دکلره یک ماده شیمیایی است که برای از بین بردن رنگ موها یا پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده اغلب برای برای رنگ کردن مو و ابرو استفاده می‌شود تا رنگ قدیمی را از بین ببرد و موها یا ابروها را روشن کند. اما باید توجه داشت که دکلره ممکن است برای پاک کردن تاتو ابرو به صورت موثر و مناسب نباشد و عوارض جانبی خاصی به همراه داشته باشد در ادمه با ما باشید که به این سوال پاسخ دهیم: آیا می توان تاتو ابرو را با دکلره پاک کرد؟

آیا می توان تاتو ابرو را با دکلره پاک کرد؟

تاتوها عمدتاً در لایه‌های عمیق‌تر از پوست و ابرو نشسته‌اند، و دکلره ممکن است نتواند به اندازه کافی عمیقاً نفوذ کند تا تاتو را کاملاً حذف کند. در ترکیبات دکلره معمولاً از کلر، هیپوکلریت سدیم، هیپوکلریت کلسیم و پراکسید هیدروژن استفاده می شود. کلر موجود در این ترکیب می تواند وارد پوست و خون شما شود و باعث مسمومیت شما شود. پس قبل از استفاده از دکلره از عوارض جانبی آن باخبر شوید.

در کل با توجه به عمیق بودن تاتو ها در لایه پوستی پودر دکلره امکان نفوذ به این لایه را ندارد و نمی تواند باعث پاک کردن تاتو ابرو شما شود بهتر است به جای استفاده از این روش غیر موثر از روش های موثر و اثبات شده مانند لیزر پاک کردن تاتو ابرو استفاده کنید.

آیا می توان تاتو ابرو را با دکلره پاک کرد؟

آیا دکلره می تواند باعث کم رنگ شدن تاتو ابرو شود؟

اگر تاتو ابرو شما خیلی عمیق نباشد و در لایه های اولیه پوست باشد به طوری که دکلره امکان نفوذ به این لایه را داشته باشد می تواند باعث کم رنگ شدن تاتو ابرو شما شود. طی تحقیقات انجام شده عده کمی بعد از چند بار استفاده از دکلره برای پام کردن تاتو گفته اند که تا حدودی باعث کم رنگ شدن تاتو ما شده است اما باعث حذف کامل تاتو نشده است.

بخوانید: مقایسه کرم پاک کننده تاتو با لیزر تاتو

نحوه پاک کردن تاتو ابرو با دکلره

  1. یک پیمانه پودر دکلره را با ۱۲۰ میل اکسیدان مخلوط کنید تا یک خمیر بسازید.
  2. لایه‌ای از این خمیر را روی تاتو خود بمالید.
  3. بعد از حدود ۱۵ دقیقه، پوست را با آب سرد بشویید.
  4. انواع مختلف دکلره وجود دارد، برخی قوی‌تر و برخی ضعیف‌تر هستند. اگر پوست حساسی دارید، از نوع ضعیف‌تر آن استفاده کنید.

 

در صورت پاک کردن تاتو با دکلره موارد زیر را رعایت کنید

  • جهت جلوگیری از واکنش آلرژیک مقدار دکلره را روی سطح کوچکی از بدن خود تست کنید.
  • پوست را قبل و بعد از استفاده از دکلره با صابون نشویید.
  • برخی افراد، مانند خانم‌های باردار، باید از این روش خودداری کنند.
  • ۲۴ ساعت پس از استفاده از دکلره، از تماس پوست با نور خورشید پرهیز کنید.
  • قبل از استفاده، دکلره را روی یک قسمت کوچک از پوست تست کنید.
  • دقت داشته باشید که دکلره فقط ممکن است رنگ جوهر تاتو را کمرنگ کند و تاتو را کاملاً حذف نکند.

بخوانید: هزینه پاک کردن تاتو با لیزر

عوارض پاک کردن تاتو ابرو با دکلره

عوارض پاک کردن تاتو ابرو با دکلره

  • جذب بیش از حد کلر: استفاده اضافی از دکلره ممکن است باعث جذب بیش از حد کلر توسط پوست شود، که ممکن است منجر به مسمومیت شود.
  • واکنش‌های آلرژیک: واکنش‌های آلرژیک ممکن است بر روی پوست ظاهر شود و به سوختگی منجر شود.
  • عدم توصیه برای نزدیکی به چشم: به دلیل خطرات بالقوه بر روی چشم‌ها، توصیه می‌شود از این روش برای تاتوهای نزدیک به چشم خود پرهیز کنید.
  • آسیب به بافت چشم: استفاده نادرست از دکلره ممکن است باعث آسیب به بافت چشم شود.
  • خطرات شیمیایی: دکلره به عنوان یک ماده شیمیایی خطرناک شناخته می‌شود و استفاده اشتباه می‌تواند به سوختگی شیمیایی، جای زخم، خارش، و تحریکات جدی پوست منجر شود.

    tattoo removal service

    جهت دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید یا شماره خود را ثبت کنید


    آیا دکلره می تواند تاتو ابرو را به صورت کامل پاک کند؟

    خیر، دکلره نمی‌تواند تاتو ابرو را به صورت کامل حذف کند. استفاده نادرست از دکلره ممکن است به آسیب پوست و افتادن رنگابی ابروها منجر شود.

     

    آیا روش های خانگی برای پاک کردن تاتو موثر اند؟

    روش های خانگی به صورت کلی نمی توانند خیلی موثر واقع شوند چرا که جوهر تاتو در لایه عمیق پوست قرار دارد. ممکن است دوستان آشنایان روش های مانند چاک کردن با نمک، جوش شیرین و… را به شما معرفی کنند اما این روش ها به جز عوارض جانبی هیچ تاثیری ندارند.

    پس بهترین روش چیه؟ لیزر کیوسوئیچ یکی از اثبات شده ترین روش ها برای پاک کردن تاتو است که نور لیزر جوهر تاتو را تخریب می کند و باعث دفع آن از پوست می شود برای اطلاع از مکانیسم لیزر کیوسوئیچ در پاک کردن تاتو به این مقاله مراجعه کنید.

    کلینیک ماه تهران

    کلینیک ماه تهران

      درباره کلینیک ماه تهران


      کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
      در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


      کلینیک ماه تهران

      خانه
      مشاوره واتساپ
      مشاوره تلفنی
      رزرو نوبت