پاک کردن تاتو با استفاده از راهکارهای متعددی امکان‌پذیر است. در چند دهه گذشته خالکوبی و تاتو به صورت دائمی و همیشگی تلقی می‌شدند، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی برای پاک کردن تاتو راهکارهایی ایجاد شده است که با استفاده از این راهکارها می‌توان به صورت کامل رد تاتو را از بین برد. ریموو ابرو به دو روش سنتی (مانند استفاده از اکسیدان) و مدرن (مانند لیزر) انجام می‌شود. اگر می‌خواهید با این روش‌ها و جزئیات آنها آشنا شوید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

آیا با اکسیدان می توان تاتو ابرو را پاک کرد؟

برای اینکه تاتو ابرو را بتوانید با استفاده از دکلره پاک کنید، به اکسیدان نیاز خواهید داشت. اکسیدان برای بی‌رنگ کردن موها کاربرد دارد. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. صد و بیست میلی‌گرم اکسیدان را با یک پیمانه پودر دکلره ترکیب کنید.
  2. این دو را تا جایی که فرم خمیری بگیرند، مخلوط کنید.
  3. سپس بر روی محل تاتو به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید و با آب سرد بشویید.

توجه داشته باشید که فقط باید یک لایه نازک از این مواد را روی پوست خود قرار دهید و از دکلره ضعیف‌تر استفاده کنید. این شیوه برای افرادی که دارای پوست حساسی هستند، مناسب نخواهد بود.

بیشتر در مورد ریموو ابرو با دکلره بدانید: آیا می توان تاتو ابرو را با دکلره پاک کرد؟

آیا با اکسیدان می توان تاتو ابرو را پاک کرد؟
عوارض پاک کردن تاتو با دکلره و اکسیدان

در مواقعی که برای پاک کردن تاتو از دکلره استفاده می‌کنید، باید بدانید که باقی ماندن مقادیر زیاد دکلره بر روی پوست شما سبب خواهد شد که کلر موجود در آن جذب پوست شود. اگر در جریان خون کلر بیش از اندازه وجود داشته باشد، مسمومیت به همراه خواهد داشت و بر پوست شما در قالب علائم سوختگی ظاهر خواهد شد.
از عوارض استفاده موضعی از دکلره می‌توان به خارش، قرمز شدن پوست و دیگر تحریکات پوستی اشاره کرد. اگر برای پاک کردن تاتو اصرار به استفاده از این روش دارید، به هیچ عنوان نباید از آن در نزدیکی چشم استفاده کنید. چون موجب آسیب‌های جبران ناپذیری در چشم خواهد شد.

نکات مهم استفاده از دکلره و اکسیدان

دکلره با داشتن خاصیت روشن کنندگی سبب روشن‌تر شدن پوست شما خواهد شد، ولی تأثیرگذاری آن بر سلول‌های نزدیک سطح پوست خواهد بود، اما جوهر تاتو و خالکوبی در عمق پوست هستند. بنابراین دکلره فقط موجب کاهش رنگ تاتو خواهد شد. هنگام استفاده از دکلره باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • قبل و پس از گذاشتن دکلره بر روی پوست خود، نباید پوستتان را با استفاده از صابون بشویید.
  • برای پاک کردن تاتو خانم‌های باردار به هیچ عنوان نباید از این شیوه استفاده کنند.
  • پس از استفاده از دکلره برای از بین بردن تاتو بهتر است به مدت ۲۴ ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  • پیش از آنکه از این روش استفاده نمایید، بهتر است بر روی قسمتی از پوست خود دکلره را امتحان کنید. چون ممکن است، حساسیت داشته باشید.
  • پیش از آنکه از دکلره برای این کار استفاده کنید، بهتر است بدانید که دکلره فقط سبب کمرنگ شدن رنگ جوهر تاتو خواهد شد و نمی‌تواند آن را به طور کامل از بین ببرد.

 

بیشتر بخوانید: قیمت پاک کردن تاتو بدن و ابرو با لیزر

برای پاک کردن تاتو ابرو کدام مواد خانگی موثر هستند؟

ممکن است پس از چند سال تاتو ابروی خود را دیگر دوست نداشته باشید و یا قصد عوض کردن مدل آن را داشته باشید. در این مواقع می‌توانید از روش‌های خانگی برای پاک کردن تاتو ابرو استفاده کنید. هر یک از راهکارهای خانگی را باید با مشاوره پزشک انجام دهید. چون ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشند. در ادامه چند روش خانگی را معرفی می‌کنیم:

ریمو تاتو ابرو با سرکه

با اینکه اثربخشی مواد گیاهی برای ریمو تاتو به صورت کامل به اثبات نرسیده است، اما افراد زیادی برای کمرنگ‌تر کردن خالکوبی و تاتو از سرکه استفاده می‌کنند. قبل از اینکه بخواهید از این روش استفاده کنید، حتماً تست حساسیت را انجام دهید و سپس طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. مقداری پنبه را به محلول سرکه و آب یا سرکه سیب آغشته کنید.
  2. پنبه را بر روی تاتو به سمت چپ و راست حرکت دهید.
  3. پس از دو هفته ابروهای شما تیره‌تر شده و از بین رفتن رنگ تاتو آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: 8 روش برای پاک کردن تاتو در خانه

از بین بردن تاتو ابرو با کمک آبلیمو

یکی دیگر از راهکارهای پاک کردن تاتو با استفاده از مواد طبیعی، استفاده از آبلیمو است. آبلیمو خاصیت روشن کنندگی و سفید کنندگی دارد. در نتیجه می‌توان برای از بین بردن تاتو ابرو از آن استفاده کرد.
البته این ماده فقط برای تاتو‌های کوچک و روشن تأثیرگذار است. برای نمونه برای از بین بردن میکروبیلدینگ ابرو آبلیمو می‌تواند کمک کننده باشد. نحوه استفاده از آبلیمو برای این کار طبق مراحل زیر است:

  1. آب یک لیموی تازه را بگیرید.
  2. آبلیمو را با ۱۰۰ گرم نمک مخلوط کنید.
  3. مخلوط را برای مدت ۳ الی ۵ دقیقه روی محل تاتو بمالید.
  4. برای نتیجه‌گیری بهتر از این روش، باید این کار را به صورت روزانه انجام دهید.

 

استفاده از آلوئه ورا برای محو تاتو

حتماً شما نیز در مورد مزایای آلوئه‌ورا برای موها و خواص آن برای پوست شنیده‌اید. می‌توانید از آلوئه‌ورا برای کمرنگ‌تر کردن تاتو ابرو نیز استفاده کنید. برای این کار باید ژل‌های طبی تهیه نمایید و یا ژل آلوئه‌ورا را خودتان در منزل آماده کنید و سپس به روش زیر عمل نمایید:

  1. ژل آلوئه ورا را با کمی ماست مخلوط کنید.
  2. در روز چهار بار این مخلوط را بر روی تاتو ابرو خود مالش دهید.
  3. این کار را تا زمان کمرنگ شدن تاتو ابرو باید ادامه دهید. استفاده از این روش پوست شما را روشن‌تر و درخشان‌تر می‌کند.

 

مطالعه کنید: 11 روش پاک کردن تاتو

استفاده از عسل برای محو تاتو ابرو

از دیگر مواد طبیعی موثر برای محو تاتو ابرو، عسل است. ماسک عسل به صورت طبیعی کمک خواهد کرد که بتوانید تاتو‌های قدیمی خود را پاک کنید. استفاده از ماسک عسل نسبت به آلوئه‌ورا سریع‌تر جواب می‌دهد. نحوه استفاده از عسل برای پاک کردن تاتو ابرو این گونه است:

  1. در ابتدا باید عسل طبیعی را با ماست، نمک و ژل آلوئه‌ورا به یک نسبت مخلوط کنید.
  2. مخلوط را بر روی تاتو ابرو خود بزنید.
  3. حداقل ۳۰ دقیقه مخلوط باید بر روی پوست بماند.
  4. پس از گذشت ۳۰ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

 

بهترین روش پاک کردن تاتو ابرو

پاک کردن تاتو ابرو با اکسیدان و دکلره به علت شیمیایی بودن، خطرات زیادی را به همراه دارد. همچنین روش های خانگی در بهترین حالت باعث کمرنگ شدن تاتو شما می شوند. اگر برای ریموو تاتوی خود به دنبال روش موثر هستید، پیشنهاد ما پاک کردن تاتو ابرو با لیزر است. در حال حاظر بهترین شیوه برای پاک کردن تاتو ابرو استفاده از لیزر کیوسوئیچ است که مورد تایید سازمان غذا و داروی امریکا واقع شده است. اگر قصد مشاوره در مورد پاک کردن تاتو خود با لیزر کیوسویچ را دارید با شماره های کلینیک ماه تهران تماس بگیرید و مشاوره رایگان بگیرید.

کلینیک ماه تهران

کلینیک ماه تهران

    درباره کلینیک ماه تهران


    کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
    در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


    کلینیک ماه تهران

    خانه
    مشاوره واتساپ
    مشاوره تلفنی
    رزرو نوبت