تزریق فیلر بهترین گزینه برای افرادی است که به دنبال بهبود ویژگی های صورت خود بدون جراحی تهاجمی هستند. فیلر بطور ایمن و موثر چین و چروک ها را نرم می کند و حجم صورت را در نواحی مختلف برای ظاهری جوان تر افزایش می دهد.

رایج ترین فیلرها از اسید هیالورونیک (HA) ساخته می شوند. این ماده به طور طبیعی در پوست وجود دارد و به دلیل ظرفیت جذب و حفظ رطوبت کاملا شناخته شده است. فیلرها بدون ایجاد واکنش های پوستی به بهبود وضعیت پوست و کانتورینگ در صورت لزوم کمک خواهند کرد.

 

فیلر به چه نواحی از صورت تزریق می شود؟

فیلر بر اساس وضعیت پوست و خواسته زیباجو در نواحی مختلفی از صورت قابل استفاده است. رایج ترین نواحی درمانی صورت عبارتند از:

  1. لب ها: برای افزایش حجم و فرم لب ها می توان از فیلر استفاده کرد
  2. گونه ها: برای بازگرداندن حجم از دست رفته گونه ها به دلیل رژیم لاغری، افزایش سن یا ایجاد کانتور جوانتر از تزریق فیلر استفاده می شود.
  3. چین های نازولبیال: تزریق فیلر برای نرم شدن خطوطی که از کناره های بینی تا گوشه های دهان کشیده می شوند بسیار موثر است.
  4. خطوط صورت: برای پر کردن خطوطی که از گوشه های دهان به سمت پایین می روند.
  5. زیر چشم: کاهش گودی و سیاهی زیر چشم که باعث ظاهری شاداب و جوان تر می شود.
  6. خط فک و چانه: برای کانتورینگ چهره در این قسمت ها نیز می توان از فیلر استفاده کرد.
  7. تزریق فیلر بینی: جهت رفع نواقص و نامتقارن بودن بینی

مقاله پیشنهادی در مورد تزریق فیلر:  عکس فیلر صورت و عکس کانتورینگ صورت با قیمت

تزریق فیلر صورت

مزایای تزریق فیلر صورت چیست؟

تزریق فیلر در حال حاضر محبوبیت زیادی پیدا کرده است و یک‌راه حل مناسب و موثر برای کسانی که به دنبال زیبایی ظاهری بدون نیاز به جراحی تهاجمی هستند. مزایای استفاده از فیلر عبارتند از:

نتایج فوری

یکی از جذاب ترین جنبه هایی تزریق فیلر، فوری بودن نتایج است. برخلاف برخی از درمان‌ های زیبایی، برای آشکار شدن نتایج نیاز به زمان ندارد.

تطبیق پذیری

فیلرها می توانند نگرانی های مختلفی را در نواحی مختلف صورت برطرف کنند تا زیبایی و جوانی را دوباره به شما برگردانند. آنها برای گروه های سنی مختلف و اهداف زیبایی از جمله کانتورینگ صورت مناسب هستند.

بهبود زیبایی طبیعی

تزریق فیلر هنگامی که توسط یک پزشک ماهر انجام می شود، تغییرات ظریف و در عین حال قابل توجهی ایجاد می کنند که زیبایی طبیعی را بدون انجام عمل زیبایی افزایش می دهند.

تامین نیازهای فردی

از فیلر می ‌توان برای رفع نیازهای خاص افراد جهت اصلاح ترکیب صورت استفاده کرد.

افزایش اعتماد به نفس

تزریق فیلر با زیبایی و جوانی صورت به طور قابل توجهی عزت نفس و اعتماد به نفس را افزایش داده و تصویر مثبتی از فرد ایجاد می کند.

تزریق فیلر صورت

مقاله پیشنهادی در مورد تزریق فیلر:  زاویه دهی و کانتورینگ صورت گرد با فیلر

مراقبت های قبل و بعد تزریق فیلر صورت

برای به حداکثر رساندن نتایج و افزایش ماندگاری لازم است که مراقبت های قبل و بعد تزریق فیلر را به خوبی مورد توجه قرار دهید.

مراقبت های قبل از تزریق فیلر

برای کاهش احتمال کبودی و تورم، باید از مصرف برخی داروها و مکمل‌ ها مانند آسپرین، ایبوپروفن و ویتامین E قبل از تزریق خودداری کنید.

مراقبت های پس از تزریق فیلر

رعایت دستورالعمل‌های پس از درمان، حفظ یک سبک زندگی سالم و محافظت از پوست در برابر نور خورشید از مراقبت های ضروری پس از تزریق است.

دوری از ورزش ‌های سنگین و گرمای شدید و اجتناب از ماساژ یا فشار دادن نواحی تحت درمان برای چند روز کاملا ضروری است.

علاوه بر این از سیگار کشیدن خودداری کنید و روتین مراقبت از پوست را با محصولاتی که هیدراتاسیون و تولید کلاژن را افزایش می دهند ترکیب کنید.  همچنین جلسات تمدید را همانطور که پزشک شما توصیه می کند انجام دهید تا ماندگاری فیلر افزایش یابد.

مقاله پیشنهادی در مورد تزریق فیلر:  کانتورینگ صورت با تزریق ژل

تزریق فیلر صورت چقدر ماندگار است؟

ماندگاری فیلر تا حد زیادی به نوع آن، ناحیه تحت درمان و پاسخ بدن فرد بستگی دارد. به طور متوسط، بیشتر فیلرهای اسید هیالورونیک بین 6 تا 18 ماه دوام دارند. برخی از فرمول های جدیدتر برای ماندگاری طولانی تر، به طور بالقوه تا 2 سال طراحی شده اند. ماندگاری اثرات فیلر تحت تاثیر سبک زندگی، نوع پوست و سن بیمار متفاوت است.

تزریق ژل صورت

آیا تزریق فیلر صورت عوارضی دارد؟

در حالی که فیلرها عموماً بی ‌خطر هستند و رضایت بالایی در مورد آنها وجود دارد اما مانند هر عمل زیبایی ممکن است عوارض و خطرات احتمالی داشته باشند. بیشتر عوارض جانبی مرتبط با تزریق فیلرهای موقتی و خفیف هستند.

  • تورم و قرمزی محل تزریق: اینها شایع ترین واکنش ها پس از تزریق فیلر هستند و معمولاً چند روز پس از درمان فروکش می کنند.
  • کبودی: بسته به ناحیه درمان و پوست فرد، ممکن است کبودی در ناحیه تزریق تا یک هفته ایجاد شود.
  • درد یا ناراحتی: در حین و بلافاصله پس از تزریق مقداری درد و ناراحتی طبیعی است و معمولا به سرعت برطرف می شود.
  • خارش و راش:  گاهی اوقات واکنش آلرژیک جزئی ممکن است باعث خارش یا بثورات پوستی شود که اغلب اوقات بدون مداخله برطرف خواهد شد.

مقاله پیشنهادی در مورد تزریق فیلر:  مادلینگ صورت با فیلر

کانتورینگ صورت

چه نوع فیلری برای صورت استفاده می شود؟

فیلرهای مختلفی برای نقاط مختلف صورت مورد استفاده قرار می گیرند و نتایج آنها نیز متفاوت است. انواع فیلر موجود در  ادامه شرح داده شده است.

فیلر اسید هیالورونیک (HA)

اسید هیالورونیک، ماده ای که به طور طبیعی در بدن شما وجود دارد. این ترکیب به عنوان اسفنج عمل می کند، آب را جذب کرده در پوست نگه می دارد تا هیدراته و حجیم شود. فیلر اسید هیالورونیک برای رفع خطوط ریز، چین و چروک های اطراف دهان و چشم ها و کاهش حجم متوسط در نواحی مانند گونه ها و لب ها عالی است. ماندگاری آن نیز معمولاً 6 تا 18 ماه است.

فیلر هیدروکسی آپاتیت کلسیم (CAHA)

فیلر هیدروکسی آپاتیت کلسیم فیلری بر پایه مواد معدنی است که با  تولید کلاژن طبیعی با چین و چروک ‌های عمیق‌ مبارزه  می ‌کند. این فیلر به طور موثر بر روی چین های بینی، خطوط ماریونت و خط فک اثر کرده و تا 2 سال ماندگاری دارد.

فیلر پلی ال لاکتیک اسید (PLLA)

فیلر پلی ال لاکتیک اسید برای حجم دهی کلی صورت، بهبود بافت پوست و رفع افتادگی گونه ها بکار رفته و به طور بالقوه 2-5 سال دوام می آورد. این فیلر با افزایش تولید کلاژن بافت پوست را بهبود می بخشد.

جهت اطلاع از قیمت دقیق کانتورینگ صورت این مقاله را بخوانید: قیمت کانتورینگ صورت در تهران (سال 1402)

تزریق فیلر صورت

هزینه تزریق فیلر چقدر است؟

بسته به مقدار فیلر مورد نیاز، تخصص پزشک و برند فیلر قیمت آن متفاوت است. در زیر قیمت برند فیلر های مختلف که در کلینیک زیبایی ماه تهران تزریق می شود آورده شده است.

برند فیلرقیمت هر سی سیماندگاری
اینوسنس اتریش2.5 میلیون۶ الی ۸ ماه
آلیاکسین سوئیسی5.5 میلیون10 الی 12 ماه
رووفیل پلاس4 میلیون8 الی 10 ماه
ژوویدرم فرانسه6 میلیون10 الی 12ماه
زیشل کره2 میلیون۶ الی ۸ ماه
استایلج فرانسه7 میلیون10 الی 12 ماه
پرفکتا فرانسه4 میلیون8 الی 10 ماه
الانسه هلند5 میلیون10 الی 12 ماه
هیدرویام انگلیس2.5 میلیون۶ الی ۸ ماه
نئورامیس کره ای2.5 میلیون۶ الی ۸ ماه
نیوویا اینتنس ایتالیا5.5 میلیون10 الی 12 ماه
سوسام کره جنوبی3 میلیون8 الی 10 ماه

 

منبع:

www.thedentalspajersey.com/blog/how-does-dermal-filler-work

www.starmedispa.com.au/blog/what-do-fillers-do-for-your-face

 

 

کلینیک ماه تهران

کلینیک ماه تهران

    درباره کلینیک ماه تهران


    کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
    در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


    کلینیک ماه تهران

    خانه
    مشاوره واتساپ
    مشاوره تلفنی
    رزرو نوبت