لیزر تاتو یک روش ایمن برای حذف رنگدانه هایی است که دیگر دوست ندارید روی پوست شما باشد. لیزر تاتو یک روش پزشکی با کمترین آسیب است که رنگدانه جوهر را به ذرات کوچکتر تجزیه می کند. سپس این ذرات طی فرآیند بهبودی بطور طبیعی از بدن دفع می شوند. مراحل حذف تاتو با لیزر بسته به اندازه و پیچیدگی هر تاتو متفاوت است. به طور معمول این تکنیک شامل جلسات متعددی است که با چند ماه فاصله انجام می شوند تا پوست از جوهر ناخواسته با موفقیت پاک شود. مراقبت های پس از حذف تاتو با لیزر برای به حداقل رساندن عوارض جانبی احتمالی مانند جای زخم یا عفونت بسیار مهم است. کرم های ترمیم کننده بعد از لیزر تاتو نیز در این رابطه موثر هستند و توسط پزشک برای شما تجویز خواهد شد. بهترین کرم ترمیم کننده بعد از لیزر تاتو روند بهبودی را تسریع کرده و از بروز اسکار جلوگیری می کنند.

 

لیزر تاتو چگونه انجام می شود؟

پاک کردن تاتو با لیزر موثرترین راه برای از بین بردن جوهر ناخواسته روی پوست است. آمار می گوید که حدود 11 درصد از مردم به پاک کردن خالکوبی خود فکر می کنند. لیزر تاتو یک روش ایمن و موثر است که امروزه رایج شده است. در شروع کار  تکنسین یک ژل یا کرم بی حس کننده را روی ناحیه اعمال می کند تا ناراحتی در طول جلسه کاهش یابد.

سپس هندپیس لیزر به سمت پوست شما هدایت می شود. لیزر انفجارهای کوتاهی از انرژی نور را به سمت پوست می فرستد و ذرات جوهر موجود در خالکوبی های شما را هدف قرار می دهد. این انرژی ذرات جوهر را به قطعات کوچک تر تجزیه می کند که توسط سیستم ایمنی بدن جذب شده و از بین می رود.

پس از درمان، احساس قرمزی و تورم در ناحیه تحت درمان طبیعی است. با این حال، این عوارض باید ظرف چند ساعت فروکش کند. تکنسین دستورالعمل هایی را در مورد نحوه مراقبت از پوست شما ارائه می دهد که برای به حداقل رساندن هرگونه عوارض جانبی بالقوه مهم است. تعداد جلسات مورد نیاز به اندازه، رنگ و سن تاتو بستگی دارد. اکثر خالکوبی ها برای حذف کامل نیاز به جلسات متعدد دارند که بعد از مشورت با متخصص پوست مشخص خواهد شد. پایبندی به جلسات و مراقبت های بعدی مهمترین کاری است که می توانید برای پاک کردن تاتو انجام دهید.

 

بخوانید: هزینه پاک کردن تاتو با لیزر + لیست قیمت 1403

ویژگی بهترین کرم ترمیم کننده بعد از لیزر تاتو

کرم ترمیم کننده بعد از لیزر تاتو باید حاوی ترکیباتی باشد که روند بهبودی پوست را تسریع کند. ویتامین ها به طور طبیعی نقش زیادی در بهبود پوست دارند. بنابراین محصولاتی را انتخاب کنید که حداقل حاوی سه ویتامین اساسی مانند A، E و C هستند. این ویتامین ها بهبودی پوست را تسریع کرده و از عفونت جلوگیری می کنند.

ویتامین C مهمترین ویتامین برای بهبود پوست است و توصیه می شود مردان حداقل 75 میلی گرم و زنان حداقل 90 میلی گرم در روز مصرف کنند. ویتامین C به بدن برای تشکیل کلاژن کمک می کند و بنابراین، یک آنتی اکسیدان برای التیام پوست است. ویتامین C برای سنتز کلاژن، پروتئوگلیکان ها و سایر اجزای آلی بافت ها مانند استخوان ها، پوست، دیواره های مویرگ ها و سایر بافت های همبند ضروری است.

ویتامین E نیز برای مراقبت از پوست مهم است و به جلوگیری از تشکیل اسکار کمک می کند. ویتامین E به عنوان آنتی اکسیدان چربی دوست کرده و از پراکسیداسیون لیپیدها جلوگیری می کند و در نتیجه باعث غشای سلولی پایدارتر می شود. منابع خوب ویتامین E، بادام، بادام زمینی، فندق، نارگیل و روغن های گیاهی هستند.

ویتامین A نیز یکی دیگر از مواد مغذی ضروری برای بهبود زخم است و به کنترل التهاب کمک می کند. ویتامین A برای رشد اپیتلیال و بافت پوست، تمایز سلولی و عملکرد سیستم ایمنی ضروری است.

بهترین کرم ترمیم کننده خارجی

بخوانید: چقدر طول می کشد تا تاتو ابرو و بدن پاک شود؟

بهترین کرم ترمیم کننده خارجی

  1. کرم ترمیم کننده رژواسیل Rejuvasil ساخت کشور امریکا
  2. کرم ترمیم‌کننده مرز merz محصول آلمان
  3. کرم ترمیم‌کننده اون Avene محصول فرانسه
  4. کرم ترمیم کننده مارودرم Maruderm محصول ترکیه

`بهترین کرم ترمیم کننده ایرانی

بهترین کرم ترمیم کننده ایرانی

  1. ژل ترمیم‌کننده اسکار لافارر مدل لافاسیل
  2. کرم بازسازی پوست هیدرودرم
  3. کرم ترمیم‌کننده پوست ژنوبایوتیک
  4. کرم ترمیم کننده Cicavit ویتالیر
  5. کرم ترمیم کننده سیکازوم cicasome
  6. کرم ترمیم کننده دکتر ژیلا

بخوانید: قبل از پاک کردن تاتو با لیزر این نکات را باید بدانید

نکات مهم مراقبت از پوست بعد از لیزر تاتو

مراقبت از پوست بعد از لیزر تاتو بسیار مهم است. برای تسریع روند بهبودی، نکات زیر را در نظر بگیرید:

  1. استفاده از ژل آلوئه ورا: آلوئه ورا دارای خواص تسکین دهنده ای است که می تواند قرمزی و تحریک را کاهش دهد. یک لایه نازک روی ناحیه تحت درمان بمالید تا پوست آرام شود.
  2. از کرم های غنی از کلاژن استفاده کنید: کلاژن برای بازسازی پوست حیاتی است. استفاده از کرم های حاوی کلاژن می تواند به بازیابی سریعتر یکپارچگی پوست کمک کند. بهترین کرم ترمیم کننده بعد از لیزر تاتو در واقع غنی از کلاژن و فاکتورهای ترمیم کننده است.
  3. از مواد شیمیایی خشن اجتناب کنید: از محصولاتی که حاوی الکل یا عطر هستند دوری کنید، زیرا این مواد می توانند ناحیه تحت درمان را تحریک کنند.

بخوانید: قبل و بعد لیزر تاتو عکس واقعی + فیلم

مراقبت طولانی مدت بعد از لیزر تاتو

حتی پس از بهبودی پوست، ادامه مراقبت از آن برای حفظ سلامت و ظاهر آن ضروری است. بنابراین لازم است که تا مدت ها از محصولات مراقب از پوست استفاده کنید. مراقبت های طولانی مدت بعد از لیزر تاتو عبارتند از:

  1. استفاده از مرطوب کننده: پوست خود را با مرطوب کننده روزانه هیدراته نگه دارید تا از خشکی جلوگیری کرده و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش دهد.
  2. محافظت در برابر آفتاب: استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر را برای محافظت از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش و جلوگیری از هیپرپیگمانتاسیون ادامه دهید.
  3. بررسی تغییرات پوست: برای هرگونه تغییر در بافت، رنگ یا حس ناحیه تحت درمان را بررسی کنید. در صورت مشاهده موارد غیرعادی با یک متخصص پوست مشورت کنید.

بخوانید: پاک کردن تاتو با لیزر در تهران قیمت لیزر تاتو ابرو و بدن از 500 تومان

سخن پایانی

ممکن است دو تا چهار هفته طول بکشد تا پوست شما به طور کامل پس از پاک کردن تاتو با لیزر بهبود یابد و در این مدت باید از کرم های ترمیم کننده تجویزی استفاده کنید. نحوه مراقبت از پوست در این زمان حساس ممکن است زمان کلی بهبودی را افزایش یا کاهش دهد زیرا همه چیز به شما بستگی دارد. عواملی مانند اینکه چقدر برنامه مراقبت های پس از لیزر تاتو را به دقت دنبال می کنید و چقدر سیستم ایمنی بدن شما قوی است، در سرعت بازگشت دوباره به فعالیت های عادی شما نقش دارند. علاوه بر این مراجعه به یک کلینیک معتبر برای کسب بهترین نتایج از پاک لیزر تاتو بسیار مهم است.

 

منبع:

https://bangkok-ink.com/laser-tattoo-removal-aftercare

https://cosmetictattoomelbourne.com.au/laser-tattoo-removal-aftercare

خانه
مشاوره واتساپ
مشاوره تلفنی
رزرو نوبت