مراقبت های قبل و بعد لیزر تاتو برای کسب بهترین نتایج و بهبودی سریع تر محل تحت درمان بسیار حائز اهمیت است و نباید نادیده گرفته شود. برای این منظور سیستم ایمنی خود را قوی نگه دارید، از دستکاری محل خودداری کرده و از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. اگر این دستورالعمل ها را رعایت نکنید با آسیب غیر ضروری به پوست جلسه بعدی را به تاخیر انداخته و روند را طولانی تر خواهید کرد.

قبل و بعد لیزر تاتو

لیزر تاتو چگونه تاتو را پاک می کند؟

تکنیک لیزر حذف تاتو به طور خاص برای هدف قرار دادن رنگدانه های موجود در پوست بدون تأثیر بر پوست اطراف طراحی شده است. همانطور که لیزر روی خالکوبی هدایت می شود، به اپیدرم و درم نفوذ می کند و رنگدانه های تشکیل دهنده تاتو را پیدا کرده و تجزیه می کند. لیزر رنگدانه‌ ها را به قطعات کوچکی تجزیه می ‌کند که سیستم لنفاوی شما قادر به برداشتن و دفع آنها باشد. در این روش بافت های پوست اطراف به هیچ وجه تحت تاثیر قرار نمی گیرند.

قبل بعد لیزر تاتو بدن

بخوانید: هزینه پاک کردن تاتو با لیزر + لیست قیمت 1403

بعد چه مدت تاتو من با لیزر پاک می شود؟

بعد از هر جلسه لیزر، رنگدانه های تاتو کمرنگ تر شده و به تدریج محو می شوند. اینکه بعد از چه مدت تاتو شما با لیزر پاک شود به عوامل مختلفی از جمله رنگ های بکار رفته در تاتو بستگی دارد. بطور کلی رنگ های تیره تر زودتر از رنگ های روشن از روی پوست پاک می شوند.

بخوانید: آیا پاک کردن تاتو با لیزر باعث سرطان پوست می شود؟

تعداد جلسات و فاصله بین جلسات لیزر تاتو

بسته به رنگ و وضعیت پوست اکثر افراد بین 5 تا 8 لیزر درمانی برای مشاهده نتایج نیاز دارند. این درمان ها معمولاً با فاصله حدود 6 هفته انجام می شوند. برخی افراد نتایج را سریعتر می بینند و برخی ممکن است به جلسات بیشتری نیاز داشته باشند.

بخوانید: 8 روش برای پاک کردن تاتو در خانه

عوارض پاک کردن تاتو با لیزر

پاک کردن تاتو با لیزر اگرچه ایمن و موثر است اما بدون درد و عوارض نخواهد بود. پاک کردن خالکوبی با لیزر مانند ضربه زدن با یک نوار لاستیکی نازک روی پوست است. برای کاهش درد قبل از انجام کار روی پوست بی حسی موضعی استفاده می شود.

از عوارض پاک کردن تاتو با لیزر، روشن تر شدن رنگ پوست نسبت به اطراف، قرمزی، التهاب، پوسته پوسته شدن و درد است. در موارد نادر زخم، عفونت و خونریزی ممکن است رخ دهد که با دارو قابل درمان است.

قبل بعد لیزر تاتو بدن

بخوانید: چقدر طول می کشد تا تاتو ابرو و بدن پاک شود؟

قبل و بعد لیزر تاتو

قبل از مراجعه به کلینیک برای پاک کردن تاتو نباید پوست را لایه برداری یا برنزه کنید. 24 ساعت قبل از جلسه لیزر موهای محل را شیو نمایید و روز مراجعه پوست شما تمیز و بدون هیچ گونه آرایشی باشد.

بعد از پاک کردن تاتو با لیزر پوست مقداری قرمزی و متورم  خواهد شد. برای کاهش علائم می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. محل تحت درمان بلافاصله پس از لیزر پانسمان می شود که باید حداقل 8 تا 12 ساعت باقی بماند. پس از برداشتن پانسمان، باید ناحیه را دو بار در روز با آب و صابون ملایم تمیز کرده و به آرامی خشک کنید.

از تراشیدن یا اپیلاسیون ناحیه تحت درمان تا زمانی که پوست به طور کامل بهبود نیافته است خودداری کنید. علاوه بر سرم درمانی که توسط پزشک توصیه شده است، در یکی دو روز اول پس از لیزر تاتو هیچ لوسیون، کرم یا آرایش دیگری نباید روی ناحیه مورد نظر استفاده شود.

از شنا کردن، استفاده از جکوزی و رفتن به سونا تا بهبودی کامل پوست خودداری کنید. طی دو تا هفت روز اول پس از درمان از فعالیت هایی که باعث تعریق بیش از حد می شود، خودداری کنید. ورزش و سایر فعالیت های بدنی که باعث تعریق می شوند روند بهبودی را مختل خواهند کرد. پس از شروع بهبودی برای محافظت از پوست باید از کرم ضد آفتاب  SPF 25 یا بالاتر در محل تحت درمان استفاده کنید.

    tattoo removal service

    جهت دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید یا شماره خود را ثبت کنید


    قبل بعد لیزر تاتو بدن

    بخوانید: در تهران برای پاک کردن تاتو با لیزر به کجا مراجعه کنیم؟

    هزینه لیزر تتو؟

    هزینه لیزر تتو به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که مهمترین آنها اندازه و عمق تتو است. علاوه بر این قدمت تاتو و تعدد رنگدانه های بکار رفته در آن نیز بر هزینه ها تاثیر گذار است زیرا به جلسات بیشتری برای درمان نیاز خواهید داشت. هزینه لیزر تاتو در کلینیک ماه تهران از 500 هزار تومان برای هر جلسه است.

    قبل بعد لیزر تاتو ابرو

    منبع:

    https://www.rochestertattooremoval.com/article.cfm?ArticleNumber=41

    https://www.fda.gov/consumers/consumer-updates/tattoo-removal-options-and-results

     

    کلینیک ماه تهران

    کلینیک ماه تهران

      درباره کلینیک ماه تهران


      کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
      در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


      کلینیک ماه تهران

      خانه
      مشاوره واتساپ
      مشاوره تلفنی
      رزرو نوبت