فیبروز ابرو روشی نوینی است که امروزه جایگزین روش‌های قدیمی تاتو شده است. انجام فیبروز ابرو و پاک کردن آن در مراکز آرایشی و بهداشتی صورت می‌گیرد و نیاز به تخصص و مهارت لازم دارد. بسیاری از افراد بدون مجوز اقدام به پاک کردن فیبروز ابرو می‌نمایند و این گونه زیبایی ابروها را هدف می‌گیرند. بنابراین ما در این نوشتار درباره نحوه پاک کردن فیبروز ابرو صحبت می‌کنیم و روش‌های متداول آن را معرفی خواهیم کرد.

فیبروز ابرو چیست؟

فیبروز ابرو یا Eyebrow Phibrows یکی از روش‌های جدید زیبایی ابرو می‌باشد که با کمک سوزن‌های بسیار ظریف و یکبار مصرف به طور دستی و با قلم میکروبلدلینگ به ایجاد هاشور یا سایه در لابه لای ابروها پرداخته تا نواقص آن‌ها برطرف شود. البته این تکنیک غیرتهاجمی دائمی نیست و با توجه به نوع پوست، میزان کیفیت رنگدانه، روش ترمیم و… بین یک تا سه سال ماندگاری دارد. معمولا رنگ‌های که در این روش زیبایی ابرو استفاده می‌گردند از مواد معدنی بدست می‌آیند و هیچ‌گونه فلزات سنگین ندارند، از این رو خیلی سریع و راحت جذب پوست می‌گردند، به همین جهت ابروها حالت و رنگ‌ طبیعی به خود می‌گیرند، همچنین هنگام پاک شدن نیز رنگشان به طور کامل از سطح پوست محو می‌شود و هیچ رد قرمزی از آن‌ها نمی‌ماند.

بیشتر بخوانید: ریمو ابرو چیست؟

ریموو فیبروز ابرو

روش‌هایی پاک کردن فیبروز ابرو

افرادی که فیبروز ابروهایشان را دوست ندارند یا بعد از فیبروز کردن ابروهایشان متوجه قرنیه نبودن ابروها می‌شوند، به دنبال روش‌های جهت پاک کردن فیبروز ابروهایشان هستند تا اثری از رنگدانه‌ها باقی نماند. امروزه روش‌های مختلفی جهت پاک کردن فیبروز ابروها وجود دارد که در ادامه به بیان برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

1. پاک کردن فیبروز با لیزر کیوسوئیچ

یکی از متداول‌ترین راه‌ها جهت پاک کردن فیبروز ابرو لیزر کیوسوئیچ می‌باشد. معمولا در این شیوه از پرتوهای نوری استفاده می‌گردد که طول موج خاصی دارند، این پرتوها به عمق پوست نفوذ کرده و رنگدانه‌های فیبروز ابرو را می‌شکنند تا پاک گردند.

مزایا پاک کردن فیبروز ابرو با لیزر کیوسوئیچ

  • دقت بالا: لیزر کیوسوئیچ با دقت بالا به هدف‌گذاری رنگدانه‌های فیبروز ابرو می‌پردازد، به طوری که بافت‌های اطراف دچار هیچ‌گونه آسیبی نمی‌شوند.
  • سرعت بالا: یکی مزیت‌های این روش، سرعت بالایی انجام کار است، به طوری که جلسات لیزر کیوسوئیچ برای پاک کردن فیبروز ابرو چند دقیقه طول نمی‌کشد.
  • پاک کردن رنگدانه‌های عمیق و تیره: لیزر کیوسوئیچ با طول موج مناسبش جهت پاک کردن فیبروز ابروهای تیره و عمیق هم بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید:  پاک کردن تاتو ابرو با لیزر

عوارض

پاک کردن فیبروز ابرو با کمک لیزر کیوسوئیچ کمترین عوارض جانبی را به همراه دارد، اما برخی از عوارض احتمالی لیزر کیوسوئیچ را می‌توان این چنین بیان کرد:

  • درد
  • تورم و قرمزی پوست
  • تاول
  • تغییر رنگ پوست
  • اسکار و باقی ماندن اثر آن
  • پوسته پوسته شدن

تعداد جلسات لیزر کیوسوئیچ جهت پاکسازی فیبروز ابرو

معمولا هر شخص تعداد جلسات مختلفی برای پاکسازی فیبروز ابروها با کمک لیزر کیوسوئیچ نیاز دارد، از آنجایی که این جلسات به عوامل گوناگونی همانند عمق رنگ، مهارت متخصص، نوع رنگ و… وابسته است. می‌توان گفت به طور میانگین بین ۳ تا ۸ جلسه لیزر جهت پاک کردن کامل فیبروز ابرو برای هر فرد لازم می‌باشد.

بیشتر بخوانید:  مقایسه ریموو ابرو با لیزر و مواد، کدامیک بهتر است؟

هزینه هر جلسه پاکسازی فیبروز ابرو با کمک لیزر کیوسوئیچ

هزینه لیزر کیوسوئیچ برای پاک کردن فیبروز ابرو به عوامل مختلفی بستگی دارد، تعداد جلسات مورد نیاز، نوع کلینیک، میزان مهارت تکنسین و متخصص لیزر و… از مهمترین این عوامل می‌باشد. می‌توان گفت به طور کلی هزینه لیزر کیوسوئیچ برای پاکسازی فیبروز ابروها از جلسه ۵۰۰ هزار تومان و گاهی تا دو میلیون نیز برآورد می‌شود.

2. پاک کردن فیبروز ابرو با مواد

یکی دیگر از روش‌های ریموور فیبروز ابرو استفاده از مواد می‌باشد، در این روش تخریب رنگدانه‌های فیبروز ابرو با کمک مواد شیمیایی صورت می‌گیرد. معمولا مواد استفاده شده جهت پاک کردن فیبروز ابرو به دو صورت می‌باشند، پاکسازی فیبروز ابروها با رنگ روشن با کمک مواد اسیدی صورت می‌گیرد، این ریموورها جهت تخریب رنگدانه‌ها از اسیدهای خفیفی استفاده می‌کنند. پاکسازی فیبروز ابروها با رنگ‌های عمیق و تیره‌تر نیز با ریموورهای نمکی انجام می‌شود، این ریموورهای جهت شکستن رنگدانه‌های قوی از محلول‌های نمکی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: نحوه ریمو ابرو با مواد و عوارض آن

مزایای مواد جهت پاکسازی فیبروز ابروها

بکارگیری مواد جهت پاکسازی فیبروز ابرو مزیت‌های به همراه دارد که این مزایا به قرار زیر هستند:

  • هزینه کم نسبت به لیزر: پاک کردن فیبروز ابرو با مواد بسیار کم‌هزینه‌تر از لیزر کیوسوئیچ می‌باشد.
  • جلسات کمتر: جهت انجام فرآیند پاکسازی فیبروز ابروها با مواد جلسات کمتری نسبت به روش لیزر کیوسوئیچ نیاز است.
  • دوره نقاهت کوتاه: پاک کردن فیبروز ابرو با مواد کوتاه‌ترین دوره نقاهت را دارد.

عوارض پاک کردن فیبروز ابرو با مواد

هر چند پاکسازی فیبروز ابرو با مواد بسیار شایع است، اما می‌تواند با عوارضی همراه باشد که به قرار زیر هستند:

  • قرمزی و تورم موقت ابروها
  • درد و سوزش
  • خارش
  • پوسته پوسته شدن
  • ریزش ابرو
  • باقی ماندن هاله‌ای از رنگ
  • زخم و اسکار

بیشتر بخوانید: هزینه ریموو ابرو با مواد در سالن ها چقدر است؟

تعداد جلسات لازم برای پاک کردن فیبروز ابرو با مواد

معمولا جلسات ریموور فیبروز ابرو با مواد بین دو تا ۵ جلسه به طول می‌انجامد، البته تعداد این جلسات وابسته به نوع رنگدانه‌ها، میزان مهارت تکنسین، نوع کلینیک، نوع مواد به کار رفته جهت فیبروز ابرو و… می‌باشد.

هزینه ریموور فیبروز ابرو با مواد

هزینه انجام ریموور فیبروز ابرو با مواد براساس موارد گوناگونی مشخص می‌گردد، می‌توان گفت هزینه انجام این روش در بسیاری از کلینیک‌ها، آرایشگاه‌ها و… متفاوت است، بررسی‌ها نشان می‌دهد، در این مراکز انجام این روش از ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان هزینه دارد.

3. روش‌های خانگی برای پاک کردن فیبروز ابرو

بسیاری از افراد به دلیل ترس از عوارض، هزینه بالا لیزر کیوسوئیچ و مواد جهت پاک کردن فیبروز ابرو و… تمایل به استفاده از روش‌های خانگی برای پاک کردن فیبروز ابروهایشان دارند. بنابراین آن‌ها به سادگی و با استفاده از مواد طبیعی و در دسترس اثر فیبروز ابروهایشان را محو می‌کنند. استفاده از روغن نارگیل، ژل آلوئه‌ورا، آب لیمو، نمک و… برخی از روش‌های خانگی پاک کردن فیبروز ابروها می‌باشند.

بیشتر بخوانید: 8 روش برای پاک کردن تاتو در خانه

معرفی انواع روش‌های خانگی پاکسازی فیبروز ابروها به همراه نحوه انجام آن‌ها

استفاده از روش‌های خانگی جهت زدودن فیبروز ابروها راهی کم هزینه، مفید و طبیعی می‌باشد. به همین جهت در ادامه به معرفی برخی از انواع روش‌های خانگی پاکسازی فیبروز ابروها می‌پردازیم:

  • آب لیمو: آب لیمو با داشتن خواص اسیدی تاثیر زیادی بر محو کردن رنگدانه‌های فیبروز دارد. کافیست یک پنبه را آغشته به آب لیمو نمود و بر روی ابروها مالید، آنگاه بعد از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، ابروها را شست.
  • نمک: یکی از لایه‌بردارهای طبیعی نمک می‌باشد که می‌تواند به کمرنگ شدن فیبروز ابروها بپردازد. برای این کار خمیری از آب و نمک ایجاد کرده، سپس مقداری از آن را روی ابروها زد، سپس بعد ۵ تا ده دقیقه به آب‌کشی ابروها پرداخت.
  • عسل: عسل نیز از خواص ترمیم‌کننده و التیام پوست برخوردار است، از این رو می‌تواند موجب محو کردن رنگ فیبروز ابروها گردد، کافیست مقداری عسل را بر روی ابروها مالید، سپس بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، ابروها را با آب شست.

بیشتر بخوانید: 11 روش پاک کردن تاتو

نتیجه گیری

داشتن ابروهای زیبا تاثیر فراوانی بر جذابیت صورت دارد. به همین دلیل امروزه بسیاری از افراد با استفاده از روش‌های گوناگون همچون فیبروز ابروها حالت زیبایی به آن‌ها می‌بخشند، اما در این بین برخی از افراد به دلیل قرینه نشدن ابروها، سلیقه شخصی و… دوست دارند به پاک کردن فیبروز ابروهایشان بپردازند. استفاده از مواد، لیزر و روش‌های خانگی از مهمترین راه‌ها جهت پاک کردن فیبروز ابروها می‌باشد که ما در این مقاله به معرفی آن‌ها پرداختیم.

کلینیک ماه تهران

کلینیک ماه تهران

    درباره کلینیک ماه تهران


    کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
    در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


    کلینیک ماه تهران

    خانه
    مشاوره واتساپ
    مشاوره تلفنی
    رزرو نوبت