هایفوتراپی یا امواج اولتراسوند متمرکز با شدت بالا (HIFU) یک درمان نوظهور و غیرتهاجمی برای سفت کردن پوست است. این روش از انرژی فراصوت با فرکانس بالا استفاده کرده و لایه های عمیق پوست را گرم می کند. این کار تولید کلاژن را تحریک می کند و فرآیند جوانسازی طبیعی را آغاز خواهد کرد. به این ترتیب می توانید در عرض چند ماه نتیجه را مشاهده کنید بدون اینکه خطرات جراحی لیفت صورت را تحمل کنید. در حالی که برخی از افراد پس از درمان قرمزی یا تورم خفیف را تجربه می کنند، عوارض شدید نادر است. عوارض رایج معمولاً در عرض چند ساعت از بین می‌ رود. هایفو اگرچه یک روش کوتاه مدت است، اما نتایج آن برای مدت طولانی دائمی است. پس از هایفوتراپی  نیازی به مراقبت خاصی نیست و فرد می تواند بلافاصله به فعالیت های عادی خود بازگردد.

عوارض هایفو

لیست عوارض هایفوتراپی

هایفوتراپی به عنوان یک روش ایمن برای جوانسازی پوست شناخته می شود. با اینحال می تواند عوارض موقتی داشته باشد که به سرعت طی چند روز برطرف می شوند. در ادامه به عوارض شایع و نادر هایفوتراپی می پردازیم:

عوارض رایج هایفوتراپی

  • درد و تورم در ناحیه تحت درمان
  • قرمزی و التهاب پوست
  • احساس بی حسی موقت
  • تحریک عضلات ناحیه
  • خشکی و حساسیت پوست

عوارض نادر هایفوتراپی

  • عفونت پوست
  • درد شدید
  • آسیب بافتی
  • خونریزی
  • سوختگی پوست
  • التهاب گسترده

برای در امان بودن از عوارض جانبی بهتر است به کلینیک های معتبر مراجعه کنید. اپراتورهای با تجربه این کلینیک ها به بهترین نحو از دستگاه هایفو استفاده کرده و خطرات را برای فرد به حداقل می رسانند.

هایفوتراپی

بخوانید: لیست جدید هزینه هایفوتراپی در سال 1403 تهران

آیا هایفوتراپی دارای تایید FDA است؟

هایفو معمولاً برای رفع علائم پیری، سفت کردن و رفع افتادگی پوست استفاده می شود. هایفوتراپی باعث جوان ‌تر شدن پوست شده و اغلب برای مبارزه با علائم پیری استفاده می‌شود. هدف آن دستیابی به اثر معکوس با تحریک تولید کلاژن و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست است. با این حال، نتایج ممکن است بسته به عوامل فردی متفاوت باشد. برای اطمینان از بهترین نتیجه ممکن و جلوگیری از هرگونه عوارض نامطلوب، ضروری است که یک متخصص واجد شرایط را انتخاب کنید و اهداف و انتظارات خود را قبل از انجام هایفو مورد بحث قرار دهید. این روش در سال 2009 برای جوانسازی پوست توسط  FDA تائید شده و اکنون بطور گسترده ای در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.

 

هایفو ممکن است باعث آسیب دائمی به پوست شود؟

هایفو یک درمان ایمن است زیرا انرژی اولتراسوند فقط لایه های فوقانی، تحتانی و SMAS پوست را هدف قرار می دهد. این روش هیچ آسیبی به ناحیه اپیدرم (لایه بالایی پوست) وارد نمی کند. دستگاه HIFU روی نواحی مورد نظر روی پوست شما اعمال می شود و امواج اولتراسوند با شدت بالا منتشر می کند که بدون آسیب رساندن به پوست به عمق بافت های هدف نفوذ می کند. گرمای کنترل شده، تولید کلاژن را تحریک کرده و فرآیند جوانسازی طبیعی پوست را آغاز می کند. فقط ممکن است برای چند ساعت تا چند روز قرمزی، تورم خفیف یا احساس سوزن سوزن شدن را تجربه کنید.

عملکرد هایفو

بخوانید: آیا هایفو غبغب موثر است؟ هزینه و عکس قبل و بعد

راه های کاهش عوارض جانبی هایفو؟

مهمترین راهکار برای کاهش عوارض جانبی هایفو پیروی از دستورالعمل‌ های پس از درمان است که توسط پزشک ارائه می شود. این دستورالعمل ها برای اطمینان از کسب بهترین نتایج ضروری است بنابراین باید آنها را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید

از آنجاییکه پوست پس از هایفو حساس شده و ملتهب است باید از نور خورشید دوری کنید. چند روز اول پس از درمان به هیچ عنوان در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید و برای بیرون رفتن از ضد آفتاب و لباس های محافظ استفاده نمایید.

اجتناب از گرما و فعالیت های بدنی شدید:

پرهیز از سونا، دوش آب گرم، جکوزی و همچنین ورزش های شدید برای مدت کوتاهی پس از درمان جهت تسریع بهبودی حیاتی است.

اهمیت قرار ملاقات های بعدی:

پزشک ممکن است یک قرار ملاقات را برای نظارت بر نتایج تعیین کند. حتما آن را مورد نظر قرار دهید تا از راهنمایی های او برای حفظ و بهبود نتایج هایفو بهره مند شوید.

قبل و بعد هایفوتراپی

بخوانید: برای پوست روش و سفید چه لیزری مناسب است؟

سوختگی بعد هایفو محتمل است؟

یکی از عوارض هایفوتراپی در صورت عدم استفاده صحیح از دستگاه توسط اپراتور سوختگی پوست است. شدت بالای امواج اولتراسوند می تواند موجب سوختگی پوست در ناحیه تحت درمان شود. علاوه بر این قرار گرفتن در معرض نور خورشید پس از هایفوتراپی می تواند باعث سوختگی پوست شما شود.

 

هایفو در بلند مدت باعث افتادگی پوست می شود؟

هایفو یکی از روش هایی است که با تحریک کلاژن سازی باعث لیفت پوست شده و افتادگی را درمان می کند بنابراین نمی تواند باعث افتادگی پوست شود. افتادگی پوست با افزایش سن یک امر طبیعی است که بعد درمان با هایفو نیز با شدت کم ادامه خواهد داشت. بنابراین هایفو نه تنها باعث افتادگی پوست نمی شود بلکه این روند را با افزایش تولید پروتئین های ساختاری در پوست کندتر می کند.

بخوانید: پاک کردن خالکوبی و قیمت آن در 1403 با فیلم عکس واقعی

هایفو می تواند باعث تشدید جوش شود؟

هایفوتراپی روی پوست جوش دار استفاده نمی شود زیرا ممکن است باعث آسیب پوستی یا تشدید جوش ها شود. بنابراین شما ابتدا باید جوش ها را درمان کرده و سپس برای هایفو اقدام نمایید. با اینحال می توان از توانایی کلاژن سازی هایفو برای درمان جای جوش استفاده کرد.

 

احتمال لک بعد هایفو؟

احتمال بروز لک پوستی بعد از هایفوتراپی یکی از نگرانی های مهم افرادی است که از این درمان زیبایی استفاده می کنند. لک پوستی بعد از هایفو بیشتر در افرادی که پوست حساس دارند شایع است و به مراقبت ناکافی بعد از هایفو اشاره دارد. با اینحال لازم نیست نگران باشید زیرا لک ها موقت بوده و می توان با محصولات ضد لک آنها را از بین برد.

بخوانید: هزینه لیزر موهای زائد در تهران چقدر است؟ لیست 1403

برای چه افرادی هایفو ممنوع است؟

هایفوتراپی کم تهاجمی و ایمن بوده و بسیاری از افراد می توانند از مزایای آن برای جوانسازی پوست خود استفاده کنند. با اینحال افراد زیر نمی توانند از این درمان بهره مند شوند:

  • خانم های باردار و شیرده
  • افراد با عفونت فعال روی پوست
  • افراد دچار دیابت و صرع
  • افراد مبتلا به اختلالات خونریزی یا بیماری خود ایمنی
  • افراد مبتلا به بیماری های قلبی

 

منبع:

https://welzo.com/blogs/skincare/hifu-treatment

https://setsukobeauty.com/blog/hifu-risks-2

کلینیک ماه تهران

کلینیک ماه تهران

    درباره کلینیک ماه تهران


    کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
    در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


    کلینیک ماه تهران

    خانه
    مشاوره واتساپ
    مشاوره تلفنی
    رزرو نوبت