لیزر موهای زائد یک روش زیبایی محبوب و غیرتهاجمی برای کسانی است که به دنبال راه حلی دائمی جهت حذف موهای ناخواسته هستند. در این رابطه یک تصور غلط وجود دارد که لیزر روی موهای روشن یا پوست با رنگ روشن موثر نیست. لیزر موهای زائد ملانین موجود در فولیکول های مو را هدف قرار می دهد. موهای تیره‌ تر حاوی ملانین بیشتری هستند که کار لیزر را برای شناسایی و از بین بردن فولیکول مو آسان ‌تر می‌ کند. این منجر به این باور شد که لیزر موهای زائد بر روی موهای روشن تر موثر نیست. با این حال، فناوری های جدیدتری ظهور کرده اند که این مفهوم را به چالش می کشند.

 

لیزر مناسب برای پوست روشن و سفید؟

دستگاه لیزر موهای زائد سوپرانو تیتانیوم سه تا از موثرترین طول موج‌های لیزر را ترکیب می‌کند تا به طور موثر اعماق و ساختارهای مختلف بافت فولیکول ‌های مو را هدف قرار دهد. بنابراین دیگر هدف قرار دادن ملانین موجود در فولیکول مو معنی ندارد. هر یک از طول موج های مختلف لیزر سوپرانو تیتانیوم مزایایی برای درمان رنگ های مختلف مو، انواع پوست و رنگ پوست ارائه می دهد.

طول موج الکساندرایت استفاده شده در سوپرانو تیتانیوم چیزی است که به این فناوری توانایی هدف قرار دادن طیف گسترده ای از رنگ مو (از جمله موهای روشن) را با بهبود جذب انرژی توسط ملانین در ریشه مو می دهد.

برای افراد با پوست سفید و موهای بور که رنگدانه کمی در موهای آنها وجود دارد لیزر دایود و اندیاگ می تواند بدون آسیب رساندن به پوست فولیکول های مو را تحت تاثیر قرار داده و از بین ببرد.

برای افرادی که پوست سفید و موهای مشکی دارند کار بسیار ساده تر است زیرا دقیقا فناوری لیزر برای آنها طراحی شده است. لیزر الکساندرایت مناسب افراد با پوست روشن و موهای مشکی است.

لیزر پوست سفید

بخوانید: آیا لیزر موی زائد برای موهای زیر پوستی موثر است؟

آیا پوست سفید و موی کرکی را می توان لیزر کرد؟

به بیشتر افرادی که موهای کرکی دارند توصیه می شود لیزر موهای زائد انجام ندهند زیرا باعث ضخیم شدن موها خواهد شد. با اینحال فناوری های جدید لیزر به این افراد نیز کمک کرده تا از موهای زائد و کرکی نیز خلاص شوند. استفاده از لیزر برای موهای کرکی ابتدا باعث ضخیم شدن موها شده و سپس آنها را از بین می برد. بنابراین برای حذف موهای کرکی به جلسات بیشتری نیاز خواهید داشت.

 

آیا لیزر موی زائد برای پوست سفید دردناک است؟

لیزر موی زائد بطور کلی دردناک نیست و این برای انواع رنگ پوست صادق است. این فناوری فقط باعث تحریک پوست شده و کمی ناراحتی ایجاد می کند که به راحتی قابل تحمل است. با اینحال افرادی که آستانه تحمل درد پایینی دارند، بهتر است از کرم های بی حس کننده با مشورت پزشک استفاده کرده و قبل از لیزر آن را از روی پوست خود پاک کنند.

شایان ذکر است که سیستم حذف موهای زائد الکساندرایت که برای پوست روشن استفاده می شود کمی دردناک اما سریع ‌تر است.

لیزر پوست سفید

بخوانید: لیزر موهای زائد و بهترین دستگاه های لیزر کلینیک های تهران

عوارض لیزر مو برای پوست سفید؟

از مهمترین مزایای پیشرفت فناوری لیزر این است که افراد بیشتری می توانند با خیال راحت لیزر موهای زائد انجام دهند. در گذشته فقط افرادی که موهای تیره و پوست روشن داشتند، می توانستند با خیال راحت لیزر موهای زائد را انجام دهند. امروزه لیزر موهای زائد یک گزینه درمانی برای همه افراد حتی کسانی است که موهای روشن و پوست روشن یا پوست خیلی تیره دارند.

لیزر موی زائد برای پوست سفید در صورتی که توسط دستگاه های جدید و در مراکز معتبر انجام شود هیچ عوارضی در پی نخواهد داشت. با اینحال سوختگی، التهاب و تغییر رنگ پوست در صورت استفاده از دستگاه های قدیمی محتمل است.

 

چند جلسه لیزر برای از بین بردن موی زائد پوست سفید نیاز است؟

تعداد جلسات لیزر برای از بین بردن موی زائد 4 تا 8 جلسه است که بسته به نوع دستگاه و تراکم موها متفاوت است. برای افراد با موهای روشن تر ممکن است تعداد جلسات بیشتری مورد نیاز باشد.

بخوانید: هزینه لیزر فول بادی در تهران چقدر است و شامل چه نواحی می شود؟

لیزر برای چه رنگ پوست و مویی موثرتر است؟

لیزر بطور کلی برای پوست روشن و موهای تیره موثرتر است زیرا ملانین اندک در پوست کمک می کند انرژی پرتوی لیزر بطور کامل جذب فولیکول موها شده و آنها را از بین ببرد. بدین ترتیب خطر سوختگی پوست نیز  کاهش خواهد یافت. لیزر دایود تقریباً برای همه رنگ‌ های پوست مناسب است.

 

مراقبت های مهم بعد لیزر پوست سفید؟

پس از لیزر موهای زائد، مهم است که پوست خود را محافظت کنید تا نتایج را به حداکثر و هرگونه تحریک احتمالی را به حداقل برسانید.

پوست را تسکین دهید

بلافاصله پس از درمان قرمزی و تورم، شبیه به آفتاب سوختگی خفیف معمول است. استفاده از کمپرس خنک یا ژل تسکین دهنده آلوئه ورا می تواند به کاهش این علائم کمک کند و التهاب را کاهش دهد.

محافظت در برابر آفتاب

پس از لیزر، پوست شما بیشتر مستعد آفتاب سوختگی است. محافظت از ناحیه تحت درمان در برابر نور مستقیم خورشید و استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر برای جلوگیری از تغییرات رنگدانه حیاتی است.

از حرارت و دمای بالا دوری کنید

برای 24 تا 48 ساعت اول پس از درمان، از حمام داغ، سونا یا هر نوع گرمای شدید برای جلوگیری از تحریک و اطمینان از آرام و خنک بودن ناحیه تحت درمان اجتناب کنید.

به آرامی لایه برداری کنید

حدود یک هفته پس از جلسه لیزر لایه برداری ملایم پوست می تواند به جلوگیری از رشد موهای زیر پوستی و تسهیل روند ریزش موهای درمان شده کمک کند.

هیدراته بمانید و پوست را مرطوب کنید

هیدراته نگه داشتن پوست از درون به بیرون با نوشیدن آب فراوان و مرطوب کردن منظم ناحیه تحت درمان به بهبودی کمک می کند و تعادل طبیعی پوست را حفظ می کند.

بخوانید: هزینه لیزر تناسلی مردان چقدر است؟ و شامل چه نواحی می شود؟

آیا لیزر مو پوست سفید باعث تغییر رنگ پوست می شود؟

در حالت عادی و در صورت استفاده از دستگاه های لیزر منطبق با پوست و مو هیچ تغییری در رنگ پوست مشاهده نمی شود. با اینحال به عنوان یکی از عوارض لیزر موهای زائد در برخی افراد تغییر رنگ پوست مشاهده می شود.

 

منبع:

https://www.spamedica.com/blog/what-are-the-best-lasers-for-hair-removal-treatments-that-work

https://thehebespa.com/5-tips-to-take-care-of-your-skin-after-laser-hair-removal

کلینیک ماه تهران

کلینیک ماه تهران

    درباره کلینیک ماه تهران


    کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
    در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


    کلینیک ماه تهران

    خانه
    مشاوره واتساپ
    مشاوره تلفنی
    رزرو نوبت