پاک کردن تاتو به روش های مختلفی امکان پذیر است. استفاده از مواد گیاهی پرکاربردترین روش برای پاک کردن تاتو است و معمولا در اولین مرحله مورد استفاده قرار می گیرد. آنها با مکانیسم های مختلفی به تجزیه و دفع رنگدانه های تاتو کمک می کنند. اعتقاد بر این است که استفاده از مواد گیاهی عوارضی ندارد و باعث آسیب پوست نمی شود. ولی باید توجه داشته باشید که هر ماده ای برای پاک کردن تاتو استفاده می شود در صورت استفاده نادرست ممکن است باعث آسیب پوست شود.

بهترین مواد گیاهی برای پاک کردن تاتو

بهترین مواد گیاهی برای پاک کردن تاتو؟

مواد گیاهی مورد استفاده برای پاک کردن تاتو به دلیل هزینه پایین و در دسترس بودن بسیار محبوب هستند. مواد گیاهی مختلفی به صورت مجزا یا به صورت ترکیبی برای ریموو کردن تاتو بدن و ابرو مورد استفاده قرار می گیرد که در صورت استفاده صحیح اثرگذار بوده و به حذف تاتو کمک می کنند. بهترین مواد گیاهی مورد استفاده برای پاک کردن تاتو به شرح زیر است:

آلوئه ورا

استفاده از آلوئه ورا به دلیل خواص فوق العاده در محصولات پوست و مو بسیار گسترده است. ژل آلوئه ورا را می توانید روی تاتوی هر قسمت از بدن مورد استفاده قرار دهید تا آن را حذف کند. استفاده روزانه از این ترکیب برای حذف خالکوبی توصیه می شود و عوارض خاصی ایجاد نخواهد کرد.

ترکیب آلوئه ورا، عسل، ماست و نمک نیز به مقدار مساوی برای پاک کردن تاتو موثر است. استفاده از این ترکیب روی محل خالکوبی روزانه به مدت 30 تا 60 به حذف آن کمک می کند.

بخوانید: قبل و بعد لیزر تاتو عکس واقعی + فیلم

لیمو

لیمو بواسطه داشتن ویتامین ث و اسیدهای مختلف یک ترکیب روشن کننده پوست است. استفاده روزانه از این لیمو یا آبلیمو به محو کردن تاتو کمک خواهد کرد. ترکیب لیمو با نمک نیز برای پاک کردن خالکوبی مفید است. برای این منظور باید ترکیب فوق به مدت 30 تا 60 دقیقه روی پوست باقی بماند.

 

چوب صندل

چوب صندل همراه با سنگ آسیاب شده برای حذف خالکوبی بسیار موثر بوده و با از بین بردن لایه های سطحی پوست جوهر تاتو را حذف می کند. این روش به دلیل تخریب سطح پوست باید با دقت مورد استفاده قرار بگیرد زیرا می تواند باعث عفونت شود.

 

زردآلو

استفاده از ترکیب نمک و زردآلو یکی دیگر از مواد گیاهی موثر برای حذف تاتو است. توجه داشته باشید که این ترکیب فقط باعث کمرنگ شدن خالکوبی شده و قادر به حذف کامل آن نیست.

بخوانید: چرا نباید تاتو خود را در سالن های آرایشی پاک کنیم؟

 سیر

سیر خام و تازه را رنده کرده و آب آن را استفاده از انگشت یا پنبه روی تاتوها بزنید. این ترکیب به تدریج باعث محو شدن تاتو خواهد شد. آب سیر دارای آليسين است که حاوی سولفور بوده و می توان رنگدانه های تاتو را به تدریج از بین ببرد.

 

اسطوخدوس

این گیاه خوشبو و آرامش بخش را می توانید به شکل دمنوش آماده کرده و آب آن را روی نواحی تاتو شده بزنید. استفاده از روغن اسطوخدوس نیز برای پاک کردن تاتوهای ناخواسته بسیار متداول است. اسطوخدوس در واقع بهترین ترکیب گیاهی برای پاک کردن تاتو است.

بخوانید: چقدر طول می کشد تا تاتو ابرو و بدن پاک شود؟

آیا پاک کردن تاتو با مواد گیاهی امکان پذیر است؟

پاک کردن تاتو با مواد گیاهی به صبر و حوصله زیادی نیاز دارد و تنها برای تاتوهای روشن و کوچک امکان پذیر است. این روش ها بسیار زمان بر هستند و بیشتر مواقع فقط می توانند تاتو را کمرنگ کنند. اگر مایل به حذف تاتوهای روی پوست خود هستید ابتدا می توانید با استفاده از مواد گیاهی تاتوها را کمرنگ کرده و در نهایت با استفاده از روش های پیشرفته مانند لیزر آنها را بطور کامل پاک کنید.

پاک کردن تاتو

آیا مواد گیاهی برای ریموو تاتو عوارض دارد؟

هر ماده ای که بطور مداوم روی پوست استفاده شود ممکن است باعث عوارضی مانند تحریک و قرمزی پوست شود. مواد گیاهی پاک کننده تاتو صرفا به دلیل گیاهی بودن فاقد عوارض نیستند. آنها نیز حاوی ترکیبات اسیدی یا لایه برداری هستند که روی سطح پوست برای حذف رنگدانه های تاتو عمل می کنند. بنابراین استفاده بیش از حد آنها ممکن است به پوست آسیب برساند. بهترین کار این است که آنها را با فاصله انجام دهید تا پوست فرصت بهبودی داشته باشد. برخی از مواد گیاهی باعث از بین رفتن لایه های سطحی می شوند که در صورت عدم توجه ممکن است باعث عفونت شوند. علاوه بر این احتمال تغییر رنگ پوست نیز در نواحی که مواد گیاهی مورد استفاده قرار گرفته، وجود دارد.

بخوانید: قوی‌ترین پاک‌کننده تاتو ابرو را بشناسید

چه مدت باید استفاده کنیم؟

این که چه مدت از مواد گیاهی برای حذف تاتو باید استفاده کرد بسته به نوع ماده گیاهی، عمق و وسعت تاتو و واکنش پوست شما به آن دارد. بطور کلی پاک کردن تاتو با استفاده از مواد گیاهی مدت زمان زیادی طول خواهد کشید و به صبر و حوصله نیاز دارد.

مواد گیاهی اکثرا با لایه برداری پوست به حذف تاتو کمک می کنند و از آنجاییکه نسبت به مواد شیمیایی ترکیبات ملایم تری هستند این فرآیند مدت زمان زیادی طول خواهد کشید. هرچه تاتوها گسترده تر و عمیق تر باشند طبیعتا به زمان بیشتری برای پاک کردن آنها با مواد گیاهی نیاز خواهید داشت. گاهی اوقات استفاده طولانی از مواد گیاهی باعث آسیب پوستی می شود بنابراین به تحریک و التهاب پوست در مواجهه با مواد گیاهی توجه نمایید. در صورت مشاهده واکنش های حساسیت زا فورا درمان را قطع کنید تا پوست بهبود یابد.

بخوانید: قیمت پاک کردن تاتو بدن و ابرو با لیزر

لیزر تاتو

بهترین روش پاک کردن تاتو بدن و ابرو؟

بهترین روش پاک کردن تاتو بدن و ابرو استفاده از لیزر کیوسوئیچ است. پرتوهای لیزر رنگدانه های موجود در تاتو را هدف قرار داده و آنها تجزیه می کنند. با این مکانیسم لیزر کیوسوئیچ طی چند جلسه با فواصل مشخص به حذف کامل تاتو کمک کرد.

لیزر کیوسوئیچ با طول موج های مختلف انواع رنگدانه های تاتو را تجزیه می کند. این رنگدانه ها سپس توسط سیستم لنفاوی از بدن دفع می شوند. استفاده از پرتو لیزر برای حذف خالکوبی هیچ آسیبی به پوست اطراف وارد نکرده و به صورت تضمینی برای حذف تاتو مورد استفاده قرار می گیرد.

در یک کلینیک معتبر می توانید با استفاده از لیزر کیوسوئیچ به سرعت خالکوبی های نخواسته خودتان را با کمترین عوارض پاک کنید.

کلینیک ماه تهران

کلینیک ماه تهران

    درباره کلینیک ماه تهران


    کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
    در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


    کلینیک ماه تهران

    خانه
    مشاوره واتساپ
    مشاوره تلفنی
    رزرو نوبت