از بین بردن تاتوهای ناخواسته از روی پوست است.

لیزر تاتو

آیا می‌توان در یک جلسه تاتو را کاملاً حذف کرد؟

حذف کامل تاتو در یک جلسه بستگی به عمق رنگدانه های تاتو و نوع پوست بستگی دارد. برخی تاتوهای سطحی را می توان با یک جلسه حذف کرد اما معمولا حذف تاتو چندین جلسه طول خواهد کشید.

بیشتر بخوانید: پاک کردن تاتو با لیزر در تهران قیمت لیزر تاتو ابرو و بدن از 500 تومان

آیا لیزر تاتو باعث روشن شدن پوست می‌شود؟

یکی از عوارض لیزر تاتو کاهش رنگدانه سلول های پوست یعنی ملانین است. روشن شدن پوست یا هیپوپیگمانتاسیون معمولا بطور موقت رخ می دهد و پس از مدتی برطرف خواهد شد.

    tattoo removal service

    جهت دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید یا شماره خود را ثبت کنید


    آیا می‌توان بلافاصله بعد از لیزر تاتو ورزش کرد؟

    حرکات ورزشی سنگین بعد از لیزر تاتو باید تا دو هفته به تعویق بیافتد چون تعریق پوست ممکن است در بهبودی اختلال ایجاد کند. با اینحال فعالیت بدنی سبک مانند پیاده روی با بهبود جریان خون در بدن تاثیر مثبتی بر دفع رنگدانه های تاتو خواهد داشت.

    بیشتر بخوانید: 8 روش برای پاک کردن تاتو در خانه

    آیا می‌توان در دوران بارداری یا شیردهی لیزر تاتو انجام داد؟

    در دوران بارداری یا شیردهی لیزر تاتو ممنوع است زیرا رنگدانه های تجزیه شده ممکن به بدن جنین یا نوزاد منقل شود و باعث واکنش های نامطلوب شود. بنابراین تا پایان این دوران از لیزر تاتو خودداری کنید.

     

    آیا لیزر تاتو باعث تغییر رنگ پوست می‌شود؟

    هیپوپیگمانتاسیون و هیپرپیگمانتاسیون از عوارض لیزر تاتو است که اصولا به دلیل تنظیمات نادرست لیزر کیوسوییچ اتفاق می افتد. با تنظیم صحیح لیزر می توان از این عوارض جلوگیری کرد.

     

    مطالعه بخش دوم مقاله: پاسخ به تمامی سوالات شما در مورد لیزر تاتو (قسمت دوم)

    کلینیک ماه تهران

    کلینیک ماه تهران

      درباره کلینیک ماه تهران


      کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
      در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


      کلینیک ماه تهران

      خانه
      مشاوره واتساپ
      مشاوره تلفنی
      رزرو نوبت