یکی از سوالات مهمی که افراد دارای تاتو دارند این است: آیا می توان لیزر موهای زائد را روی تاتو انجام داد؟ آیا لیزر موهای زائد امکان دارد به تاتو آسیب وارد کند؟  این ها سوالاتی هستند که افراد دارای تاتو قبل از لیزر موهای زائد دارند در ادامه پاسخ این سوال را به صورت علمی بررسی می کنیم و جواب می دهیم با ما همراه باشید.

مکانیسم لیزر موهای زائد

برای پاسخ به سوال باید عملکرد لیزر موهای زائد را درک کنیم. لیزر موهای زائد با ارسال پرتو های نور به پوست ( پرتو لیزر موهای زائد فقط توسط رنگ تیره جذب می شود) فولیکول مو نیز دارای رنگ تیره است که این پرتو را جذب می کند و باعث سوزاندن و از بین رفتن فولیکول مو می شود. حال تاتو نیز دارای رنگ تیره و متفاوت با رنگ پوست است. پس پرتو لیزر در این حالت جذب تاتو می شود.

بخوانید: پاک کردن خالکوبی با لیزر

آیا می توان لیزر موهای زائد را روی تاتو انجام داد؟

خیر، با توجه به عملکرد لیزر موهای زائد به جای این که توسط فولیکول مو جذب شود توسط جوهر تیره تاتو لیزر می شود. و این دو مشکل ایجاد می کند:

  1. روی فولیکول مو تاثیر ندارد و مو های ناحیه تاتو شده را از بین نمی برد.
  2. باعث تخریب رنگ جوهر تاتو و کمرنگ شدن آن می شود

نکته مهم دیگر این است که وقتی که شما دارای تاتو در ناحیه بازو خود باشد هیچ مشکلی وجود ندارد لیزر در ناحیه پا و بقیه جا ها انجام شود. اگر ناحیه تاتو با کاور پوشانده شود می شود اطراف آن را لیزر موهای زائد کرد.

لیزر موهای زائد روی تاتو

آیا لیزر موهای زائد تاتو را از بین می برد؟

لیزر موهای زائد می توانید به تاتو و پوست آسیب وارد کند اما لیزر مناسب برای رفع و پاک کردن تاتو نیست. لیزر مناسب برای پاک کردن تاتو لیزر کیوسوئیچ است. این لیزر با هدف از بین بردن تاتو وارد بازار شده است و مکانیسم آن با لیزر موهای زائد متفاوت است.

راهکار چیست؟

بس بهتر است قبل از انجام تاتو و خالکوبی لیزر موهای زائد را انجام دهید بعد از 6 جلسه لیزر موهای زائد و از بین رفتن تمامی موهای ناحیه مورد نظر می توانید خالکوبی را انجام دهید.

بخوانید: پاک کردن تاتو ابرو با لیزر

 

دیگر سوالات در مورد لیزر موهای زائد در ناحیه تاتو

 

آیا می توان لیزر موهای زائد اطراف تاتو را انجام داد؟

اگر می‌خواهید لیزر موهای زائد اطراف ناحیه تاتو شده انجام دهید، باید متخصص لیزر موهای زائد ناحیه تاتو شما را با کاور بپوشاند که نو لیزر به ناحیه مورد نظر تابانده نشود.

اگر روی تاتو لیزر موهای زائد انجام شود چه اتفاقی می افتد؟

اگر لیزر روی ناحیه ای که خالکوبی شده است استفاده شود، لیزر رنگدانه موجود در جوهر هدف قرار می گیرد و در نتیجه باعث سوزش، درد و آسیب شدید پوست می شود. و به تاتو نیز آسیب وارد می کند.

بهترین روش حذف موی ناحیه تاتو شده چیست؟

کرم موبر روشی مطمئن و موثر برای از بین بردن موهای زائد در صورت داشتن خالکوبی است. چون خالکوبی در زیر اپیدرم یعنی در ناحیه درم قرار دارد، در حالی که کرم‌های موبر موهای اپیدرم را حل می‌کنند. و به تاتو شما آسیبی وارد نمی کند.

چه مدت پس از انجام تاتو می توان لیزر موهای زائد را انجام داد؟

هنگامی که پوست به طور کامل بهبود یافت و خالکوبی محو شد، تنها پس از مشورت با پزشک خود می توانید لیزر موهای زائد را شروع کنید.

کلینیک ماه تهران

کلینیک ماه تهران

    درباره کلینیک ماه تهران


    کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
    در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


    کلینیک ماه تهران

    خانه
    مشاوره واتساپ
    مشاوره تلفنی
    رزرو نوبت