با توجه به این که تاتو روی پوست است و ظاهر و زیبایی ما را تشکل می دهد نباید هر روشی را برای پاک کردن آن امتحان کنیم. در اینترنت و در سایت های مانند نی نی سایت کاربران روش های متنوعی را برای پاک کردن تاتو پیشنهاد می کنند. اما آیا واقعا این روش ها تاثیر گذار هستند یا خیر؟ در این مقاله با تیتر “حقیقت و افسانه ها در مورد پاک کردن تاتو” به بررسی جامع این موضوع می پردازیم تا یک بار برای همیشه آن را روشن کنیم با ما همراه باشید.

حقیقت و افسانه ها در مورد پاک کردن تاتو

در زیر انواع شیوه های که در مورد پاک کردن تاتو در اینترنت معرفی شده است را بررسی کرده ایم که آیا می تواند تاثیر گذار باشد یا خیر این روش های ریمو تاتو به شرح زیر است:

بخوانید: پاک کردن تاتو ابرو با لیزر

پاك كردن تاتو ابرو با وایتکس

1. پاك كردن تاتو ابرو با وایتکس

وایتکس یا مایع سفیدکننده (هیپوکلریت سدیم) جهت تمیز‌کردن لباس‌ها و سفید کردن انواع پارچه و سطوح مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعضی ها ممکن است فکر کنن همان طور لکه ها لباس ها را از بین می برد ممکن است رنگ تاتو را با خود ببرد. اما این موضوع حقیقت ندارد و بسیار هم خطرناک است. تماس وایتکس با پوست باعث سوختگی ، قرمزی و التهاب پوست می شود. و علاوه بر این که تاتو شما پاک نمی شود بلکه باعث آسیب به پوست شما می شود. پس پاک کردن تاتو با وایتکس یک افسانه است و حقیقت ندارد و به هیچ وجه این شیوه را در خانه انجام ندهید.

بخوانید: پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوئیچ

پاک کردن تاتو با جوش شیرین

2. پاک کردن تاتو با جوش شیرین

جوش شیرین به دلیل داشتین خاصیت قلیایی مانند صابون ها به عنوان لایه بردار عمل می کند. جوش شیرین وقتی روی پوست و تاتو قرار می گیرد خاصیت لایه برداری برای پوست دارد.

ولی نکته مهم:

آیا جوش  باعث پاک شدن تاتو می شود؟

جوش شیرین فقط خاصیت لایه برداری دارد و با توجه به این که تاتو در لایه دوم پوست یعنی لایه درم قرار دارد، جوش شیرین امکان دسترسی و لایه برداری این ناحیه را ندارد. مگر این که تاتو سطحی باشد. به همین دلیل جوش شیرین در تاتو های سطحی ممکن است باعث کمک رنگ شدن تاتو شود. اما در تاتو های عمیق هیچ تاثیر ندارد.

استفاده به اندازه جوش شیرین عوارض برای پوست ندارد و باعث لایه برداری آن می شود. اما در صورت استفاده زیاد از این ماده باعث اسکار و حساسیت پوست شما می شود.

پس جوش شیرین نمی تواند به صورت کامل تاتو را پاک کند در شرایطی بتواند آن را مقدار کم رنگ کند.

بخوانید:  11 روش پاک کردن تاتو

پاک کردن تاتو با سرکه سیب و سدر

3. پاک کردن تاتو با سرکه سیب و سدر

هم صدر و هم سرکه سیب خاصیت لایه برداری برای پوست دارند. که ترکیب این دو لایه بردار می تواند شدت لایه برداری را بر روی پوست بالا برد. حال آیا این ترکیب می تواند تاتو را از بین ببرد؟ خیلی از کاربران در نی نی سایت گفته بودند که این ترکیب تاتو ما را پاک کرده است و همچنین در مقابل کابردان دیگر شکایت داشتن که باعث آسیب به پوست ما شده است.

بخوانید: نحوه پاک کردن تاتو با نمک

حال واقعیت چیست آیا ترکیب صدر و سرکیه سیب می تواند تاتو را از بین ببرد؟

  • نکته اول: با توجه به لایه برداری قوی این دو ماه احتمال آسیب به پوست وجود دارد. شدیت لایه برداری بالا در کنار مصرف متداوم این ماده احتمال اسکار و تغییر رنگ پوست را بالا می برد.
  • نکته دوم: امکان دارد در تاتو های سطحی این ترکیب مقداری لایه برداری انجام دهد و باعث کم رنگ شدن تاتو شما شود.
  • نکته سوم: در بعضی موارد نفوذ این مواد به پوست باعث تغییر رنگ تاتو و ایجاد ظاهر نامناسب به پوست می شوند.

پاک کردن تاتو با آبلیمو

4. پاک کردن تاتو با آبلیمو

آبلیمو یک نوع اسیدهای میوه است که به آن اسید گلیکولیک می گویند. این ماده یک لایه بردار قدرتمند است که لایه سطحی سلول های مرده پوست را از هم جدا کرده و آن ها را از بین می برد.

آیا آبلیمو می تواند تاتو را پاک کند؟

همان طور که قبلا هم توضیح دادیم تاتو در لایه های زیرین پوست است و آبلیمو امکان لایه برداری تا این لایه از پوست را ندارد. پس نباید انتظار داشته باشیم آبلیمو باعث پاک شدن تاتو ما شود.

مصرف بی از حد آبلیمو روی پوست باعث خشکی پوست و حساسیت پوست می شود. پس بهتر است از این شیوه برای پاک کردن تاتو استفاده نکنیم.

بخوانید: آیا می توان تاتو ابرو را با دکلره پاک کرد؟

پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوئیچ

روش موثر در پاک کردن تاتو

در حال حاضر روشی که می تواند تاتو شما را با حداقل ترین عوارض به صورت کاملا موثر پاک کند، لیزر کیوسویچ است که امکان نفوذ به لایه درم پوست جای که جوهر تاتو است را دارد. نور لیزر کیوسوئیچ باعث شکستن جوهر تاتو به ذرات ریزی می شود که این ذرات ریز به مرور توسط سیستم ایمنی جذب می شوند و تاتو شما پاک می شود. بین 3 الی 6 جلسه ممکن است برای پاک شدن کامل تاتو شما نیاز باشد. قیمت هر جلسه لیزر کیوسوئیچ در تهران از 500 هزار تومان می تواند هزینه داشته باشد. (بخوانید: قیمت پاک کردن تاتو بدن و ابرو با لیزر)

 

کلینیک ماه تهران

کلینیک ماه تهران

    درباره کلینیک ماه تهران


    کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
    در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


    کلینیک ماه تهران

    خانه
    مشاوره واتساپ
    مشاوره تلفنی
    رزرو نوبت