میکرو ابرو یک روش موقت برای تغییر طرح ابروها است. میکرو ابرو خود به خود با گذشت زمان پاک خواهد شد. با اینحال روش های مختلفی برای پاك كردن ميكرو ابرو وجود دارد. اگر به هر دلیلی مایل به پاک کردن ميكرو ابرو هستید، می توانید از انواع روش های موجود مانند لیزر، لایه برداری و ریمور استفاده کنید. بهترین روش برای پاک کردن میکرو ابرو استفاده از لیزر است زیرا عوارض و درد کمتری دارد.

 

ميكرو ابرو یا میکروبلیدینگ چیست؟

ميكرو ابرو یا میکروبلیدینگ ابرو یک عمل زیبایی نیمه دائمی محبوب است که ظاهر ابروها را بهبود می بخشد. میکروبلیدینگ نوعی طراحی ابرو با یک رویکرد کاملاً سفارشی برای هر فرد است. این فرآیند به لطف ابزاری که استفاده می ‌شود بسیار دقیق است. میکروبلیدینگ به مانند خودکاری که نوک آن یک تیغه شیب ‌دار با 10 تا 12 سوزن کوچک دارد، عمل کرده و سطح پوست را خراش می دهد. این سوزن ها رنگدانه هایی را به سطح پوست تزریق می کنند که بسیار واقعی و طبیعی به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید:آموزش پاک کردن فیبروز ابرو

بهترین روش های پاک کردن ميكرو ابرو

بهترین روش های پاک کردن ميكرو ابرو

روش های مختلفی برای پاک کردن ميكرو ابرو وجود دارد که هر یک معایب و مزایای ویژه ای دارند. در ادامه این روش ها بطور کامل شرح داده است.

لیزر

لیزر با تجزیه رنگدانه های مورد استفاده برای میکرو ابرو عمل می کند و طی چند جلسه بسته به مقدار و عمق رنگدانه ها به پاک کردن میکرو ابرو کمک می کند. هر جلسه لیزر برای پاک کردن میکرو ابرو فقط یک دقیقه طول می کشد و بدون درد و ناراحتی نخواهد بود.

هزینه پاک کردن میکرو ابرو با لیزر

هزینه پاک کردن میکرو ابرو با لیزر در کلینیک های تهران برای هر جلسه لیزر از 600 هزار تومان است. تعداد  جلسات به عمق و نوع میکرو ابرو شما بستگی دارد.

 

مواد ریمور

مواد ریموور یکی دیگر از روش هایی است که برای پاک کردن میکرو ابرو مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش پیگمنتر موارد ریمور را با ایجاد خراش هایی به پوست تزریق می کند. ترکیبات تزریق شده رنگدانه ها را حل کرده و از بین می برند و بدین ترتیب باعث پاک کردن میکرو ابرو خواهند شد.

هزینه ریموو میکرو ابرو با مواد ریمور

هزینه ریموو میکرو ابرو با مواد ریمور در سالن های زیبایی تهران  از 400 هزار تومان است. تعداد  جلسات به عمق و نوع میکرو ابرو شما بستگی دارد.

 لایه برداری

از آنجاییکه میکرو ابرو به صورت سطحی انجام می شود می توان با لایه برداری طی چند جلسه آن را پاک کرد. لایه برداری با نمک سالین یا اسید گلیکولیک می تواند طی چند جلسه بسته به عمق و مدت زمانی که از میکرو گذشته به حذف آن کمک کند.

درم ابریژن

درم ابریشن یکی دیگر از روش هایی است که می توانید برای پاک کردن میکرو ابرو استفاده نمایید. دستگاه درم ابریژن به شکل سمباده زدن، پوست را لایه برداری کرده و میکرو ابرو را پاک می کند.

بیشتر بخوانید: چقدر طول می کشد تا تاتو ابرو و بدن پاک شود؟

روش های پاک کردن ميكرو ابرو در خانه

روش های پاک کردن ميكرو ابرو در خانه

روش های خانگی معمولا اولین راهی هستند که افراد برای پاک کردن میکرو ابرو امتحان می کنند. این روش ها تقریبا بدون هزینه هستند و با مواد موجود در خانه انجام می شوند که بهترین آنها شامل موارد زیر است.

استفاده از نمک

نمک به دلیل خاصیت لایه برداری آن شناخته شده است. می توانید آن را با کمی آب ترکیب کرده و خمیر ایجاد شده را روی ناحیه ابروها ماساژ دهید.

مخلوط آلوئه ورا و لیمو

لیمو با خاصیت سفید کنندگی طبیعی و آلوئه ورا که به عنوان تسکین دهنده پوست شناخته می شود را می توان مخلوط کرد و به ناحیه ابرو مالید.

خمیر هیدروژن پراکسید

خمیر هیدروژن پراکسید را می توانید با ملایمت روی ابروها ماساژ دهید تا رنگدانه ها را محو کند.

بیشتر بخوانید: آموزش قدم به قدم ریموو ابرو با کالرفیت

استفاده از روغن‌ های طبیعی

برای حذف رنگدانه های میکروبلیدینگ می توانید از ماساژ روغن‌ های طبیعی مانند روغن نارگیل، زیتون و آرگان استفاده کنید.

استفاده از لایه‌ بردارها

محصولاتی مانند ویتامین آ به عنوان لایه بردار عمل کرده و به تدریج می توانند رنگدانه های میکرو را بدون هیچ درد و عوارضی حذف کنند.

استفاده از بخار

استفاده از بخار آب در حمام یا به شکل بخور منافذ پوست را باز کرده و خروج رنگدانه ها تسهیل می کند.

بیشتر بخوانید: قوی‌ترین پاک‌کننده تاتو ابرو را بشناسید

بعد یک جلسه لیزر میکرو ابرو

معرفی بهترین پماد ها برای پاک کردن ميكرو ابرو

پمادهای حذف تاتو را می توانید برای رفع میکرو ابرو مورد استفاده قرار دهید. این پمادها در دراز مدت با کمترین عوارض می توانند به حذف میکرو ابرو کمک کنند. فقط توجه داشته باشید که قبل از استفاده حتما تست پچ انجام دهید تا از عدم حساسیت نسبت به آنها مطمئن شوید. بهترین پماد ها برای پاک کردن ميكرو ابرو عبارتند از:

  • کرم تری کلرواستیک اسید (TCA)
  • پماد زنیک اکساید
  • پماد هیدروکینون
  • کرم تروفید

بیشتر بخوانید: آیا با اکسیدان می توان تاتو ابرو را پاک کرد؟

پاک کردن میکروپیگمنتیشن ابرو

میکروپیگمنتیشن ابرو برخلاف میکروبلیدینگ ابرو یک آرایش دائمی است که می تواند تا 3 سال ماندگاری داشته باشد. برای پاک کردن میکروپیگمنتیشن ابرو می توانید از روش هایی مانند لیزر، درم ابریژن و کرم های پاک کننده تاتو استفاده کنید.

 

عوارض پاک کردن غیر اصولی میکرو ابرو؟

عوارض پاک کردن غیر اصولی میکرو ابرو شامل تورم، قرمزی، خارش، التهاب، عفونت و از دست دادن ابروها به دلیل تاثیری موادی است که به درستی مورد استفاده قرار نگرفته اند.

بیشتر بخوانید: مقایسه ریموو ابرو با لیزر و مواد، کدامیک بهتر است؟

مراقبت های قبل و بعد پاک کردن میکرو ابرو؟

مراقبت های قبل و بعد پاک کردن میکرو ابرو برای کسب نتایج بهتر و بهبودی سریع تر ضروری است. یک هفته قبل از پاک کردن میکرو ابرو از مواد لایه بردار روی محل استفاده نکرده و بیش از حد در معرض آفتاب قرار نگیرید. همه روش های خانگی برای حذف میکرو را یک هفته قبل از پاک کردن اصولی کنار بگذارید.

پس از پاک کردن میکرو ابرو از دستکاری ناحیه خودداری کنید. از پمادهای ترمیمی تجویز شده استفاده نمایید و محل را خشک و تمیز نگه دارید. اگر زخم یا دلمه ای در محل ایجاد شد آن را نکنید. در صورت خارش و پوسته ریزی صبور باشید و به ابروها دست نزنید. تا بهبودی کامل پوست از موچین و سایر روش ها برای اصلاح ابرو استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید: تفاوت تاتو ابرو با میکروبلندینگ

میکرو ابرو چقدر ماندگاری دارد؟

میکروبلیدینگ ابرو برخلاف تاتو در سطح پوست ایجاد شده و به عنوان یک روش نیمه دائمی 18 تا 30 ماه بسته به مراقبت، ماندگاری دارد.

 

بعد ریموو میکرو ابرو می توانیم کاشت انجام دهیم؟

بله پس از بهبودی و ترمیم کامل پوست ابرو شما می توانید به عنوان یک روش دائمی از کاشت ابرو برای پر کردن طبیعی ابروهای خودتان استفاده کنید.

 

منابع:

https://beautymastersacademy.com.au/how-to-remove-microblading-at-home

https://www.vogue.com/article/microblading

https://www.cleanslatelaserclinic.com/blog/the-ultimate-guide-to-microblade-removal-aftercare

 

کلینیک ماه تهران

کلینیک ماه تهران

    درباره کلینیک ماه تهران


    کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
    در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


    کلینیک ماه تهران

    خانه
    مشاوره واتساپ
    مشاوره تلفنی
    رزرو نوبت