حذف تاتو با لیزر با هدف قرار دادن جوهر تیره با یک پرتو نور با شدت بالا عمل می کند. لیزر از لایه بالایی پوست بدون آسیب رساندن به آن عبور کرده و به جوهر تیره زیر سطح پوست می رسد. جوهر انرژی لیزر را جذب می کند، گرم شده و تجزیه می شود. سپس بدن به طور طبیعی رنگدانه های تجزیه شده  را دفع خواهد کرد. حذف تاتو با لیزر یک روش سرپایی بسیار ساده است با این حال مراقبت هایی حین و بعد آن برای کسب بهترین نتایج ضروری است. لیزر تاتو ممکن است یک سوختگی سطحی ایجاد کند و برخی افراد ممکن است کبودی یا تورم را نیز تجربه کنند که کاملا طبیعی است و بین فواصل جلسات بهبود خواهد یافت. احتمال سوختگی بعد لیزر تاتو در صورتی افزایش می یابد که این عمل توسط اپراتورهای بی تجربه انجام شود. زیرا شدت پرتو لیزر باید بر اساس عمق رنگدانه های تاتو تنظیم شود تا احتمال سوختگی و آسیب های پوستی کاهش یابد.

 

لیزر تاتو و اثر آن

حذف تاتو با لیزر شامل هدایت نور متمرکز به جوهر خالکوبی است که انرژی نور را جذب می کند. این انرژی سپس ذرات جوهر را گرم می کند و باعث می شود آنها به قطعات کوچکتر تجزیه شوند. این گرم شدن ذرات جوهر است که می تواند منجر به تشکیل تاول روی سطح پوست شود. این تاول ها پاسخی طبیعی بدن شما هستند زیرا به گرمای ناگهانی تولید شده توسط لیزر واکنش نشان می دهند. آنها در واقع یک عارضه جانبی رایج هستند و نباید به عنوان اشتباه اپراتور در نظر گرفته شوند.

تاول‌ها هر چند ناراحت‌ کننده به نظر می ‌رسند، نقش مهمی در روند بهبودی تاتو با لیزر دارند. آنها از ناحیه تحت درمان در برابر عفونت محافظت می کنند و با ایجاد پوست جدید در زیر سطح پوست به بهبودی کمک می کنند. مراقبت مناسب از این تاول ها شامل تمیز نگه داشتن و پوشاندن آنها، جلوگیری از ترکیدن آنها و پیروی از مراقبت های بعدی ارائه شده توسط متخصص است. این کار به بهبودی سریع تر  و محو شدن موثر تاتو در طول زمان کمک کرده و طی چند جلسه آن را بطور کامل محو خواهد کرد. لیزر تاتو ایمن ترین روش موجود برای حذف جوهر خالکوبی از روی پوست بدون آسیب است.

سوختگی بعد لیزر تاتو

بخوانید: هزینه پاک کردن تاتو با لیزر + لیست قیمت 1403

آیا لیزر تاتو می تواند باعث سوختگی شود؟

یکی از عوارض احتمالی لیزر تاتو، سوختگی پوست است که ممکن است به دلیل شدت زیاد لیزر، عدم رعایت اصول ایمنی، تنظیمات نادرست دستگاه، اپراتور بی تجربه و مراقبت های ناکافی بعدی رخ دهد. پوست برخی افراد نیز بطور طبیعی حساس است و با قرار گرفتن در معرض حرارت می تواند دچار سوختگی شود. با اینحال مهمترین عاملی که در سوختگی پوست بعد از لیزر تاتو نقش دارد عدم تجربه و مهارت کافی اپراتور است. بنابراین با مراجعه به مراکز درمانی معروف که اپراتورهای مجرب را به کار می گیرند، می توان از عوارض لیزر تاتو که یکی از آنها سوختگی است جلوگیری کرد.

سوختگی بعد لیزر تاتو

دلیل سوختگی بعد لیزر تاتو؟

شدت و طول موج لیزر مورد استفاده روی پوست برای حذف جوهر خالکوبی باید به درستی تنظیم شود در غیر این صورت گرمای بیش از حد می تواند پوست را بسوزاند. علاوه بر این عدم رعایت فواصل بین درمان ها نیز می تواند یکی از دلایل سوختگی پوست با لیزر تاتو باشد. عدم توجه به مراقبت های پس از درمان مانند استفاده نکردن از ژل های خنک کننده نیز ممکن است یکی دیگر از دلایل سوختگی بعد از لیزر تاتو باشد. برای پیشگیری از سوختگی بهتر است نکات مراقبتی که توسط پزشک ارائه می شود را به خوبی رعایت کنید.

 

بخوانید: قبل و بعد لیزر تاتو عکس واقعی + فیلم

درمان سوختگی بعد لیزر تاتو

سوختگی بعد لیزر تاتو به روش های مختلف قابل درمان است که مهمترین آنها خنک سازی پوست و آبرسانی پوست آسیب دیده است. درمان های خانگی و استفاده از پمادها نیز می توانند کمک قابل توجهی به بهبود پوست آسیب دیده پس از لیزر تاتو کنند.

درمان خانگی

استفاده از کمپرس سرد، عسل و ژل آلوئه ورا روی پوست درمان های خانگی مفیدی برای درمان سوختگی بعد از لیزر تاتو هستند. همچنین باید لباس های نخی و خنک بپوشید و تا بهبودی کامل در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

کرم و پماد

کرم های ترمیم کننده که حاوی پانتنول، ویتامین ای و آلوئه ورا هستند را می توانید برای درمان سوختگی پوست مورد استفاده قرار دهید. کرم های مرطوب کننده فاقد عطر و رنگ نیز برای بهبود سوختگی مفید هستند. پمادهای زینک را نیز می توانید برای تسریع بهبودی و محافظت از پوست در مقابل عفونت مورد استفاده قرار دهید.

 

بخوانید: پاک کردن تاتو رنگی با لیزر

پیشگیری از سوختگی بعد از لیزر تاتو

برای پیشگیری از سوختگی بعد از لیزر تاتو ابتدا باید به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا بهترین برنامه درمانی را برای شما ترتیب دهد. پوست خود را از چند روز قبل به خوبی مرطوب کنید و از مصرف لایه بردارها خودداری نمایید. پس از لیزر تاتو پوست را خنک کنید و از دستکاری محل درمان خودداری کرده و از اسکراب پوست نیز خودداری نمایید. علاوه بر این با استفاده از ضد آفتاب با SPF بالا از پوست تحت درمان محافظت نمایید. با رعایت این موارد به راحتی می توانید از عوارض لیزر تاتو پیشگیری کرده و مانع سوختگی شوید.

قبل بعد لیزر تاتو

سوختگی بعد لیزر تاتو باعث جای زخم می شود؟

سوختگی بعد لیزر تاتو می تواند باعث آسیب های مختلفی مانند جای زخم و تغییرات رنگدانه شود. تورم، خارش و قرمزی پوست را نیز ممکن است تجربه کنید. با مراقبت های کافی می توانید از این عوارض پیشگیری کرده و کمک کنید سوختگی با سرعت بیشتری بهبود یابد.

بخوانید: قبل از پاک کردن تاتو با لیزر این نکات را باید بدانید

زمان از سرگیری جلسات لیزر بعد سوختگی؟

زمان از سرگیری جلسات لیزر بعد سوختگی یا هر عارضه پوستی دیگری بستگی به شدت آسیب و روند بهبودی پوست شما دارد. برای پیگیری درمان باید تا بهبودی کامل پوست صبر کنید که حدود 4 تا 6 هفته طول خواهد کشید. برای شروع جلسات نباید آثاری از زخم و قرمزی روی پوست باشد. همچنین نباید پوست شما دچار خارش یا پوسته ریزی باشد. برای اطمینان بیشتر در این رابطه می توانید با یک متخصص پوست مشورت نمایید.

 

منبع:

https://www.fadelaser.com/side-effects

https://www.atlantaliposuction.com/blog/laser-tattoo-removal-blisters

کلینیک ماه تهران

کلینیک ماه تهران

    درباره کلینیک ماه تهران


    کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
    در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


    کلینیک ماه تهران

    خانه
    مشاوره واتساپ
    مشاوره تلفنی
    رزرو نوبت