تاتو خط لب یک روش زیبایی است که در آن رنگدانه‌های دائمی در لبها قرار می‌گیرند. این روش به عنوان یک روش دائمی جایگزین استفاده رژ لب است. اما ممکن است به مرور زمان از تاتو خط لب خود پشیمان شوید و به دنبال روشی برای از بین بردن تاتو خط لب خود باشید. در این مقاله کلینیک ماه تهران به بررسی بهترین روش های پاک کردن تاتو خط لب می پردازیم.

دلیل پشیمانی از تاتو خط لب چیست؟

پشیمانی از تاتو خط لب می‌تواند به دلایل مختلفی باشد. برخی از دلایل متداول پشیمانی از تاتو خط لب عبارتند از:

  1. تغییر رنگ و شکل: رنگ و شکل تاتو خط لب ممکن است با گذر زمان تغییر کند. که تاتو باعث بدفرم و غیرطبیعی شدن لب شود.
  2. عوارض جانبی: تاتو خط لب، همانند سایر روش‌های تاتو، ممکن است عوارض جانبی را به همراه داشته باشد. این عوارض شامل عفونت، حساسیت، التهاب، خارش، خونریزی و تحریک پوست می‌شود.
  3. تغییر سلیقه: سلیقه و ذائقه افراد در طول زمان ممکن است تغییر کند. این به معنای این است که شما ممکن است به طرح یا رنگ تاتو خط لبی که در گذشته دوست داشتید دیگر علاقه نداشته باشید. در این صورت، ممکن است پشیمانی از تاتو خط لب رخ دهد.
  4. عدم رضایت از نتیجه: در برخی موارد، نتیجه نهایی تاتو خط لب ممکن است با انتظارات شما مطابقت نداشته باشد. این ممکن است به علت عدم مهارت آرایشگر در انتقال دقیق طرح و شکل مورد نظر باشد.

پاک کردن تاتو خط لب

بهترین شیوه پاک کردن تاتو خط لب چیست؟

در گذشته روش های متفاوتی را برای پاک کردن تاتو خط لب استفاده می کردند روش های قدیمی پاک کردن تاتو بسیار دردناک بودن و عوارض جانبی بالایی داشتند. این روش های قدیمی حذف خالکوبی در کنار درد و عوارض بالا به صورت کامل باعث پاک شدن تاتو نمی شدند. امروزه به لطف پیشرفت علم روش های جدیدتری برای پاک کردن تاتو به بازار آمده اند.

یکی از روش های متداول و پیشرفته پاک کردن تاتو خط لب پاک کردن تاتو با لیزر است. در این روش از لیزر کیوسوئیچ Q-Switch استفاده می شود. این لیزر در چند جلسه باعث حذف کامل تاتو شما می شود. و نسبت به دیگر روش های قدیمی حذف تاتو عوارض جانبی و درد کمتری دارد.

لیزر کیوسوئیچ با دارا بودن طیف گسترده ای از طول موج ها قابلیت حذف انواع رنگ های تاتو را دارد. و می تواند برای تاتو خط لب که بیشتر رنگ های قرمز و صورتی استفاده می شود به صورت قابل توجه ای پاک کند.

مکانیسم لیزر کیوسوئیچ به چه صورت است؟

لیزر کیوسوئیچ پرتو نور با شدت و طول موج خاصی را به پوست ارسال می کند که فقط توسط رنگدانه های جوهر تاتو جذب می شود. جوهر تاتو پس از جذب نور لیزر به ذرات کوچکتری تبدیل می شود. یعنی نور لیزر باعث شکستن جوهر به قطعات کوچکتری می شود. حال سیستم ایمنی بدن می تواند این ذرات کوچک جوهر را دفع و از بین ببرد. پس نور لیزر بدون هیچ آسیبی به پوست، فقط توسط رنگدانه های جوهر جذب می شود.

بخوانید: پاک کردن تاتو خط چشم و عوارض آن

لیزر در چند جلسه تاتو خط لب را پاک می کند؟

پاک شدن تاتو خط لب و تعداد جلسات آن به عوامل مختلفی بستگی دارد مه به شرح زیر است:

  • رنگ و عمق تاتو
  • نوع پوست و سیستم ایمنی بدن شما
  • نوع لیزر مورد استفاده
  • مهارت پزشک شما

برای پاک شدن کامل تاتو خط لب به طور ممکن است 5 الی 8 جلسه طول بکشد. بین هر جلسه باید 20 روز الی یک ماه فاصله داشته باشد. تا سیستم ایمنی جوهر را دفع و پوست دوباره احیا شود.

پاک کردن تاتو خط لب

قیمت پاک کردن تاتو خط لب

در تهران قیمت پاک کردن تاتو خط لب به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع کلینیک، پزشک متخصص، نوع دستگاه و… به طور متوسط هزینه پاک کردن تاتو خط لب در تهران از 500 الی 1 میلیون تومان است.

بخوانید: آیا پاک کردن تاتو در خانه امکانپذیر است؟

دیگر روش های پاک کردن تاتو خط لب

علاوه بر لیزر روش های دیگری برای پاک کردن تاتو وجود دارد. اما عملکرد آن به اندازه لیزر نیست.

روش های تهاجمی پاک کردن تاتو خط لب

این روش شامل جراحی و لایه برداری به کمک درم ابریژن و مواد شیمیایی است. این روش های تهاجمی پیشنهاد نمی شود چرا که عوارض جانبی زیادی دارد.

 

روش های خانگی پاک کردن تاتو خط لب

روش های خانگی برای پاک کردن تاتو تاثیر چندانی ندارند. این روش شامل استفاده از کرم پاک کننده تاتو، استفاده از نمک آبلیمو  عسل و… است. در کنار داشتن عوارض جانبی تقریبا بدون تاثیر هستند. چرا که جوهر تاتو در ناحیه زیر پوست است که این روش در این ناحیه از پوست بی تاثیرند.

کلینیک ماه تهران

کلینیک ماه تهران

    درباره کلینیک ماه تهران


    کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
    در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


    کلینیک ماه تهران

    خانه
    مشاوره واتساپ
    مشاوره تلفنی
    رزرو نوبت