به طور کلی در دوران بارداری چه لیزر تاتو برای پاک کردن تاتو و چه تاتو زدن پیشنهاد نمی شود چرا که برای سلامت جنین مضر است. دوران بارداری و شیردهی دورانی حساس در زندگی بانوان است که سلامت آینده بچه با آن بستگی دارد. مهم است در این دوران به سلامت خود و جنین توجه ویژه ای داشته باشیم. در این مقاله دلیل مضر بودن لیزر تاتو در دوران بارداری را شرح می دهیم با ما همراه باشید.

خطرات پاک کردن تاتو با لیزر در بارداری

به صورت کلی پاک کردن تاتو با لیزر و حتی استفاده از روش های دیگر نیز پیشنهاد نمی شود. حال دلیل این موضوع چیست؟

بیشتر بخوانید: پاک کردن خالکوبی با لیزر

1. عوارض جانبی لیزر

لیزر پاک کردن تاتو دارای عوارض جانبی مانند سوزش پوست و التهاب پوست است. که ممکن است در دوران بارداری باعث عفونت شود و عفونت برای بچه شما خطرناک است.

2. انتقال جوهر تاتو به جنین

هنگامی که تاتو لیزر می شود جوهر تاتو در زیر پوست نور لیزر را به خود جذب می کند و لیزر باعث شکستن این جوهر به ذرات ریزتری می شود که این ذرات ریز جوهر توسط سیستم بدن دفع می شود حال امکان بالای دارد از طریق جفت به جنین منتقل شود و این موضوع خطرناک است.

3. تغییرات هورمونی در دوران بارداری

در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی امکان تغییر رنگ پوست و تیره شدن پوست بسیار زیاد است حال در صورتی که پوست تیره شود نور لیزر توسط رنگ دانه های تیره پوست شما جذب می شود و باعث سوختگی و عفونت پوست شما می شود که برای جنین خطرناک است.

4. خطرات کرم بی حسی در بارداری

کرم های بیحسی که برای کاهش درد لیزر پاک کردن تاتو استفاده یم شوند با دارا بودن موادی همچون لیدوکائین و پریلوکائین که می توانند از طریق پوست جذب بدن شود و از طریق شیر و جفت به جنین و بچه منتقل شوند. پس استفاده از کرم های بی حسی در دوران بارداری پیشنهاد نمی شود.

پاک کردن تاتو با لیزر در بارداری

پاک کردن تاتو در دوران شیردهی

هیچ فرقی ندارد چه در دوران شیردهی و دوران بارداری پاک کردن تاتو و زدن تاتو مجاز نیست زیرا به بچه آسیب می رساند. عفونت و جوهر تاتو می تواند از طریق شیر نیز به بچه منتقل شود و خطر آفرین شود پس مواظب باشید.

بخوانید: آیا پاک کردن تاتو در خانه امکانپذیر است؟

دیگر روش های پاک کردن تاتو در بارداری

روش های مختلفی مانند کرم های پاک کننده تاتو، روش های خانگی پاک کردن تاتو و لایه بردای و سابسیژن جهت رفع تاتو در دوران بارداری پیشنهاد نمی شود چرا این روش ها نیز خطرات زیر را دارا هستند:

  1. کرم های پاک کننده تاتو: باعث سوزش و عفونت پوست می شود و همچنین امکان جذب از طریق پوست و انتقال به جنین را دارند.
  2. روش های خانگی پاک کردن تاتو: باعث سوزش و عفونت پوست می شود
  3. لایه برداری و سابسیژن برای پاک کردن تاتو: باعث سوزش و عفونت پوست می شود

 

بخوانید: آیا می توان لیزر موهای زائد را روی تاتو انجام داد؟

تاتو زدن در بارداری

همانند پاک کردن تاتو، زدن تاتو در بارداری توصیه نمی شود. چرا که برای سلامت جنین خطرناک است. در دوران شیردهی تاتو زدن سلامت بچه تهدید می کند. چرا که از طریق جفت و شیر می تواند به بچه منتقل شود. خطرات تاتو در بارداری به شرح زیر است:

  • عفونت: ریسک عفونت در زدن تاتو بالا است. با توجه به این که در دوران بارداری، سیستم ایمنی بدن شما کمی ضعیف‌تر است و به راحتی قادر به مقابله با عفونت‌ها نیست. عفونت در دوران بارداری می‌تواند تأثیرات جدی بر روی سلامت شما و جنین داشته باشد.
  • واکنش‌های آلرژیک: ممکن است بعضی از مواد استفاده شده در رنگ‌های تاتو باعث واکنش‌های آلرژیک شوند. در دوران بارداری، واکنش‌های آلرژیک نه تنها بر روی شما بلکه بر روی جنین نیز تاثیر می‌گذارند.
  • سمی بودن برخی مواد جوهر: برخی از مواد استفاده شده در رنگ‌های تاتو ممکن است سمی باشند. این مواد می‌توانند از طریق پوست وارد جریان خون شما شده و در نهایت به جنین برساند. این مواد سمی می‌توانند اثرات مخربی بر روی سلول‌ها و سیستم‌های جنین داشته باشند
کلینیک ماه تهران

کلینیک ماه تهران

    درباره کلینیک ماه تهران


    کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
    در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


    کلینیک ماه تهران

    خانه
    مشاوره واتساپ
    مشاوره تلفنی
    رزرو نوبت