به دلیل پرطرفداری و رواج آرایش ابرو در دنیای مد و زیبایی، انواع مختلفی از روش‌های زیباسازی ابرو به وجود آمده است. از متداول ترین روش های زیبای ابرو،  دو روش “میکروبلیدینگ ابرو” و “تاتو ابرو” هستند که هر کدام طرفدار های خاص خود را دارد. در این مقاله به صورت جامع به بررسی هر دو روش و تفاوت های و مزیت های هر کدام را بررسی می کنیم.

میکروبلیدینگ ابرو

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟

میکروبلیدینگ ابرو یکی از روش‌های پرکردن و اصلاح فرم ابرو است که نسب به تاتو ظاهری طبیعی در ابروها ایجاد می‌کند و از طریق ایجاد نقطه‌های ریز و واردکردن رنگ‌دانه در لایه اولیه پوست به‌صورت تارهای ابرو انجام می‌شود. این یک روش نیمه دائمی است و در مقایسه با تاتو ابرو مزایای دارد که بیشتر افراد استفاده از آن را ترجیح می‌دهند.

بیشتر بخوانید: پاک کردن تاتو ابرو با لیزر

قبل از شروع میکروبلیدینگ، متخصص زیبایی معمولاً از پماد بی‌حس کننده موضعی در ناحیه ابرو استفاده می‌کند تا کمک به کاهش ناراحتی در طول روش میکروبلیدینگ کند. پس از اطمینان از راحتی مشتری، متخصص روند را شروع می‌کند. این فرآیند بسیار دقیق است و می‌تواند تا 2 ساعت طول بکشد. نتیجه این روش برای مدت‌ها باقی می‌ماند، بنابراین ضروری است که با دقت و دقت انجام شود. مشتری ممکن است احساس خراشیدن در ناحیه ابرو داشته باشد، اما این روند معمولاً فقط با حداقل درد و بسیار قابل تحمل است.

تاتو ابرو

تاتو ابرو چیست؟

تاتو ابرو که یکی از روش‌های قدیمی‌تر است، با استفاده از دستگاه تاتو و سوزن‌های قوی‌تر، جوهرهای شیمیایی به لایه‌های عمیق‌تر پوست و فولیکول‌های مو تزریق می‌شود. این روش به دلیل ماندگاری بلندتر خود، می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند ظاهر طراحی‌شده ابروها را برای مدت طولانی حفظ کنند، گزینه مناسبی باشد. معمولا افرادی که دارای ابروهای نازک و کم پشت هستند یا حتی افرادی که ابروهای آن ها بدون حالت است از این روش استفاده می کنند.
اگر تاتو ابرو توسط افراد متخصص و با هدف مشخص انجام نگردد حالت مصنوعی پیدا کرده و نمی تواند باعث زیباتر شدن چهره گردد‌.

تفاوت تاتو ابرو با میکروبلندینگ

تفاوت تاتو ابرو با میکروبلندینگ

1. روش اجرا:

  1. تاتو ابرو با استفاده از دستگاه تاتو و سوزن‌های مخصوص انجام می‌شود و جوهر به لایه‌های عمیق‌تر پوست و فولیکول‌های مو تزریق می‌شود.
  2. هاشور ابرو یا میکروبلیدینگ ابرو با استفاده از دستی و سوزن‌های ریزتر، تزریق روی لایه سطحی پوست انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:پاک کردن خالکوبی با لیزر

2. آسیب به پوست:

  1. تاتو ابرو باعث آسیب به بافت داخلی پوست می‌شود و ممکن است رنگدانه‌های طبیعی زیر پوست را از دست بدهند.
  2. میکروبلیدینگ ابرو بدون آسیب‌رسانی به پوست انجام می‌شود و پس از مدتی رنگ پوست به حالت اولیه بازمی‌گردد.

 

3. نوع رنگ‌ها:

  1. تاتو ابرو از جوهرهای شیمیایی استفاده می‌کند که ماندگاری بسیار طولانی دارند و با روش‌های پاک‌سازی معمولی نمی‌توان آن‌ها را حذف کرد.
  2. میکروبلیدینگ ابرو از رنگ‌های طبیعی و کم‌ماندگار استفاده می‌کند که با گذر زمان خودبخود کم‌رنگ می‌شوند و هیچ اثری از آن باقی نمی‌ماند.

 

4. بهداشت و ایمنی:

  1. میکروبلیدینگ با استفاده از دستگاه استاندارد و رنگ‌های طبیعی انجام می‌شود و احتمال انتقال بیماری یا آلودگی کمتر است.
  2. تاتو ابرو اگر از لوازم آلوده استفاده شود، می‌تواند احتمال انتقال انواع بیماری‌های خطرناک را داشته باشد.

 

5. ماندگاری

میکروبلیدینگ ابرو حدود ۱ تا ۲ سال دوام دارد، در حالی که تاتو ابرو برای همیشه ماندگار است.

 

6. عمق رنگدونه

در میکروبلیدینگ، رنگ بصورت خیلی عمیق در زیر پوست نمی‌رود و با گذشت زمان ممکن است محو شود، اما در تاتو ابرو، رنگ به صورت عمیق‌تر در پوست نفوذ می‌کند و باقی می‌ماند.

 

7. نیاز  به تمدید

میکروبلیدینگ ابرو نیاز به تمدید منظم دارد تا ماندگاری آن حفظ شود، اما تاتو ابرو نیاز به تمدید مداوم ندارد.

 

نتیجه:

به طور خلاصه، میکروبلیدینگ ابرو روشی ایمن‌تر، کم‌آسیب‌رسان و با نتایج طبیعی‌تر است که رنگ‌های آن به مرور زمان محو می‌شوند، در حالی که تاتو ابرو ماندگاری بیشتری دارد اما احتمال آسیب به پوست و نتایج کمتر طبیعی‌تری دارد.

کلینیک ماه تهران

کلینیک ماه تهران

    درباره کلینیک ماه تهران


    کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
    در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


    کلینیک ماه تهران

    خانه
    مشاوره واتساپ
    مشاوره تلفنی
    رزرو نوبت