امروزه با بکارگیری تکنیک‌های مختلفی به اصلاح فرم ابروها می‌پردازند که یکی از این تکنیک‌ها تاتو ابرو می‌باشد. بسیاری از خانم‌ها بعد از تاتو ابرو با مشکلاتی همانند قرینه نبودن ابروها، حساسیت پوستشان به جوهر تاتو، ناقص بودن تاتو و… مواجه می‌شوند، به همین جهت تصمیم به پاک کردن تاتو ابرو خود می‌گیرند. از این رو به سراغ استفاده از روش‌های ریموو ابرو می‌روند تا خیلی سریع تاتو ابروهایشان را پاک کند. اگر شما هم جزء چنین خانم‌های می‌باشید که می‌خواهید با کمترین دردسر ابروهایتان را به فرم قبلی خود در آورید، به شما خواندن این مقاله را توصیه می‌کنم! پس با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید!

ریموو ابرو چیست؟

همانطور که می‌دانید واژه ریموو «REMOVE» در انگلیسی به معنی پاک کردن است، زمانی که این واژه در کنار ابرو، خط چشم و… به کار می‌رود، منظور پاک کردن تاتوهای استفاده شده در این نواحی می‌باشد. بنابراین ریموو ابرو در حقیقت نوعی ترفند زیبایی است که با استفاده از آن امکان پاک کردن تتوهای قدیمی ابرو میسر می‌گردد. بنابراین با کمک این ترفند، رنگ‌های قدیمی تاتوهای ابرو با استفاده از روش‌های مختلفی پاک می‌شود تا ابرو فرم طبیعی خود را بدست آورد و جهت تاتوی جدید آماده گردد.

ریمو ابرو با مواد

بیشتر بخوانید: مقایسه ریموو ابرو با لیزر و مواد، کدامیک بهتر است؟

انواع روش‌های ریموو ابرو

ریموو ابروها به صورت‌های مختلفی انجام می‌شود که در ادامه به معرفی این روش‌ها می‌پردازیم.

ریموو ابرو با مواد

این روش پاک کردن تاتو ابرو، توسط آرایشگران استفاده می‌گردد. در این روش آرایشگران ریموورهای ابرو را با استفاده از دستگاه‌ خاصی به نام قلم میکرونیدلینگ یا قلم تاتو به عمق پوست ابرو هدایت می‌کنند. مواد ریموورهای ابرو انواع مختلفی دارند برخی از آن‌ها حالت آبکی و مایع داشته و کاملاً شیمیایی هستند، برخی نیز غلیظ و ژله‌ای بوده که از مواد اسیدی گیاهی و میوه‌ای بدست آمده‌اند، اما کار هر دوی آن‌ها حل کردن جوهر تاتو می‌باشد، از معروف‌ترین مواد ریموور حلال رنگ تاتو ابرو می‌توان به فی ریمووال و رجوی ریمووال اشاره کرد.

معمولا بر سطح قلم تاتو سوزن‌های بسیار ریزی وجود دارد که منافذی تا عمق ۱.۵ میلی‌متر بر سطح پوست ایجاد می‌کنند و بدین ترتیب با کمک این منافذ مواد ریموور به راحتی به جوهر تاتو رسیده و به انحلال آن‌ها می‌پردازند، سپس آرایشگران جوهرهای حل شده از سطح پوست را خارج می‌کنند. البته پاک کردن ریموو ابرو با مواد به یک جلسه منتهی نمی‌گردد و ریموو کامل ابرو چند جلسه طول می‌کشد.

بیشتر بخوانید: 11 روش پاک کردن تاتو

ریموو ابرو با لیزر

یکی از بهترین روش‌ها برای آن که از شر اثر تاتوهای موجود بر سطح ابرو خلاص شد، استفاده از لیزر است، این روش مورد تایید FDA (سازمان غذا و دارویی امریکا) نیز قرار گرفته است. ریموو ابرو با لیزر یکی از انواع روش‌های غیرتهاجمی به شمار می‌آید، یعنی بدون هیچ برشی و با بکارگیری اشعه‌های لیزر در مکان دقیق به پاک کردن جوهر تاتو می‌پردازند.

لیزر کیوسوییچ نمونه‌ای از لیزرهای معروفی است که آن را جهت پاک کردن دائمی تاتو ابرو استفاده می‌نمایند. معمولا مطابق با نوع مواد تاتو و میزان غلظت جوهر آن از طول موج‌های گوناگون لیزر کیوسوییچ استفاده می‌گردد تا رنگ تاتو در برخورد با این نورهای لیزری از بین برود. بکارگیری لیزر جهت ریموو ابرو موجب می‌شود تا در زمان کوتاه‌تر و به طور دقیق به محو کردن آثار جوهر تاتو پرداخت.

ریموو ابرو با لیزر بهتر است یا مواد

با مقایسه این دو روش جهت ریموو ابرو پی خواهید برد که ممکن است هر کدام از روش‌ها از مزایا و عوارض مختلفی برخوردار باشند، اما آنچه مسلم است بانوان باید جهت ریموو ابروهایشان حتما نزد افراد متخصص بروند تا به شیوه صحیح و با کمترین عوارضی عملیات پاکسازی تاتوهای ابرو را انجام دهند. برخی از تفاوت‌های این شیوه‌های ریموو ابرو را در ادامه بیان می‌کنیم:

  •  لیزر تاتو ابرو حتما باید نزد افراد متخصص و پزشک در کلینیک‌ها و مطب‌های زیبایی انجام شود، اما ریموو ابرو با مواد در آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی انجام می‌شود.
  • دوره ریموو ابرو با لیزر پنج تا ده جلسه به طول می‌انجامد، اما ریمو ابرو با مواد سه تا پنج جلسه انجام می‌گیرد.
  • بکارگیری لیزر برای ریموو ابرو عوارض بسیار کم و جزئی دارد، اما ریموو ابرو با مواد امکان ایجاد عوارض دائمی و بلند مدت خواهد داشت.
  • ریموو ابرو با مواد روشی تهاجمی است که در طی آن برش‌های ریز بر سطح پوست ایجاد می‌شود، اما ریموو ابرو با لیزر به صورت غیرتهاجمی انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: قیمت پاک کردن تاتو بدن و ابرو با لیزر

فیلم عوارض ریموو ابرو با مواد

عوارض ریموو ابرو با لیزر و مواد

عوارض ریموو ابرو با لیزر

بانوانی که قصد دارند تاتو ابرو خود را با لیزر پاک کنند، ممکن است دچار عوارض موقتی گردند که برخی از این عوارض به شرح زیر هستند:

  • هنگامی که تاتو ابرو با لیزر پاک می‌شود، کربن دی اکسید با نفوذ لیزر به لایه‌های بالایی پوست آزاد می‌شود و پوست حالت برفکی به خود می‌گیرد، این حالت بعد از بیست دقیقه از بین می‌رود.
  • پوسته پوسته شدن ابروها یکی دیگر از عوارض استفاده از لیزر می‌باشد، این پوسته‌ها موجب ریختن رنگ تاتو ابرو می‌گردد و به محو نمودن خطوط جوهر ابروها کمک می‌کند. بانوان نباید این پوسته‌ها را بکنند تا ابروها چار زخم نشوند. معمولا این پوسته‌ها طی دو هفته رفع می‌گردند.
  • خارش نیز از عوارض لیزر است، اما نشان از فرآیند طبیعی پاک کردن تاتو با لیزر می‌باشد و بعد از مدتی بهبود می‌یابد، البته بانوان نباید محل لیزر را بخارانند، چرا که موجب ایجاد زخم‌های عفونی می‌گردد.
  • ممکن است با برخورد لیزر با موهای ابرو، رنگدانه‌های آن‌ها از بین بروند و ابرو سفید شود، این امر طبیعی است و بعد از مدتی دوباره ابروها حالت اولیه خود را بدست می‌آورند.

بیشتر بخوانید: آیا می توان تاتو ابرو را با دکلره پاک کرد؟

 

عوارض ریموو ابرو با مواد

عوارض ریموو ابرو با مواد

استفاده از مواد جهت پاک کردن تاتو ابرو نیز معایبی دارد، بدین ترتیب می‌توان برخی از عوارض ریموو ابرو با مواد را این طور بیان کرد:

  • پوست بعد از ریموو ابرو با مواد قرمز رنگ می‌شود که بعد از مدتی پوست ترمیم شده و حالت قرمزی رفع می‌گردد.
  • تزریق بیش از حد مواد و سوزن زدن زیاد بر پوست موجب ایجاد حالت گودی در ابرو می‌گردد که ممکن است اثر آن دائمی باشد.
  • یکی از عوارض نامطلوب ریموو ابرو با مواد ایجاد کلوئید یا گوشت اضافه بر سطح ابرو می‌باشد که نتیجه سوزن زدن زیاد بر روی پوست‌های حساس است.
  • ایجاد اسکار و عفونت‌های پوستی نیز از اثرات ریموو ابرو با مواد به دلیل استریل نبودن وسایل و آلودگی محیط می‌باشد.
  • برخی از افراد نیز با ریموو ابرو با مواد متوجه پر رنگی تاتو ابروهایشان می‌شوند، چرا که رنگدانه‌های تاتو به لایه‌های بالایی پوست نزدیک‌ می‌شوند و ابروها حالت پررنگ‌تری می‌گیرند.

ریموو ابرو در خانه با آب انار

یکی از روش های که در خانه می توانید برای ریموو ابرو استفاده کنید استفاده از آب انار است که در ترکیب با آبلیمو می تواند تا حدود تاتو های سطحی ابرو را پاک کنند. مطابق فیلم فوق می تواند از این شیوه جهت ریموو ابرو در خانه استفاده کنید.

 

نتیجه گیری

یکی از بهترین روش‌ها جهت پاک کردن تاتو ابروها استفاده از لیزر است، بکارگیری لیزر عوارض کمی نسبت به سایر روش‌های ریموو ابرو دارد. بنابراین بانوان می‌توانند با مراجعه به پزشک متخصص با استفاده از این روش غیرتهاجمی نسبت به رفع همیشگی خطوط و آثار تاتو ابروهایشان بپردازند.

کلینیک ماه تهران

کلینیک ماه تهران

    درباره کلینیک ماه تهران


    کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
    در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


    کلینیک ماه تهران

    خانه
    مشاوره واتساپ
    مشاوره تلفنی
    رزرو نوبت