یکی از راه‌های ساده که بسیاری از بانوان به‌قصد زیبایی از آن استفاده می‌کنند، تاتو کردن ابروها است. در برخی اوقات افراد بعد از تاتو، از انجام آن پشیمان شده و درصدد پاک‌کردن آن هستند. خوشبختانه پیشرفت‌های گسترده علمی با انجام روش‌های گوناگون باعث شده که به‌راحتی قادر به پاک‌کردن تاتو در ابروها شوید. انتخاب روش درست برای این امر که در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون درد قادر به برطرف نمودن این مشکل شود، بسیار مهم و حائز اهمیت خواهد بود.

ازآنجایی‌که ابروها در صورت افراد نقش بسیار زیادی در زیبایی چهره دارند، در نتیجه انجام صحیح اصلاح و پاک‌کردن تاتو ابرو بسیار مهم و حائز اهمیت است. ما در طی این مقاله به روش‌های متداول پاک‌کردن تاتو ابرو و قوی‌ترین پاک‌کننده تاتو ابرو پرداخته و در حد توان مطالب مفید و جامعی دراین‌خصوص ارائه خواهیم کرد، امید که مفید فایده واقع شود.

لیست قوی‌ترین پاک‌کننده تاتو ابرو

لیست قوی‌ترین پاک‌کننده تاتو ابرو

در حال حاضر روش‌های علمی و متداول بسیاری برای برطرف نمودن این معضل در شرایط خاص افراد وجود دارد. در ادامه به لیست قوی‌ترین پاک‌کننده تاتو ابرو  اشاره خواهیم کرد:

1. لیزر کیوسوئیچ قوی ترین پاک کننده تاتو

یکی از تخصصی‌ترین و قوی‌ترین پاک‌کننده تاتو ابرو لیزر کیوسوئیچ است. استفاده از این روش باتوجه ‌به تخصصی بودن آن می‌بایست تحت‌نظر متخصصین پوست و در مطب‌ها و کلینیک‌های معتبر انجام شود. یکی از بهترین ابزار در پاک‌سازی تاتو ابرو، با استفاده از لیزر نوع کیوسوئیچ انجام می‌شود. در این روش نور لیزر به قسمت‌های رنگدانه جوهر تابیده و آن را تکه‌تکه می‌کند.

واردکردن یک پالس ناگهانی و پرقدرت توسط این دستگاه به پوست تاتو شده، باعث می‌شود قسمت‌های رنگی پوست دچار انفجار شود. شایان‌ذکر است که این فناوری هیچ‌گونه آسیبی به پوست وارد نمی‌کند. تحت این شرایط نیز سیستم دفاعی بدن طی روزهای آتی بعد از لیزر، لکه‌های جوهر پخش شده را حذف می‌کند.

لیزر ND Yag،Ruby، Alexanderite و Pico Second از انواع لیزرهای کیوسوئیچ هستند که هر کدام دارای طول موج خاصی هستند و هر کدام برای رنگ خاصی از تاتو موثر هستند. در کنار کاربردهای مختلف همچون جوان‌سازی پوست، رفع اسکارهای تیره و ماه‌گرفتگی به‌عنوان پاک‌کننده تاتو ابرو نیز مورداستفاده هستند. لیزرهای اربیوم و Co2 نیز از دیگر لیزرهایی هستند که به‌منظور پاک‌سازی تاتو ابرو با لایه‌برداری مورداستفاده قرار می‌گیرند. هر یک از انواع این لیزرها با طول‌موج مختلف، قادر به پاک‌سازی تاتو با رنگ‌های مختلف هستند:

  • لیزر کیوسوئیچ ND Yahg با طول‌موج 1064nm برای پاک‌سازی رنگ تاتو مشکی ابرو بهترین گزینه خواهد بود.
  • لیزر کیوسوئیچ Ruby با طول‌موج 694nm مناسب برای پاک‌کردن تاتو سبز و آبی پررنگ
  • لیزر کیوسوئیچ Alexanderite با طول‌موج 755nm مناسب پاک‌سازی تاتو سبز و آبی کم‌رنگ
  • لیزر پیکوثانیه با طول‌موج 532nm گزینه مناسبی برای تاتو قرمز، نارنجی و سایه‌ها است.

ازآنجایی‌که در ترکیب رنگ‌های تاتو طبق نظر مشتری ممکن است از هر یک از رنگ‌های ذکر شده استفاده شود، در نتیجه به‌منظور پاک‌سازی تاتوی ابرو باید از انواع دستگاه‌ها با قابلیت‌های مختلف به‌عنوان قوی‌ترین پاک‌کننده تاتو ابرو مطلع بود.

بخوانید: هزینه پاک کردن تاتو با لیزر

 

2. پاک‌سازی تاتو ابرو با لایه‌بردار

این روش که در سالن های آرایشی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد شامل لایه برداری از ابرو تا رسیدن به جوهر تاتو ابرو و خارج کردن آن از پوست انجام می شود. این روش ممکن است باعث خطرات و آسیب های برای پوست شود که در نتیجه لایه برداری بیش از حد از ناحیه ابرو باعث زخم ، اسکار و تغییر رنگ پوست می شود. به همین دلیل این روش حتما باید زیر نظر متخصص انجام شود.

3. پاک‌سازی تاتوی ابرو با محلول

در این روش از انواع محلول های ریمور تاتو استفاده می شود که توسط برند های مختلف خارجی تولید می شود. این محلول ها باعث لایه برداری و روشن کردن پوست ناحیه ابرو می شوند و تا حدودی باعث کم رنگ شدن تاتو ابرو می شوند. از نمونه محلول های ریمور ابرو می توان به فی ریموال و کالرفیت اشاره کرد.

بخوانید: نحوه ریمو ابرو با مواد و عوارض آن

4. ریموور ابرو با استفاده از ساکشن

این روش از پاک‌سازی برای افرادی مفید خواهد بود که تازه اقدام به تاتو نموده و از آن رضایت ندارند. تحت این شرایط با استفاده از محلول ساکشن قادر به پاک‌سازی کامل یا بخشی از تاتوی ابرو خواهید بود.

5. پاک‌سازی تاتوی ابرو با پیگمنت آف

در این روش با شکستن کامل مولکول‌های رنگ، اقدام به تخلیه رنگ تاتو می‌نمایند. باتوجه‌به اینکه بعد از طی مراحل نقاهت در این روش پاک‌سازی هیچ‌گونه اثری از آن به جا نمی‌ماند، می‌توان از آن به‌عنوان قوی‌ترین پاک‌کننده تاتو ابرو یادکرد. لازم به ذکر است که اثر پیگمنت آف تنها بر روی ناحیه دارای رنگ بوده و به‌هیچ‌عنوان به ریشه ابرو و رنگدانه‌ها آسیب نمی‌زند.

6. پاک‌سازی تاتو ابرو با کرم‌های پاک‌کننده

از جمله محصولاتی که از آن برای این منظور استفاده می‌شود، کرم‌های پاک‌کننده است که دارای ترکیبات شیمیایی مثل اسید تری کلروائوستیک است. باتوجه‌به خطرناک بودن این روش به‌هیچ‌عنوان انجام این فرایند نباید در منزل انجام شده و برای درمان مشکلات پوستی در این روش حتماً باید به کلینیک‌های زیبایی معتبر مراجعه شود. قرمزی، خارش، سوختگی لایه‌برداری، اسکار دائم، تغییر رنگ دائمی پوست و التهاب از جمله عوارض دردناک این روش از پاک‌سازی تاتوی ابرو است.

7. کرایو سرجری و پیلینگ شیمیایی

با استفاده از روش کرایو سرجری، قسمت‌های تاتو شده ابرو با کمک نیتروژن مایع فریز یا همان سوزانده می‌شود. در استفاده از پیلینگ شیمیایی نیز این محلول بر روی قسمت‌های تاتو شده مالیده شده که باعث ایجاد تاول روی پوست در این ناحیه می‌شود. بعد از بهبود تاول‌ها و لایه‌برداری این ناحیه، لایه جدید روی پوست تشکیل می‌شود. لازم به ذکر است که پاک‌سازی با این دو روش شاید منجر به برطرف‌شدن کامل تاتوی ابرو نشود.

بخوانید: محلول پاک کننده تاتو تروفید معجزه یا دروغ

8. استفاده از گلیکولیک

یکی دیگر از روش‌های مورد استفاده در پاک‌سازی تاتوی ابرو، با استفاده از اسید گلیکولیک انجام می‌شود. در این روش با استفاده از یک کوکتل اسیدی اقدام به حذف لایه‌های بالای پوست می‌کنند. با عمل نمودن اسید، پوست مرده خراشیده و جدا می‌شود. بعد از طی فرایند نقاهت، پوست جدید جایگزین آن شده و بعد از چند جلسه، تاتو کم‌رنگ خواهد شد. باتوجه‌به خطرناک بودن این روش بدون نظر پزشک به‌هیچ‌عنوان از این روش به‌منظور پاک‌سازی تاتوی ابرو استفاده نکنید.

9. ریموو ابرو با مواد فی

این روش اولین تکنیک شرکت‌های اروپایی به‌منظور پاک‌سازی تاتو ابرو است. با این روش پاک‌کردن، اثر تاتو‌های قدیمی ابرو با هر رنگی انجام خواهد شد. ریموو ابرو با مواد فی بانفوذ مولکول‌های ریز محلول به داخل پوست انجام شده و رنگ را به همراه خود به سطح پوست می‌آورد. در این روش عمق تاتو هیچ تأثیری در عملکرد آن در پاک‌سازی نخواهد داشت. لایت، آنزیم و نوترالایز سه محلول استفاده شده در این روش هستند که در فرایند ریموو ابرو از آن استفاده می‌شود.

این مقاله را بخوانید:» محلول پاک کننده تاتو تروفید معجزه یا دروغ

ریموو ابرو با کالر لیفت

10. ریموو ابرو با کالر لیفت

یکی دیگر از موادی که به‌منظور ریموو ابروها در کلینیک‌های زیبایی مورداستفاده است، کالر لیفت است. این محصول که تولید شرکت معتبر بایوتاچ کشور آمریکا است، با ۳۰ میل در بازار موجود است. از این محصول به‌منظور پاک‌سازی تاتو ابرو، خط چشم و پخش رنگ در پشت پلک، لب و تاتوهای کوچک بدن استفاده می‌شود.

11. ریموو ابرو با مواد گلوری

یکی دیگر از روش‌های ریموو تاتو ابرو با استفاده از مواد گلوری در سالن‌های زیبایی انجام می‌شود. این محلول ارگانیک گیاهی با استفاده از اسید هیالورونیک ساخته شده و باعث پاک‌شدن اثر تاتو ابروها خواهد شد.

بخوانید: هزینه ریموو ابرو با مواد در سالن ها چقدر است؟

استفاده از روش‌های خانگی برای پاک‌سازی تاتو ابرو

این روش از پاک‌سازی مناسب تاتوهایی است که جوهر آن کم‌رنگ شده‌اند. ضمن اینکه پاک‌کردن تاتوی ابرو در این روش به‌تنهایی مؤثر نبوده و با ادغام آن با لیزر به‌عنوان یکی از قوی‌ترین پاک‌کننده تاتو ابرو، مؤثر و مفید عمل خواهد نمود:

  • نمک
  • آلوئه‌ورا
  • استفاده از لیموترش
  • سرکه
  • سیر
  • و…

بخوانید: 8 روش برای پاک کردن تاتو در خانه

پاک کردن تاتوی ابرو را به متخصص بسپارید

در بسیاری اوقات افراد بعد از انجام تاتو به دلایلی مختلف همچون بدرنگ شدن، عدم قرینگی ابروها، تکراری شدن مدل، حساسیت به جوهر تاتو و… تصمیم به پاک‌سازی تاتو می‌گیرند. تحت این شرایط در گام نخست می‌بایست به افراد ماهر و متخصص در این زمینه مراجعه شود. لازم به ذکر است که پاک‌کردن تاتو تازه به‌مراتب راحت‌تر از خال‌کوبی‌های قدیمی است. چرا که در ۴۸ ساعت اول انجام تاتو، هنوز هیچ پوستی ایجاد نشده. در نتیجه کار پاک‌کردن و اصلاح آن به‌راحتی انجام می‌شود. در شرایط این‌چنینی بسته به نظر متخصصین در این زمینه قادر به پاک کردن دائمی تاتو ابرو به چندین روش خواهید بود.

مدت زمان پاک کردن تاتو

تاتو یا همان خالکوبی ابرو، با استفاده از رنگدانه‌های آرایشی انجام می‌شود. روند پاک‌سازی در این شرایط بسته به انتخاب نوع روش پاک‌سازی، دارای مدت‌زمان خاصی خواهد بود. ضمن اینکه عوامل بسیاری در تعیین مدت‌زمان پاک‌کردن تاتو ابرو مؤثر و تأثیرگذار خواهند بود:

  • مدت زمانی که تاتوی ابرو انجام شده
  • عمق نفوذ جوهر تاتو به پوست
  • رنگ تاتوی ابرو
  • کیفیت جوهر استفاده شده در این زمینه
  • سلامت عمومی بدن
  • داروهای مورد مصرف
  • هزینه

کوتاه‌ترین مدت برای ازبین‌بردن اثر تاتوی ابرو با استفاده از لیزر انجام می‌شود. ضمن اینکه این روش جزو کم عوارض‌ترین روش دراین‌ خصوص است. براین ‌اساس و باتوجه ‌به عوامل ذکر شده، پاک‌سازی کامل تاتوی ابرو با هر یک از روش‌های متفاوت خواهد بود:

بخوانید: آیا می توان تاتو ابرو را با دکلره پاک کرد؟

1. لیزر

به طور معمول بین 3 تا 6 جلسه بعد از انجام لیزر پاک‌سازی کامل صورت می‌گیرد.

2. لایه‌بردارها

بعد از طی فرایند لایه‌برداری تا چند روز این نقاط حساس و دردناک خواهند بود و بعد از طی دو هفته دوره نقاهت، شاهد پاک‌شدن تاتو ابرو تا حد بسیار زیادی خواهید بود.

3. روش‌های خانگی

بسته به انتخاب هر یک از انواع روش‌ها و استفاده از مواد مختلف، روند پاک‌سازی نیز متفاوت خواهد بود. به‌عنوان‌مثال در استفاده از ژل آلوئه‌ورا و روغن ویتامین E ، فرایند پاک‌سازی کامل بعد از دو ماه انجام خواهد شد. این روند در استفاده از نمک طی یک دوره ۱۰ روزه انجام خواهد شد.

 

کلام پایانی

امروزه روش‌های متداول بسیاری برای انجام پاک‌سازی تاتو ابرو وجود دارد؛ البته این راه‌حل‌ها نیز بدون عوارض نخواهد بود. به همین دلیل برای به‌حداقل‌رساندن خطرات و عوارض این کار حتماً به افراد متخصص در این زمینه مراجعه شود. ریموور کردن، استفاده از لایه‌بردارها، لیزر و روش‌های خانگی از جمله این روش‌ها در پاک‌کردن تاتو ابرو هستند. یکی از قوی‌ترین پاک‌کننده تاتو ابرو با کمترین عوارض، در حال حاضر مربوط به روش لیزر است. لازم به ذکر است که تشخیص استفاده از هر یک از گزینه‌های پاک‌سازی می‌بایست با نظر افراد متخصص در این زمینه انجام شود. چرا که باتوجه ‌به شرایط پوست افراد و رنگدانه‌های تاتو موجود در پوست بهترین راهکار را معرفی خواهند نمود.

کلینیک ماه تهران

کلینیک ماه تهران

    درباره کلینیک ماه تهران


    کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
    در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


    کلینیک ماه تهران

    خانه
    مشاوره واتساپ
    مشاوره تلفنی
    رزرو نوبت