هنگامی که صحبت از پاک کردن تاتو های ناخواسته به میان می آید، دو روش محبوب برای پاک کردن به ذهنمان خطور می کند: کرم های پاک کننده تاتو و پاک کردن تاتو با لیزر. هر روش مزایا و معایب خاص خود را دارد. در این مقاله کلینیک ماه تهران، ما کرم‌های پاک‌کننده خالکوبی را با لیزر تاتو مقایسه می‌کنیم، اثربخشی، عوارض جانبی احتمالی، هزینه و سایر عوامل را بررسی می‌کنیم تا به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد اینکه کدام روش ممکن است برای شما بهترین باشد، کمک می‌کنیم.

 

اثربخشی کرم پاک کننده تاتو یا لیزر تاتو

1. اثربخشی کرم‌های پاک‌کننده خالکوبی

کرم‌های پاک‌کننده خالکوبی معمولاً  برای تاتو های سطحی و کم رنگ کاربرد دارند و توانایی حف انواع تاتو را ندارند. کرم های پاک کننده تاتو در کل اثر بخشی کمتری نسبت به روش های پیشرفته مانند لیزر حذف تاتو دارند. در صورتی که نیاز به اطلاعات تکیمیلی تر در خصوص کرم پاک کننده تاتو دارید به مقاله زیر مراجعه کنید:

آیا کرم پاک کننده تاتو موثر است؟

2. اثربخشی لیزر تاتو

فناوری لیزر ثابت کرده است که در پاک کردن انواع خالکوبی ها نسب به کرم بسیار موثر تر است. در درمان‌های لیزری از پرتوهای متمرکز نور برای شکستن ذرات جوهر خالکوبی به قطعات کوچک‌تر استفاده می‌شود که سپس توسط سیستم ایمنی بدن از بین می‌رود. معمولاً برای دستیابی به نتایج بهینه به جلسات متعدد نیاز است و لیزر رنگ ها و عمق های مختلف جوهر را هدف قرار می دهد.

نتیجه: اثر بخشی لیزر بسیار بیشتر از کرم های پاک کننده تاتو است.

 

مقایسه کرم پاک کننده تاتو با لیزر تاتو

مقایسه اثرات جانبی لیزر و کرم برای حذف تاتو

اثرات جانبی کرم‌های پاک‌کننده تاتو

وقتی طبق دستورالعمل استفاده می‌شوند، کرم‌های پاک‌کننده تاتو معمولاً حداقل عوارض جانبی دارند. با این حال، برخی از افراد ممکن است تحریک پوست، قرمزی یا واکنش های آلرژیک را تجربه کنند. انجام آزمایش تست آلرژی و پیروی دقیق دستورالعمل ها برای به حداقل رساندن خطر عوارض جانبی بسیار مهم است.

اثرات جانبی لیزر پاک کردن تاتو

درمان‌های لیزری معمولاً زمانی که توسط متخصصان آموزش دیده انجام می‌شوند بی‌خطر هستند. با این حال، عوارض جانبی می تواند شامل تغییر رنگ موقت پوست، تاول، زخم و ناراحتی در طول و بعد از عمل باشد. این خطرات معمولاً زمانی که درمان توسط یک متخصص پوست یا تکنسین لیزر با تجربه انجام می شود به حداقل می رسد.

 

مقایسه هزینه لیزر و کرم برای پاک کردن تاتو

هزینه کرم‌های پاک‌کننده تاتو

کرم‌های پاک‌کننده تاتو اغلب در مقایسه با لیزر درمانی مقرون به صرفه‌تر در نظر گرفته می‌شوند. کرم ها را می توان بدون نسخه خریداری کرد و هزینه آن بسته به برند و تعداد آن متفاوت است. با این حال، از آنجایی که کرم ها ممکن است برای نتایج قابل توجه به کاربرد طولانی و مداوم نیاز داشته باشند، هزینه کلی می تواند در طول زمان انباشته شود.

 

هزینه لیزر تاتو

درمان‌های لیزری نسبت به کرم‌های پاک‌کننده تاتو گران‌تر هستند. هزینه به عواملی مانند اندازه، رنگ و پیچیدگی تاتو و همچنین تعداد جلسات مورد نیاز بستگی دارد. درمان های لیزری معمولاً توسط متخصصان انجام می شود و ساختار قیمت ممکن است بسته به کلینیک و محل متفاوت باشد.

 

مقایسه دوره زمانی پاک کردن تاتو با لیزر و کرم

مدت زمان پاک شدن تاتو با کرم‌

کرم‌های پاک‌کننده خالکوبی معمولاً نیاز به استفاده طولانی مدت و مداوم برای چندین هفته یا ماه دارند تا محو شدن قابل توجهی داشته باشند. حذف کامل ممکن است با کرم ها به تنهایی امکان پذیر نباشد و نتایج بسته به عوامل فردی متفاوت است.

 

مدت زمان پاک شدن تاتو با لیزر

درمان‌های لیزری مدت زمانی نسبتاً سریع‌تری را برای پاک کردن خالکوبی ارائه می‌دهند. در حالی که معمولاً چندین جلسه ضروری است، هر جلسه معمولاً مدت کوتاهی طول می کشد. تعداد کل جلسات مورد نیاز به عوامل مختلفی مانند اندازه و پیچیدگی رنگ تاتو بستگی دارد.

 

کلینیک ماه تهران

کلینیک ماه تهران

    درباره کلینیک ماه تهران


    کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
    در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


    کلینیک ماه تهران

    خانه
    مشاوره واتساپ
    مشاوره تلفنی
    رزرو نوبت