هایفوتراپی یکی از جدیدترین روش های درمان افتادگی پوست است. هایفو یا سونوگرافی متمرکز با شدت بالا به دلیل مزایای خود اکنون جایگزین درمان معمولی لیفت صورت شده است. اکثر افراد هایفو را به جای روش های جراحی تهاجمی انتخاب می کنند زیرا نتایج بهتری برای آنها دارد. سفت کردن و رفع افتادگی پوست با هایفو یک روش موثر است که از انرژی اولتراسوند استفاده می کند تا به طور ایمن یک فرآیند ترمیمی عمیق را در پوست آغاز کند. طی روند افزایش سن، پوست کلاژن و الاستین کمتری تولید می کند. اینها پروتئین های ساختاری هستند که به پوست لطافت و خاصیت ارتجاعی می بخشند.

همانطور که تولید آنها کم می شود، لایه های بالایی پوست ما به تدریج دچار چین و چروک و افتادگی می شوند. هایفوتراپی به منظور معکوس کردن این روند، انرژی اولتراسوند را به اعماق انتخاب شده زیر سطح پوست شما ارسال می کند. این کار باعث آسیب های کوچک به بافت زیرین می شود. طی روند بهبودی، پوست کلاژن جدید تولید می کند و به تدریج یک اثر جوان کننده طبیعی به شما می دهد. درمان افتادگی پوست با هایفوتراپی تقریبا بدون عوارض جانبی بوده و برای سنین مختلف قابل استفاده است.

مکانیسم درمان افتادگی پوست با هایفوتراپی

امواج اولتراسوند هایفو یک فناوری فوق العاده برای درمان افتادگی پوست است. هایفو به عنوان یک درمان انتخابی برای جوانسازی پوست خصوصا برای افراد در دهه چهل توصیه می شود. امواج اولتراسوند با فرکانس تعیین شده روی نواحی انتخاب شده پوست ارسال می شود. امواج عبوری به عنوان واسطه ای برای سفت شدن پوست با گرم کردن بافت شل و افتاده عمل می کنند. مانند سایر درمان های پوست، هایفو محدودیت های خاصی دارد. مزایای انجام این درمان می تواند از شش ماه تا یک سال طول بکشد. اما با افزایش سن، احتمال افزایش چین و چروک و افتادگی پوست وجود دارد. از این رو، برای به حداقل رساندن روند پیری، نیاز به انجام مجدد هایفوتراپی است.

درمان افتادگی پوست با هایفوتراپی

بخوانید: لاغری و کانتورینگ صورت با هایفوتراپی {عکس قبل و بعد}

مزایای درمان افتادگی پوست با هایفوتراپی

درمان افتادگی و لیفت کردن پوست با هایفو با نفوذ امواج اولترا سوند به عمق پوست، هدف قرار دادن بافت های زیرین و تحریک تولید کلاژن انجام می شود. کلاژن پروتئینی است که به پوست خاصیت ارتجاعی و استحکام می بخشد و با افزایش سن، بدن کمتر آن را تولید می کند. با شروع سریع تولید کلاژن، هایفو می تواند به طور موثر پوست را سفت و لیفت کرده و ظاهر چین و چروک، خطوط ریز و افتادگی پوست را کاهش دهد.

اما چیزی هایفو را از سایر درمان های سفت کننده پوست متمایز می کند غیر تهاجمی بودن آن است، به این معنی که نیازی به برش یا تزریق نیست. در عوض، از یک دستگاه برای رساندن امواج اولتراسوند به ناحیه تحت درمان استفاده می شود. و از آنجایی که غیر تهاجمی است، کوتاه ترین دوره نقاهت را بدون جای زخم دارد. این مزایا آن را به گزینه ای عالی برای کسانی تبدیل می کند که می خواهند از خطرات و زمان بهبودی مرتبط با جراحی ها اجتناب کنند.

یکی دیگر از مزایای هایفو دقت آن است زیرا امواج اولتراسوند بر روی نواحی خاصی از پوست متمرکز شده و امکان درمان سفارشی را فراهم می کند. بنابراین تنها مناطقی را هدف قرار می دهد که نیاز به لیفت کردن دارند. این دقت همچنین خطر آسیب به بافت های اطراف را به حداقل می رساند و درمان ایمن و موثر را تضمین می کند.

 

هزینه رفع افتادگی پوست با هایفوتراپی

هزینه هر جلسه هایفو برای رفع افتادگی و شلی پوست از 2.5 میلیون شروع می شود. و در بعضی کلینیک ها ممکن است تا 6 تومان هزینه داشته باشد. جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با شماره 02126422531 تماس بگیرید.

بخوانید: لیست جدید هزینه هایفوتراپی در سال 1403 تهران

کاندیدای ایده آل برای درمان افتادگی پوست با هایفوتراپی

کاندیدای مناسب بودن بسیار مهم است، زیرا اثربخشی درمان را تعیین می کند. افراد با شرایط زیر می توانند از مزایای هایفو برای درمان افتادگی پوست کمک کنند.

  • افراد بالای 30 سال
  • افراد با افتادگی پوست از خفیف تا متوسط ​​
  • افرادی که در مراحل اولیه افتادگی پوست قرار دارند
  • افراد با چین و چروک و افتادگی پوست به دلیل افزایش سن

درمان افتادگی پوست با هایفوتراپی

قبل و بعد هایفو

اقدامات قبل از درمان افتادگی پوست با هایفوتراپی

متخصصان پوست دستورالعمل های اساسی را توصیه می کنند که قبل از انجام هایفوتراپی باید رعایت شوند. عدم استفاده از لوازم آرایشی در زمان درمان قویاً برای بهبود اثربخشی درمان پیشنهاد می شود. وجود مواد خارجی در نواحی تحت درمان به هیچ عنوان توصیه نمی شود. مصرف دارو یا نگرانی ‌های سلامتی قبل از درمان هایفو صورت بررسی می ‌شوند تا اطمینان حاصل شود که بیمار می ‌تواند تحت درمان قرار گیرد و هایفو عوارضی برای او نخواهد داشت.

درمان افتادگی پوست با هایفوتراپی

بخوانید: آیا هایفو غبغب موثر است؟ هزینه و عکس قبل و بعد

مراحل انجام درمان افتادگی پوست با هایفوتراپی

هایفوتراپی یک روش ساده و غیر تهاجمی است که شامل مراحل زیر است:

  1. مرحله 1: متخصص زیبایی با تمیز کردن کامل ناحیه ای از پوست که قرار است تحت درمان قرار گیرد کار را شروع می کند تا پوست شما عاری از هرگونه آلودگی باشد.
  2. مرحله 2: سپس یک ژل مخصوص روی نواحی مورد نظر اعمال می شود. این ژل به نفوذ موثر امواج اولتراسوند به پوست کمک می کند و در عین حال از بافت های اطراف در برابر هرگونه آسیب احتمالی محافظت می کند.
  3. مرحله 3: از هندپیس دستگاه برای رساندن انرژی اولتراسوند در فواصل کوتاه به ناحیه تعیین شده استفاده می شود. این انرژی لایه ‌های عمیق ‌تر پوست را برای تولید کلاژن و الاستین تحریک می‌ کند و در نتیجه پوست سفت ‌تر، صاف ‌تر و انعطاف‌ پذیرتر می ‌شود.

هایفو تراپی حدود سی دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. امواج اولتراسوند به نواحی انتخاب شده پوست منتقل شده و گرما تولید می کنند که باعث سفت شدن پوست می شود. این احتمال وجود دارد که بیمار در طول عمل احساس ناراحتی یا درد کند.

بخوانید: عوارض شایع و نادر هایفوتراپی و راه پیشگیری از آن

درمان افتادگی پوست با هایفوتراپی

هایفو برای چه مناطقی از صورت مورد استفاده قرار می گیرد؟

مناطق رایجی که هایفو می تواند به طور موثر هدف قرار دهد عبارتند از:

  • پیشانی: کاهش خطوط سنگین و بلند کردن ابروها.
  • چشم: درمان کیسه های زیر چشم و خطوط پای کلاغی.
  • ناحیه گونه: به حداقل رساندن چین های بینی و صاف کردن خطوط لبخند
  • چانه: کاهش چانه دوتایی و سفت کردن چانه ها
  • خط فک: ایجاد یک خط V تعریف شده تر
  • گردن و سینه: رفع چین و چروک و سفت کردن پوست

هایفوتراپی در صورت ترکیب با درمان های دیگر می تواند موثرتر باشد و در کوتاه ترین زمان ممکن نتایج بهینه را ارائه دهد.

 

منبع:

https://llccosmetic.com/ml/blogs/skin-treatments/hifu-skin-tightening-for-contour

https://www.albiraaclinic.com/hifu-non-surgical-skin-treatment-dubai

خانه
مشاوره واتساپ
مشاوره تلفنی
رزرو نوبت