فهرست محتوا پنهان

آیا لیزر تاتو موثرتر از سایر روش‌های حذف تاتو است؟

لیزر تاتو یک روش ایمن و موثر برای حذف تاتو نسبت به سایر روش های موجود است. لیزر فقط رنگدانه های تاتو را هدف قرار داده و از بین می برد بنابراین هیچ آسیبی به پوست اطراف نخواهد زد. از نظر درد و ناراحتی نیز لیزر نسبت به روش های دیگر کمترین عوارض را ایجاد خواهد کرد.

مطالعه قسمت اول مقاله: پاسخ به تمامی سوالات شما در مورد لیزر تاتو (قسمت اول)

چرا بعضی تاتوها به لیزر پاسخ نمی‌دهند؟

رنگدانه هایی که در تاتو مورد استفاده قرار می گیرند گاهی اوقات با طول موج لیزر تجزیه نشده و به راحتی از بین نمی روند. در این بین رنگ های سبز، آبی و زرد نسبت به لیزر بسیار مقاوم هستند. رنگدانه های مدرن و بسیار روشن و همچنین رنگدانه های نیمه دائمی میکروپیگمنتیشن خیلی به لیزر پاسخ نداده و ممکن است از بین نروند.

 

چگونه لیزر تاتو روی تاتوهای قدیمی‌تر عمل می‌کند؟

لیزر رنگدانه های موجود در تاتو را با طول موج خاص هدف قرار داده و تجزیه می کند. در رابطه با تاتوهای قدیمی نیز به همین روال عمل کرده و به تدریج تاتو را محو کرده و پاک می کند.

دلیل قرمز شدن تاتو ابرو بعد لیزر؟

دلیل قرمز شدن تاتو ابرو بعد لیزر معمولا التهاب پوست است که بعد از مدتی برطرف خواهد شد. این وضعیت موقتی بوده و طی چند روز برطرف خواهد شد.

بخوانید: قبل و بعد لیزر تاتو عکس واقعی + فیلم

آیا می‌توان تاتوی ابرو را با لیزر حذف کرد؟

بله یکی از ایمن ترین روش هایی که می توانید برای حذف تاتوی ابرو مورد استفاده قرار دهید، لیزر تاتو است. این روش با کمترین آسیب به موهای ابرو کمک می کند رنگدانه های تاتو از بین بروند.

قبل و بعد لیزر تاتو

آیا لیزر تاتو باعث آسیب به موهای موجود در محل تاتو می‌شود؟

پرتوهای لیزری که برای از بین بردن تاتو استفاده می شوند در درجه اول جذب رنگدانه های موجود در خالکوبی می شود اما دیده شده موهای ناحیه نیز با جذب همین پرتوها سفید می شوند که اغلب موقت است و پس از مدت کوتاهی به حالت اول برمی گردد.

بخوانید: آیا پاک کردن تاتو با لیزر باعث سرطان پوست می شود؟

چرا تاتو بعد از لیزر به صورت نقاط سفید درمی‌آید؟

نقاط سفید و به اصطلاح برفکی ایجاد شده روی محل تاتو به  دلیل آزاد شدن CO2 است و پس از مدتی برطرف خواهد شد.

لیزر تاتو

آیا می‌توان در فصول خاصی از سال لیزر تاتو انجام داد؟

لیزر تاتو در تمام فصول قابل انجام است. با اینحال اگر در فصول سرد انجام شود به دلیل اینکه تعریق پوست کمتر بوده و احتمال قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید کمتر است، بهبودی تسریع خواهد شد.

 

آیا لیزر تاتو برای تاتوهای ایجاد شده با جوهرهای خاص متفاوت عمل می‌کند؟

بله عملکرد و تاثیر لیزر تاتو برای تاتوهای ایجاد شده با جوهرهای خاص متفاوت است. رنگ های مدرن و رنگدانه های روشن معمولا کمتر به لیزر تاتو پاسخ می دهند. رنگدانه های قدیمی و تیره راحت تر پاک خواهند شد.

بخوانید: در تهران برای پاک کردن تاتو با لیزر به کجا مراجعه کنیم؟

آیا می‌توان تاتوی روی صورت را با لیزر حذف کرد؟

با لیزر کیوسیوییچ می توانید تاتوهای هر قسمتی از بدن را به راحتی حذف کنید. تاتوهای روی صورت را نیز می توان با آن برطرف کرد.

 

چگونه می‌توان از عوارض جانبی لیزر تاتو جلوگیری کرد؟

بهترین کار برای کاهش عوارض جانبی لیزر تاتو رعایت مراقبت های قبل و بعد از آن است. با این کارهای ساده می توانید به کاهش عوارض و بهبود سریع تر کمک کنید. قرار نگرفتن در معرض آفتاب، استفاده از پمادهای ترمیمی و رعایت فاصله چهار هفته ای بین جلسات می تواند به شما در کاهش عوارض کمک کند.

لیزر تاتو ابرو

آیا بعد از لیزر تاتو نیاز به مصرف دارو یا کرم خاصی هست؟

پماد زینک اکساید و آنتی بیوتیک های موضعی مواردی هستند که به ترتیب برای کاهش التهاب پوست و پیشگیری از عفونت تجویز می شوند. پس از بهبودی نیز معمولا کرم های ترمیم کننده مورد استفاده قرار می گیرند.

بخوانید: قوی‌ترین پاک‌کننده تاتو ابرو را بشناسید

آیا افراد دارای پوست حساس می‌توانند لیزر تاتو انجام دهند؟

افراد دارای پوست حساس بهتر است قبل از تصمیم به حذف تاتو با یک متخصص پوست و مو مشورت کنند. پوست حساس معمولا بیشتر مستعد عوارض جانبی است بنابراین نیاز به توجه و دقت بیشتری دارد.

 

آیا می‌توان بعد از لیزر تاتو از لوازم آرایشی استفاده کرد؟

بعد از لیزر تاتو  استفاده از لوازم آرایشی حداقل تا 4 روز بعد ممنوع است زیرا ممکن است پوست را تحریک کرده و باعث اختلال در بهبودی شود. شما تنها مجاز به استفاده از پمادها و کرم های ترمیمی روی محل تحت درمان هستید تا فرآیند بهبود پوست مختل نشود.

قبل و بعد لیزر تاتو

آیا لیزر تاتو باعث افزایش خطر ابتلا به عفونت می‌شود؟

در صورت عدم مراقبت کافی و توجه نکردن به بهداشت ناحیه، عدم استفاده از آنتی بیوتیک های موضعی و عدم تعویض روزانه پانسمان احتمال عفونت در محل تحت درمان افزایش خواهد یافت. با مراقبت درست، شستشوی روزانه و خشک نگه داشتن محل می توانید از عفونت پیشگیری کنید.

بخوانید: 8 روش برای پاک کردن تاتو در خانه

آیا لیزر تاتو باعث تغییر در رنگ طبیعی پوست می‌شود؟

تغییر در رنگ طبیعی پوست پس از لیزر تاتو موقت است و پس از مدتی برطرف خواهد شد. این تغییر رنگ بر اساس نوع پوست شما ممکن است به صورت هیپرپیگمانتاسیون یا هیپوپیگمانتاسیون ظاهر شود که به دلیل تغییر در رنگدانه های طبیعی پوست است.

قبل و بعد لیزر تاتو

آیا می‌توان تاتوی موقت را با لیزر حذف کرد؟

تاتوی موقت همانطور که از اسم آن پیداست خود به خود پس از چند روز و نهایتا طی یک هفته از بین خواهد رفت. تاتوی موقت را می توانید با شستشو و روش های خانگی مانند استفاده از آبلیمو یا چسب اسکاچ پاک کنید.

بخوانید: قیمت پاک کردن تاتو بدن و ابرو با لیزر

آیا بعد از لیزر تاتو می‌توان پوست را در معرض آفتاب قرار داد؟

خیر یکی از مراقبت های مهم بعد از لیزر تاتو محافظت از پوست در برابر آفتاب است. اگر ناحیه تحت درمان در برابر نور خورشید قرار بگیرد احتمال سوختگی پوست وجود دارد و در روند درمان اختلال ایجاد خواهد شد.

 

چگونه می‌توان به بهترین نتیجه از لیزر تاتو دست یافت؟

برای کسب بهترین نتیجه از لیزر تاتو رعایت مراقبت های قبل و بعد از لیزر بسیار حائز اهمیت است. همچنین مراجعه به یک مرکز معتبر که از دستگاه ها و تکنیک های جدید استفاده می کند، به شما در کسب بهترین نتیجه با کمترین عوارض کمک خواهد کرد.

کلینیک ماه تهران

کلینیک ماه تهران

    درباره کلینیک ماه تهران


    کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
    در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


    کلینیک ماه تهران

    خانه
    مشاوره واتساپ
    مشاوره تلفنی
    رزرو نوبت