شاید شما هم در اینترنت تبلیغات برای محلولی به اسم تروفید trufade را شنیده باشید که می تواند با هزینه بسیار کم انواع تاتو ها را پاک کند. در این مقاله می خواهیم به بررسی عملکرد محلول تروفید و دیگر محلول و کرم های پاک کننده تاتو بپردازیم که آیا واقعا می توانند تاتو های مختلف را پاک کنند یا خیر در ادامه با ما همراه باشید.

 

آیا محلول تروفید باعث پاک شدن تاتو می شود؟

متاسفانه محلول های پاک کننده تاتو و حتی محلول تروفید امکان پاک کردن تاتو را ندارند و اکثر تبلیغات انجام شده در این حوزه دورغ است. حال به بررسی دقیق این محلول های پاک کننده تاتو از جمله تروفید می پردازیم.

محلول پاک کننده تاتو تروفید

بیشتر بخوایند: 11 روش پاک کردن تاتو

کرم های پاک کننده تاتو چه ادعایی دارند؟

این کرم ها ادعا می کنند که تاتو را با سفید کردن یا لایه برداری لایه بالایی پوست شما (اپیدرم) پاک می کنند. برخی حتی ادعا می کنند که جایگزین گلبول های سفید خون روی پوست شما (ماکروفاژها) می شوند که با جوهر خالکوبی پر شده اند.

حال واقعیت چیست؟

جوهر خالکوبی به لایه دوم پوست یعنی لایه درم تزریق می شود، بنابراین بسیاری از این درمان های سطحی توسط کرم های پاک کننده خالکوبی در از بین بردن جوهر تاتو بی تاثیر هستند.

انواع کرم های پاک کننده خالکوبی در بازار وجود دارد. قابل اعتمادترین و محبوب ترین محصولات معمولا شامل حداقل یکی از دو ماده فعال مهم هستند:

  1. تری کلرواستیک اسید (TCA)
  2. هیدروکینون

تری کلرواستیک اسید لایه بالایی پوست یعنی لایه اپیدرم را برمی دارد و در صورت استفاده زیاد و به برخی از لایه های زیرین نفوذ می کند در صورت استفاده زیاد از این اسید امکان کم رنگ شدن تاتو وجود دارد ولی ممکن است پوست آسیب ببیند.

هیدروکینون یک کرم سفید کننده و روشن کننده پوست است که ملاتونین را کاهش می دهد و رنگدانه های اپیدرم (لایه اولیه پوست) را محو می کند. هیدروکینون خالکوبی شما را پاک نمی کند، اما می تواند ظاهر آن را به مقدار کمی کاهش دهد و آن را مقداری کم رنگ کند.

زمانی که از کرم های پاک کننده تاتو استفاده می کنید دو حالت پیش می آید.

  • حالت اول: استفاده از مقدار کم این کرم ها و محلول ها فقط در لایه اپیدرم لایه اولیه پوست نفوذ می کند و امکان حذف تاتو را ندارد. ممکن است مقداری آن را کم رنگ کند.
  • حالت دوم: استفاده خیلی زیاد از محلول های پاک کننده تاتو در صورتی که قصد داشته باشید تا لایه درم لایه برداری کنید ممکن است تاتو شما مقداری پاک کند اما باعث اسکار و تغییر رنگ دائمی پوست شما می شود. و حالت ترسناکی به پوست می دهد که اکثر افرادی که این را انجام داده اند پشیمان شده اند.

عوارض محلول پاک کننده تاتو

بیشتر بخوایند: پاک کردن تاتو با پلکسر دروغ یا واقعیت

عوارض محلول تروفید چیست؟

محلول تروفید از مواد شیمیایی مانند اسید تری کلرواستیک توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تنظیم می شود، اما استفاده از آنها در این کرم ها و محلول ها اینطور نیست. هیچ محلول وکرم پاک کننده خالکوبی در حال حاضر در بازار توسط FDA تایید نشده است.

مواد شیمیایی موجود در این محلول های پاک کننده تاتو می توانند عوارض جانبی دردناکی ایجاد کنند، از جمله:

  • سرخی
  • بثورات
  • سوزش
  • لایه برداری
  • جای زخم دائمی
  • تغییر رنگ دائمی پوست
  • التهاب

اگر آلرژی دارید، استفاده از محلول تروفید ممکن است علائم بالقوه تهدید کننده زندگی را ایجاد کند.

این شامل:

  • بثورات
  • کندوها
  • تورم
  • مشکل در تنفس
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • آنافیلاکسی

    tattoo removal service

    جهت دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید یا شماره خود را ثبت کنید


    بیشتر بخوایند: آیا پاک کردن تاتو در خانه امکانپذیر است؟

    در حال حاضر بهترین شیوه پاک کردن تاتو چیست؟

    آیا به دنبال راهی برای پاک کردن کامل و دائمی خالکوبی خود هستید؟ روش پاک کردن تاتو با لیزر سریعترین، کارآمدترین و مؤثرترین راه برای انجام این کار است. این فرآیند با بی حس کردن و خنک کردن پوست شروع می شود. هنگامی که پوست بی حس شد، یک تکنسین خبره لیزر را روی ناحیه جوهر شده اعمال می کند. این لیزر پالس های نوری را منتشر می کند که به عمق پوست نفوذ می کند. آن پالس های نور ذرات جوهر را می شکنند و آن خالکوبی را به طور کامل ناپدید می کنند.

    هزینه پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوئیچ با لیزر از 400 هزار تومان برای هر جلسه می تواند قیمت داشته باشد البته قیمت دقیق آن به وسعت ناحیه تاتو شده و حساس بودن جای تاتو شده (تاتو خط چشم جای حساسی است و ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد) بستگی دارد. اکثر تاتو ها بین 3 الی 6 جلسه با لیزر کیوسوئیچ پاک می شوند و این شیوه درمانی عوارض جانبی چندانی ندارد.

    لیزر کیوسویچ شامل انواع طول موج است که می تواند انواع رنگ ها تاتو را پاک کند. پس لیزر کیوسوئیچ در پاک کردن تاتو رنگی عملکرد عالی دارد.

    لیزر پاک کننده تاتو

    منابع:

    https://www.healthline.com/health/tattoo-removal-cream

    https://www.byrdie.com/tattoo-removal-cream-5076105

     

    کلینیک ماه تهران

    کلینیک ماه تهران

      درباره کلینیک ماه تهران


      کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
      در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


      کلینیک ماه تهران

      خانه
      مشاوره واتساپ
      مشاوره تلفنی
      رزرو نوبت