اندولیفت و هایفو دو روش رایج برای جوانسازی و لیفت پوست هستند. هایفو از امواج اولتراسوند و اندولیفت از لیزر برای رفع افتادگی پوست استفاده می کند. هر دو روش با تحریک کلاژن سازی عمل کرده و پوست را سفت و جوانسازی می کنند. با اینحال نتایج اندولیفت سریع تر از هایفو نمایان خواهد شد. از نظر هزینه نیز اندولیفت نسبت به هایفو هزینه بیشتری دارد. نتایج اندولیفت نیز بیش از هایفو ماندگار است. با تمام تفاسیر انتخاب بین این دو روش بستگی به وضعیت پوست و اهداف شما دارد. بنابراین بهترین کار این است که با یک متخصص پوست مشورت نمایید. اندولیفت بیشتر برای پوستی که افتادگی کاملا مشخصی دارد استفاده می شود اما هایفو برای کاهش چین و چروک های پوست مناسب تر است.

هایفو و عملکرد آن

هایفو از امواج اولتراسوند متمرکز با شدت بالا برای تحت تاثیر قرار دادن لایه های عمیق پوست استفاده می کند. این امواج با گرمای کنترل شده ای که در پوست ایجاد می شود باعث تحریک کلاژن سازی خواهد شد. افزایش کلاژن در پوست باعث سفت شدن و جوانسازی پوست می شود. کلاژن به عنوان مهمترین پروتئین ساختاری پوست موجب افزایش استحکام و انعطاف پذیری پوست می شود. نتایج هایفو به تدریج ظاهر شده و شما طی چند هفته تا چند ماه شاهد بهبود وضعیت پوست خود خواهید بود. این روش تحت بی حسی موضعی انجام شده و درد و ناراحتی کمی در طول درمان احساس خواهید کرد.

– کاربرد هایفو

کاربردهای هایفو شامل جوانسازی پوست، کاهش چین و چروک ها و خطوط ریز و سفت کردن پوست است. هایفو یک روش غیر تهاجمی برای لیفت تدریجی پوست است و از افتادگی بیشتر پوست جلوگیری می کند.

– عوارض هایفو

درد و ناراحتی، کبودی و التهاب، تغییر رنگ پوست، حساسیت پوست و تورم و قرمزی عوارض ناشی از هایفو هستند که برخی افراد تجربه می کنند.

– هزینه هایفو

هزینه هایفوتراپی از 2 تا 6 میلیون بر اساس موقعیت جغرافیایی کلینیک و دستگاه مورد استفاده متغیر است.

دیگر مقالات: سفت و تنگ کردن واژن با هایفو واژینال + هزینه هر جلسه

اندولیفت و عملکرد آن

اندولیفت یک روش غیر جراحی برای لیفت و جوانسازی پوست است که از لیزر و نخ های قابل جذب استفاده می کند. از اندولیفت برای سفت کردن پوست و کانتورینگ صورت و گردن نیز استفاده می شود. در این تکنیک، لیزر لایه های عمیق پوست را تحت تاثیر قرار داده و با تولید حرارت به تحریک کلاژن سازی کمک می کند. گرمای ناشی از لیزر و کشش نخ ها، کلاژن سازی را در پوست تحریک کرده و باعث رفع افتادگی و لیفت پوست می شود.

– کاربرد اندولیفت

اندولیفت به عنوان یک روش غیر جراحی به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می شود و کاربرد آن سفتی و لیفت پوست است. علاوه بر این پوست را جوانسازی کرده و خطوط و چین و چروک ها را از بین می برد. این روش برای فرم دهی به صورت نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

– عوارض اندولیفت

اندولیفت یک روش ایمن و کم خطر است که عوارض خفیف و موقتی دارد. قرمزی و تورم، درد و ناراحتی، کبودی، تغییر بافت پوست، عفونت و التهاب عوارض نادر این تکنیک زیبایی هستند.

– هزینه اندولیفت

هزینه اندولیفت نسبت به سایر روش های لیفت و جوانسازی پوست کمی بالا بوده و بر اساس شهرت کلینیک بین 10 تا 20 میلیون تومان است.

دیگر مقالات: آیا هایفو غبغب موثر است؟ هزینه و عکس قبل و بعد

قبل و بعد هایفو

مقایسه دو دستگاه و کاربرد هر کدام

ویژ گی هااندولیفتهایفو
هدف درمانلیفت و سفت کردن پوستسفت کردن پوست و کاهش چین و چروک
روش درمانلیزر و نخ های مخصوصامواج اولتراسوند
مشاهده نتایجبعد از جلسه اولچند هفته تا چند ماه بعد
مقدار تهاجمی بودنکم تهاجمیغیر تهاجمی
تعداد جلسات3 تا 6 جلسه با فواصل یک ماهیک تا دو بار در سال
ماندگاری1 تا 2 سالحدود 1 سال
دوره نقاهتحدود یک هفتهکمتر از یک هفته

 

کدام دستگاه برای من مناسب است؟

شما بر اساس وضعیت پوست و اهداف خود می توانید از مزایای این دستگاه ها به صورت تکی یا ترکیبی بهره مند شوید. اگر نیاز به لیفت پوست و کانتورینگ صورت دارید اندولیفت برای شما بهتر است. اندولیفت فرم صورت را اصلاح کرده و می توان آن را در ترکیب با سایر روش ها استفاده کرد. اگر می خواهید پوست را جوانسازی و سفت کنید هایفو گزینه مناسب تری است. در نهایت بر اساس اهداف، توان تحمل درد و سرعتی که می خواهید نتایج را مشاهده کنید، می توانید هر یک از این روش ها را انتخاب نمایید.

قبل و بعد اندولیفت

دیگر مقالات:  لیزر تاتو چه رنگ های را سریعتر پاک می کند؟

کدام روش درد بیشتری دارد؟

در اندولیفت افراد احساس گرما و سوزش خفیف پوست را گزارش کرده اند که معمولا با درد زیادی همراه نیست. در مقابل طی درمان با هایفو گرما و فشار تجربه می شود و درد بیشتری وجود دارد که البته بر اساس آستانه تحمل درد افراد متفاوت بوده و ممکن است چند ساعت تا چند روز طول بکشد.

 

اثر بخشی کدام دستگاه بیشتر است؟

بطورکلی هر دو روش هایفو و اندولیفت دارای مزایای خاصی بسته به نیازهای شما هستند. برای سفت کردن و لیفت پوست اندولیفت نتایج بهتری ارائه می دهد. اما برای جوانسازی و بهبود کیفیت پوست می توانید از هایفو نتیجه بهتری بگیرید. ماندگاری اندولیفت بیشتر از هایفو است بنابراین اگر نتایج طولانی مدت می خواهید اندولیفت برای شما بهتر است.

دیگر مقالات: هایفوتراپی برای جوانسازی موثر است؟ عکس قبل و بعد هایفوتراپی

آیا می‌توان این دو روش را ترکیب کرد؟

اندولیفت و هایفو دو با مکانیسم های مختلفی عمل کرده و تولید کلاژن را تحریک می کنند. بر اساس سن و شرایط پوست می توان از آنها همراه با درمان های دیگر استفاده کرد. حتی می توان از هایفو و اندولیفت به صورت ترکیبی برای اثرگذاری بیشتر استفاده کرد. ترکیب این دو روش به لیفت و سفتی پوست کمک کرده و نتایج ماندگارتری را برای افراد به ازمغان می آورد.

 

دوره نقاهت کدام یک کوتاه‌تر است؟

دوره نقاهت هایفو و اندولیفت معمولا کوتاه است. اما برای اندولیفت کمی بیشتر طول خواهد کشید. بعد از هایفو شما بلافاصله می توانید به روال زندگی خود بازگردید اما بعد از اندولیفت پوست دچار قرمزی و تورم شده که به مدت چند روز تا یک هفته ادامه خواهد داشت. بطور کلی دوره نقاهت این دو روش طولانی نیست و عوارض موقت خواهد بود.

 

منبع:

https://dermareviveskinclinic.co.uk/which-is-better-endolift-or-hifu

کلینیک ماه تهران

کلینیک ماه تهران

    درباره کلینیک ماه تهران


    کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
    در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


    کلینیک ماه تهران

    خانه
    مشاوره واتساپ
    مشاوره تلفنی
    رزرو نوبت