صنعت مد این روزا ها با سرعت در حال تغییر است، مدل ابروی که تا دیروز بسیار پرطرفدار بود امروز متقاضی چندانی ندارد. ریمو ابرو (پاک کردن تاتو در ناحیه ابرو) که شامل روش های چون لیزر و ریمو ابرو با مواد، برای پاک کردن انواع تاتو ابرو و هاشور ابرو است. هاشور ابرو به دلیل موقتی بودن زیر یک سال خود به خود پاک می شود، اما تاتو ابرو باتوجه به این که در لایه زیرین پوست قرار می گیرد و دائمی است، نیاز به ریمو کردن دارد که در زیر بررسی می کنیم.

ریمو ابرو چیست؟

ریمو ابرو چیست؟

منظور از ریمو ابرو یعنی پاک کردن انواع تاتو و هاشور ابرو با روش های همچون لیزر و ریموور که در چند جلسه ابرو را ریمو و پاک می کند. قبلا برای ابرو از تاتو های عمیق در لایه دوم پوستی استفاده میشد که تنها روش پاک کردن این تاتو های ابرو فقط لیزر است و بقیه شیوه های درمانی مانند کرم ریموور تاتو و لایه برداری امکان پاک کردن این تاتو های عمیق را ندارند و باعث آسیب به پوست می شوند.

اما جدیدا برای ابرو از هاشور استفاده می شود که شامل “میکروپیگمنتیشن ابرو“ و “میکروبلیدینگ“ که پاک کردن این مدل ابرو ها بسیار آسان تر از تاتو ابرو است. به این مدل هاشور ابرو ها تتو موقت ابرو نیز می گویند که زیر یک سال ماندگاری دارند.

این مقاله را مطالعه کنید: محلول پاک کننده تاتو تروفید معجزه یا دروغ

چرا ریمو ابرو؟

تاتو ابرو به دلیل تغییر مد و سلیقه، عدم تقارن ابرو ها، تغییر رنگ ابرو تاتو شده و… نیاز به ریمو پیدا می کند تا با مدل های دیگر ابرو مانند کاشت ابرو جایگزین شود. چند سال پیش تاتو ابرو بسیار محبوب بود، اما امروز با تغییر مد و سلیقه مردم بیشتر روش های که ظاهری طبیعی تری به ابرو می دهند مانند کاشت ابرو یا میکروبلیدینگ پرتقاضا است. بعد از ریمو  ابرو و تاتو قدیمی می توانید کاشت یا میکرو انجام دهید.

ریمو ابرو با لیزر

 روش های ریمو ابرو؟

بسته به این که ابرو شما تاتو باشد یا هاشور روش های متنوعی برای ریمو ابرو وجود دارد.

  1. ریمو ابرو با لیزر
  2. ریمو ابرو با مواد لایه بردار

ریمو ابرو با لیزر

قطعا یکی از بهترین شیوه ها برای ریمو انواع تاتو و هاشور ابرو استفاده از لیزر کیوسوئیچ است. این لیزر پالسی انواع تاتو ابرو را در 3 الی 6 جلسه به طور کامل پاک می کند. لیزر پالس های پر انرژی را به جوهر تاتو در زیر پوست ارسال می کند، پس از برخورد نور لیزر به جوهر تاتو، انرژی لیزر باعث شکسته شدن جوهر به ذرات ریزی می شود که سیستم ایمنی آن را دفع می کند و تاتو از بین می رود یا به اصطلاح عامیانه تاتو شما ریمو می شود.

ریمو ابرو با مواد لایه بردار

تاتو را در لایه زیرین پوست یعنی لایه درم پوست تاتو می شود، متاسفانه ریمو تاتو ابرو با مواد لایه بردار ممکن نیست و امکان لایه برداری تا این عمق از پوست را ندارد. در صورت لایه برداری شدید هم پوست آسیب می بیند.

اما در هاشور ابرو به دلیل این که رنگدانه ها در لایه سطحی پوست قرار میگیرد و در دسته تاتو های موقتی است که در یک الی دو جلسه لیزر به صورت کامل پاک می شود و موارد ریموور ابرو نیز امکان پاک شدن دارند. هاشور ابرو یعنی “میکروپیگمنتیشن ابرو“ و “میکروبلیدینگ“ در لایه اپیدرم پوست قرار می گیرد که امکان لایه برداری با مواد ریموور ابرو وجود دارد.

این مقاله را مطالعه کنید: روش های پاک کردن تاتو

نحوه ریمو انواع تاتو ابرو

ریمو تاتو ابرو

باتوجه به این که که تاتو در لایه درم پوست قرار می گیرد بهترین شیوه برای ریمو تاتو ابرو استفاده از لیزر کیوسویچ است. علاوه بر لیزر روش های دیگر برای ریمو تاتو ابرو وجود دارد، اما به اندازه لیزر تاثیر ندارند. دیگر روش های ریمو تاتو ابرو به شح زیر است:

  1. پاک کردن تاتو با نور شدید (IPL): نور IPL نیز می تواند با نفوذ به لایه درم پوست که جوهر تاتو در این ناحیه پوست قرار دارد وارد شود و باعث تجزیه و پاک شدن تاتو شود.
  2. پاک کردن تاتو با جراحی: پاک کردن تاتو با جراحی یک روش تهاجمی برای حذف تاتو است که فقط برای تاتو های کوچک کاربرد دارد.
  3. پاک کردن تاتو با درم ابریژن: درم ابریژن دستگاهی است که باعث لایه برداری پوست می شود این روش که به سمباده زدن پوست نیز معروف است.

 

ریمو میکروبلیدینگ ابرو

در روش ریمو میکروبلیدینگ ابرو که زیر مجموعه هاشور ابرو قرار میگیرد علاوه بر لیزر از مواد ریموور استفاده می شود که پیگمنتر با ایجاد خراش‌هایی روی ابرو، موارد ریموور با به پوست تزریق می‌کند. که باعث پاک شدن تاتو می شود.

علاوه بر موارد ریموور لیزر نیز قطعا توانی پاک کردن این نوع تاتو ها را دارد که در یکی دوجلسه میکروبلیدینگ ابرو را ریمو می کند.

دیگر روش ها برای ریمو میکروبلیدینگ ابرو

  • کرم های پاک کننده تاتو: کرم های پاک کننده خالکوبی با نفوذ به پوست و هدف قرار دادن ذرات جوهر جاسازی شده در ناحیه درم پوست عمل می کنند.
  • ریمو میکروبلیدینگ ابرو به روش پیلینگ شیمیایی: در این روش محلول لایه بردار قوی مانند اسید گلیکولیک را به صورت مستقیم بر محل ابرو می زنند تا میکروبلیدینگ را ریمو کند البته باید مراقب باشید کی خیلی لایه برداری نکند زیرا باعث اسکار می شود.
  • ریمو میکروبلیدینگ با دکلره: در ترکیبات دکلره معمولاً از کلر، هیپوکلریت سدیم، هیپوکلریت کلسیم و پراکسید هیدروژن استفاده می شود. که می تواند باعث ریمو میکروبلیدینگ شود.
  1. ریمو میکروبلیدینگ با نمک
  2. ریمو میکروبلیدینگ با آب لیمو
  3. ریمو میکروبلیدینگ با آلوئه ورا
  4. ریمو میکروبلیدینگ با سرکه
  5. ریمو میکروبلیدینگ با اسید میوه

این مقاله را مطالعه کنید:  آیا می توان تاتو ابرو را با دکلره پاک کرد؟

ریمو میکروپیگمنتیشن ابرو

میکروپیگمنتیشن به انگلیسی یعنی آرایش دائمی ابرو که ماندگاری 6 ماه الی 3 سال را دارد. تفاوت میکروپیگمنتیشن با تاتو ابرو بهداشتی بودن این روش نسبت به روش معمولی و کاشت رنگدانه دقیق و سطحی تر از تاتو قرار می گیرد. بهترین شیوه برای ریمو میکروپیگمنتیشن ابرو لیزر است که در دو جلسه میکروپیگمنتیشن ابرو را ریمو می کند. دیگر روش ها برای ریمو میکروپیگمنتیشن ابرو به شرح زیر است:

  1. ریمو میکروپیگمنتیشن ابرو به روش ساکشن با لیدوکائین: برای تاتو های تازه که بیش از 24 ساعت از آن نگذشته باشد موثر است.
  2. ریمو میکروپیگمنتیشن ابرو با درم ابریژن: درم ابریژن با لایه برداری از ابرو تاتو شده می تواند به مرور میکروپیگمنتیشن را حذف کند.
  3. ریمو میکروپیگمنتیشن با کرم های پاک کننده تاتو: مواد فعال موجود در کرم، مانند اسیدها یا مواد لایه بردار، جوهر را به قطعات کوچکتر تجزیه می کنند. و باعث ریمو میکروپیگمنتیشن ابرو می شوند.

 

مراقبت های بعد از ریمو ابرو؟

  • استفاده از کمپرس یخ جهت کاهش التهاب
  • استفاده از پماد زینک اکساید روی پوست ابرو به مدت 24 ساعت
  • استفاده از پماد آنتی بیوتیک موپیروسین یا تتراسایکلین بعد از 24 ساعت به مدت 4 روز
  • استفاده از پماد ترمیم کننده مانند بایودرما، مدیلن، اریکه بعد از 5 روز بعد ریمو به مدت یک ماه
  • اجتناب از دست زدن به ابرو ریمو شده
  • مصرف مایعات زیاد جهت دفع سموم از بدن
  • اجتناب از استفاده از مواد آرایشی در ناحیه ابرو
  • خشک نگهداشتن ناحیه ابرو جهت پیشگیری از عفونت
  • به مدت 24 ساعت به حمام نروید و بعد از 24 ساعت از شامپو بچه برای ناحیه ابرو استفاده کنید.
  • رعایت بهداشت در ناحیه ابرو
  • به صورت منظم جلسات ریمو را پیگیری و انجام دهید.
  • پرهیز از مصرف الکل و سیگار

این مقاله را مطالعه کنید: هزینه پاک کردن تاتو با لیزر

عوارض ریمو ابرو

بسته به این که از کدام روش برای پاک کردن تاتو ابرو استفاده کنیم، عوارض ناشی از ریمو می تواند متفاوت باشد، در زیر عوارض ریمو ابرو ناشی از لیزر و مواد لایه بردار آورده شده است.

عوارض ریمو ابرو با مواد

عوارض ریمو ابرو با مواد

  • التهاب پوست
  • تغییر رنگ پوست یا هیپرپیگمانتاسیون
  • اسکار دائمی روی پوست ابرو
  • عفونت شدید پوست
  • درد زیاد

 

عوارض ریمو ابرو با لیزر

لیزر ابرو اگر زیر نظر متخصص انجام شود عوارض خاصی ندارد در مواردی احتمال قرمزی و التهاب در ابرو وجود دارد که بعد چند روز خود به خود از بین می رود.

این مقاله را مطالعه کنید: عوارض پاک کردن تاتو با لیزر

سوالات متداول در مورد ریمو ابرو

کدام روش برای ریمو ابرو دارای تاییدیه FDA است؟

در بین تمامی روش های بیان شده برای ریمو ابرو تنها ریمو ابرو با لیزر دارای تاییدیه FDA یعنی توسط سازمان غذا و دارو آمریکا تایید شده است. زیرا بقیه روش ها در پاک کردن تاتو به اندازه کافی موثر نیستند و در صورت مصرف خودسرانه می تواند باعث آسیب دائمی به پوست یعنی تغییر رنگ پوست و اسکار همشگی روی پوست شود.

کدام روش ریمو ابرو  هزینه پایین تری دارد؟

  1. روش های خانگی ریمو ابرو هزینه پایین تری به دیگر روش ها دارد، این روش ها مانند دکلره، نمک، آبلیمو، آلوئه ورا و…
  2. بعد این روش های خانگی کرم پاک کننده تاتو قرار می گیرند که هزینه پایینتری دارند.
  3. بعد از کرم ها روش های پاک کردن تاتو در سالن های زیبایی مانند ساکشن با لیدوکائین، درم ابریژن قرار می گیرند.
  4. در نهایت ریمو تاتو ابرو با لیزر بیشترین هزینه را دارد، و قطعا هم در بین این روش ها لیزر بهترین عملکرد را در ریمو انواع تاتو ها دارد.

بعد از ریمو ابرو چه پمادی مصرف کنم؟

  • بعد از ریمو ابرو به مدت 4 روز پمادهای آنتی بیوتیکی مانند موپیروسین یا تتراسایکلین استفاده کنید.
  • بعد از روز پنجم از مصرف این پماد ها اجتناب کنید و کرم ترمیم کننده پوست استفاده کنید.

آیا با روش های خانگی می تونم ابرو را ریمو کنم؟

متاسفانه روش های خانگی در ریمو تاتو خیلی موثر نیستند و نمی توانند تاتو های عمیق را ریمو کنند. اما اگر تاتو ابرو شما سطحی باشد شاید این روش های خانگی بتوانند مقداری تاتو شما را کم رنگ کنند.

کلینیک ماه تهران

کلینیک ماه تهران

    درباره کلینیک ماه تهران


    کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
    در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


    کلینیک ماه تهران

    خانه
    مشاوره واتساپ
    مشاوره تلفنی
    رزرو نوبت