لیزر تنها روش موثر برای پاک کردن تاتو بدون ایجاد جای زخم است. در این تکنیک پالس های بسیار کوتاه انرژی نور جوهر خالکوبی را تجزیه کرده و از بین می برد. مزیت اصلی پاک کردن تاتو با لیزر این است که شما می توانید تفاوت در خالکوبی خود را تنها در چند جلسه مشاهده کنید. علاوه بر این لیزر تاتو بر روی انواع پوست و تقریباً در هر ناحیه از بدن قابل استفاده است. چه یک تاتوی سیاه و خاکستری داشته باشید یا یک خالکوبی رنگارنگ پر جنب و جوش، لیزرهای پاک کننده تاتو می توانند آنها را پاک کرده و پوست شما را به حالت اول برگردانند. تنها عیب لیزر تاتو این است حذف خالکوبی با لیزر یک فرآیند طولانی است ولی فوق العاده موثر است.

 

عملکرد لیزر تاتو؟

طی مراحل پاک کردن تاتو پرتو لیزر به ناحیه خالکوبی شده پوست اعمال می شود. این پرتو به طور انتخابی توسط ذرات جوهر خالکوبی جذب می شود درحالیکه بافت پوست اطراف و کروموفورها آسیبی نمی بیند. ذرات جوهر که انرژی لیزر را جذب می کنند، گرم می شوند و به ذرات کوچکتر تجزیه می شوند. در روزها و هفته های بعد از لیزر درمانی، سیستم ایمنی بدن ذرات جوهر تجزیه شده را از بدن دفع کرده و باعث محو شدن تاتو می شود. طی یک سری درمان مداوم جوهر تاتو بیشتر تجزیه شده و تاتو کمرنگ می شود و در نهایت حذف خواهد شد.

دیگر مقالات: هزینه پاک کردن تاتو با لیزر + لیست قیمت 1403

لیزر تاتو در پاک کردن چه رنگ های موثر عمل می کند؟

لیزر تاتو در پاک کردن چه رنگ های موثر عمل می کند؟

لیزر پرتوهای نوری با شدت بالا تولید می کند که معمولاً یک طول موج دارند. رنگدانه های تاتو طول موج ‌های متفاوتی را جذب می‌ کنند و جذب بیشتر نور باعث حذف سریع‌ تر تاتو می ‌شود. از آنجایی که رنگ سیاه تمام طول موج ها را جذب می کند، حذف آن بسیار ساده ترین است. از سوی دیگر، رنگ هایی که قادر به جذب بیشتر طول موج ها نیستند دیرتر حذف می شوند. بنابراین پاک کردن تاتوهای رنگی نسبت به خالکوبی که فقط با جوهر سیاه انجام شده است، زمان بیشتری می برد.

چند رنگ دیگر که با لیزر تاتو به سرعت از بدن خارج می شوند قهوه ای، سبز تیره و آبی تیره هستند. با این حال، سبز روشن و آبی روشن به سختی حذف می شوند.

دیگر مقالات: بهترین مواد گیاهی برای پاک کردن تاتو

آیا لیزر تاتو های قدیمی را پاک می کند؟

لیزر تاتوی های قدیمی را بسیار سریع و راحت تر از تاتوهای جدید حذف می کند. زیرا بدن سالهاست در تلاش برای از بین بردن رنگدانه های تاتو موجب کمرنگ تر شدن خالکوبی شده است. در واقع قدمت خالکوبی تاثیری بر روند حذف آن با لیزر ندارد زیرا در نهایت رنگدانه ها را تجزیه کرده و از بین می برد.

در کلینیک تخصصی ماه تهران واقع در میرداماد انواع تاتو با رنگ های مختلف از جمله تاتو بدن و ابرو به صورت تخصصی و زیر نظر پزشک با لیزر پاک می شود. 

لیزر تاتو چه رنگ های را نمی تواند پاک کند؟

شاید تعجب کنید اما جوهر سفید سرسخت ترین رنگدانه برای حذف با لیزر است زیرا بیشتر طول موج ها را به جای جذب منعکس می کند. بنابراین، به ترکیبی از طول موج های مختلف نیاز است تا رنگ سفید از پوست خارج شود. با این حال با افزایش تعداد جلسات می تواند در نهایت آن را نیز پاک کرد.

در حالی که هیچ رنگ دیگری به سختی سفید نیست، برخی از آنها به زمان بیشتری نیاز دارند از جمله این رنگ ها می توان به رنگ های زرد، نارنجی، قرمز و فلورسنت اشاره کرد.

دیگر مقالات: چرا نباید تاتو خود را در سالن های آرایشی پاک کنیم؟

 

لیزر تاتو قبل و بعد

لیزر مناسب هر رنگ تاتو چیست؟ + تعداد جلسات

لیزرهای مختلفی برای پاک کردن تاتو مورد استفاده قرار می گیرند که معروف ترین آنها لیزر پالسی کیوسوییچ است. با استفاده از لیزرهای موجود می توان رنگدانه های تاتو را به تدریج طی جلسات مختلف پاک کرد و از شر آنها خلاص شد.

  • لیزر اندیاگ با طول موج 1064 نانومتر می تواند تاتوهای مشکی و تیره را از بین ببرد. تعداد جلسات مورد نیاز به مقدار و عمق رنگدانه ها بستگی دارد. لیزر اندیاگ با طول موج 532 نانومتر تاتوهای قرمز، نارنجی، زرد، بنفش و قهوه‌ ای را نیز می تواند حذف کند.
  • لیزر روبی با استفاده از طول موج 694 نانومتر تاتوهای با جوهر آبی و سبز و خانواده ‌های رنگ آبی و سبز یعنی فیروزه‌ای و سبز لیمویی را به راحتی طی چند جلسه از بین خواهد برد.
  • لیزر الکساندرایت با طول موج 694 نانومتر برای حذف تاتوهای با رنگ مشکی، آبی و سبز بسیار موثر است.
  • لیزرهای کیوسوییچ به طور موثری تاتوهای سیاه و رنگ های تیره را با طول موج های کوتاه ساطع شده از بین می برد.
  • لیزرهای پیکوسکند در از بین بردن تاتوهای رنگی موثر هستند. لیزر پیکوسکند بطور موثری رنگدانه های مورد استفاده در تاتو را هدف قرار داده و آنها را در هر طیف رنگی تجزیه می کند.

دیگر مقالات: قوی‌ترین پاک‌کننده تاتو ابرو را بشناسید

آیا لیزر تاتو رنگی عوارض دارد؟

لیزر تاتو رنگی فرقی با سایر تاتوها از نظر عوارض ندارد فقط پاک کردن آن زمان بیشتری طول می کشد. بطورکلی لیزر تاتو عوارض چندانی ندارد و با مراقبت های صحیح می توان با کمترین آسیب تاتوهای ناخواسته را حذف کرد.

لیزر تاتو قبل و بعد

چگونه بهترین نتیجه را از لیزر تاتو بگیریم؟

پس از جلسه حذف تاتو با لیزر، تقریباً باید بلافاصله از کیسه یخ روی پوست استفاده کنید. این کار به تسکین پوست و جلوگیری از هرگونه واکنش بدن در برابر گرمای حاصل از متلاشی شدن ذرات جوهر کمک می کند.

روند بهبودی می تواند با عفونت ناخواسته پوست متوقف شود. بنابراین سه روز اول پس لیزر تاتو از آنتی بیوتیکی موضعی استفاده کنید. پوست را مالش ندهید زیرا می تواند باعث تحریک شود. از شنا کردن و ورزش سنگین نیز خودداری کنید.

رژیم غذایی مغذی و سالم داشته باشید و به طور منظم ورزش کنید. آمادگی جسمانی گردش خون را بهبود می بخشد، که به از بین بردن سریع جوهر تجزیه شده کمک می کند.

سیگار را ترک کنید زیرا می تواند تعداد جلسات لیزر تاتو را افزایش دهد. رگ های خونی به دلیل دود سیگار منقبض می شوند و سرعت گردش خون کاهش می یابد.

هنگامی که در حال پاک کردن خالکوبی با لیزر هستید، پوست شما نباید برنزه شود زیرا قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش به دلیل افزایش سطح تولید ویتامین D در بدن، پوست را برنزه و به سوختگی حساس می کند.

 

منبع:

https://freshskincanvas.com.au/what-colour-tattoo-is-hardest-to-remove

https://freshskincanvas.com.au/how-to-get-best-results-from-laser-tattoo-removal

کلینیک ماه تهران

کلینیک ماه تهران

    درباره کلینیک ماه تهران


    کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
    در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


    کلینیک ماه تهران

    خانه
    مشاوره واتساپ
    مشاوره تلفنی
    رزرو نوبت