اگر شما از جمله کسانی هستید که به هر دلیلی از تاتو خط چشم خود راضی نیستند، ممکن است بدانید که حذف تاتو خط چشم روش های مختلفی دارد و یکی از بهترین روش های حذف این تاتو ها استفاده از لیزر است. در این مقاله قصد داریم در مورد پاک کردن تاتو خط چشم با لیزر و عوارض و خطرات آن را بررسی کنیم.

پاک کردن تاتو ابرو با لیزر

بهترین گزینه پاک کردن تاتو خط چشم چیست؟

در حال حاضر لیزر درمانی بهترین گزینه برای پاک کردن تاتو خط چشم است. زیرا این قابلیت را دارد که بدون ایجاد جراحت و جای زخم، رنگ تاتو را از بین ببرد. حذف خالکوبی با لیزر به ویژه با استفاده از لیزر کیو سوئیچ یک روش پزشکی متداول است.لیزر به گونه ای طراحی شده است که رنگدانه موجود در جوهر خالکوبی را هدف قرار دهد بدون اینکه آسیبی به پوست اطراف وارد کند آن ها را از بین ببرد.

پاک کردن تاتو خط چشم

مزایای پاک کردن تاتو خط چشم با لیزر

  • بدون خونریزی و جراحی
  • بدون آسیب به پوست
  • نتایج قطعی
  • عوارض جانبی خفیف
  • دوره نقاهت کوتاه
  • قابل استفاده برای انواع رنگ های تاتو

 

عوارض پاک کردن تاتو خط چشم با لیزر

1. آسیب چشم

ناحیه چشم فوق‌العاده ظریف است و حذف خالکوبی با لیزر در نزدیکی چشم خطر آسیب بیشتری را به همراه دارد. قرار گرفتن مستقیم پرتو لیزر با چشم می تواند به طور بالقوه به قرنیه و شبکیه آسیب برساند و منجر به مشکلات بینایی یا حتی اختلال دائمی شود. بنابراین برای محافظت از چشم ها در طول فرآیند برداشت باید نهایت دقت را به خرج داد.

2. حساسیت و آسیب پوست

پوست حساس اطراف چشم در حین پاک کردن تاتو با لیزر مستعد واکنش های نامطلوب است. در حالی که لیزرها برای شکستن رنگدانه های خالکوبی طراحی شده اند، استفاده نادرست یا تنظیمات نامناسب می تواند منجر به سوختگی پوست، اسکار یا هیپرپیگمانتاسیون شود. احتمال آسیب های پوستی در ناحیه چشم افزایش می یابد و عواقب آن می تواند اثرات طولانی مدتی داشته باشد که ممکن است بر ظاهر و اعتماد به نفس فرد تأثیر بگذارد.

3. خطر عفونت

حذف تاتو با لیزر شامل ایجاد زخم های ریز در پوست برای شکستن رنگدانه های خالکوبی است. مانند هر روشی که سد پوست را می شکند، خطر عفونت وجود دارد. اگر پروتکل‌های استریلیزاسیون مناسب رعایت نشود، عفونت‌های باکتریایی یا ویروسی ممکن است رخ دهد که منجر به درد، تورم و عوارض احتمالی می‌شود که نیاز به مداخله پزشکی دارد. حفظ یک محیط استریل و پیروی از دستورالعمل های مراقبت های پس از درمان برای به حداقل رساندن خطرات عفونت بسیار مهم است.

 

4. ناراحتی و درد

حذف خالکوبی با لیزر باعث ایجاد ناراحتی یا درد می شود، که سطح آن بسته به تحمل درد فردی و لیزر خاص مورد استفاده متفاوت است. ناحیه چشم بسیار حساس است و فرآیند برداشتن آن می تواند به طور قابل توجهی ناراحت کننده باشد. بیماران باید برای ناراحتی احتمالی آماده باشند و گزینه های مدیریت درد را با متخصص مراقبت های بهداشتی خود در میان بگذارند.

 

5. عوارض پس از درمان

پس از پاک کردن خالکوبی با لیزر ، ممکن است عوارض جانبی موقتی از جمله تورم، قرمزی، تاول زدن یا پوسته پوسته شدن ایجاد شود. این واکنش ها طبیعی هستند و معمولاً با گذشت زمان فروکش می کنند. با این حال، هنگامی که با پوست نازک اطراف چشم سروکار دارید، این عوارض ممکن است بارزتر باشند و بهبودی طولانی‌تر طول بکشد. برای به حداقل رساندن عوارض، رعایت دستورالعمل‌های مراقبت پس از آن توسط متخصص ضروری است.

 

برای پاک کردن تاتو خط چشم با لیزر به چند جلسه درمانی نیاز است؟

بر اساس نوع تاتو و پوست فرد، تعداد جلسات مورد نیاز می تواند متفاوت باشد. ایده آل ترین وضعیت، داشتن جلسات درمانی با فاصله 4 تا 6 هفته (حدود 1 و نیم ماه) خواهد بود. معمولا برای تاتوهای سطحی و ساده تا 10 جلسه لیزر درمانی کافی است. در حالی که برای برداشتن تاتوهای عمیق تر خط چشم، حدود 20 جلسه نیاز است.
دوره نقاهت بعد از برداشتن تاتو خط چشم با لیزر چگونه است؟

پس از انجام لیزر، پوست اطراف چشم شما قرمز و ملتهب می شود و این عوارض تا چند روز شما را همراهی می کند. سعی کنید به مدت سه روز از رفتن به محل کار خودداری کنید تا بهبودی سریع تری داشته باشید.

بخوانید: آیا پاک کردن تاتو در خانه امکانپذیر است؟

آیا برداشتن تاتو خط چشم بدون لیزر امکان پذیر است؟

بله، پاک کردن خالکوبی خط چشم با روش‌های دیگر امکان‌پذیر است، اما معمولاً خطرات آن بیشتر از فواید آن است.

آیا برداشتن تاتو خط چشم دردناک است؟

بله، ممکن است تاتوهای خط چشم خود را با استفاده از روش های دیگر پاک کردن تاتو پاک کنید ، اما معمولاً خطرات آن بیشتر از فواید آن است.

بهترین راه برای پاک کردن تاتو خط چشم چیست؟

لیزر بهترین راه برای پاک کردن تاتو خط چشم است. در این روش درمانگر پس از استفاده از بی حسی موضعی، پالس های نوری را به پوست و ناحیه خالکوبی می تاباند. این پالس ها توسط رنگدانه های خالکوبی جذب می شوند و باعث می شوند که آنها به ذرات کوچکتر تبدیل شوند. در نهایت، ذرات جوهر کاهش یافته توسط سیستم لنفاوی از بدن خارج می شود. با گذشت زمان و پس از جلسات درمانی کافی، خالکوبی کم رنگ تر شده و در نهایت محو می شود.

کلینیک ماه تهران

کلینیک ماه تهران

    درباره کلینیک ماه تهران


    کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
    در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


    کلینیک ماه تهران

    خانه
    مشاوره واتساپ
    مشاوره تلفنی
    رزرو نوبت