لیزر موهای زائد یک روش پزشکی است که هدف آن کاهش دائمی رشد مو است. این کار با انتشار پرتوی لیزری کار می کند که گرما را به فولیکول های مو می رساند و توانایی رشد موها را از بین می برد. بسته به ناحیه تحت درمان، جلسات می تواند از 20 دقیقه تا یک ساعت طول بکشند .آمادگی مناسب برای جلسه لیزر موهای زائد برای دستیابی به بهترین نتایج و در عین حال به حداقل رساندن خطر تحریک و عوارض جانبی نامطلوب ضروری است. بطورکلی قبل از شروع درمان، مراحل مختلفی را باید دنبال کنید، از جمله پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، توقف برخی روش ‌های حذف موهای زائد و مرطوب کردن پوست. اولین قدم برای موفقیت در حذف موهای زائد با لیزر، آماده سازی قبل از جلسات است که در ادامه مقاله بطور کامل شرح داده شده است.

چگونه برای لیزر مو آماده شویم

چگونه برای لیزر مو آماده شویم؟

متخصص زیبایی شما احتمالاً در طول مشاوره اولیه، خطرات احتمالی و توصیه های آماده سازی را به شما ارائه می دهد. با این حال، برخی اطلاعات کلی در مورد کارهایی که باید انجام دهید و نباید انجام دهید در ادامه آمده است.

1. در مورد داروهای تجویزی با پزشک خود صحبت کنید

در صورت مصرف داروها در جلسه مشاوره اولیه به متخصص زیبایی خود اطلاع دهید. برخی از داروها می توانند عوارض جانبی مانند تغییر رنگ پوست و درد بیش از حد ایجاد کنند. برخی از داروهای حساس کننده نور شامل آنتی بیوتیک ها، قرص های پیشگیری از بارداری و درمان آکنه هستند.

2. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و برنزه کردن خودداری کنید

قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش یا خورشید، سطح پوست شما را تحریک می کند. اگر عادت به آفتاب گرفتن یا استفاده از تخت‌های برنزه دارید، باید گزینه ‌های دیگری را در نظر بگیرید. حداقل یک ماه قبل از جلسه لیزر از برنزه کردن خودداری کنید.

3. استفاده از برخی محصولات را متوقف کنید

برخی از محصولات باعث افزایش حساسیت پوست شما نسبت به لیزر می شوند و باید از مصرف آنها خودداری کنید. مثلا بنزوئیل پراکسید حساسیت به نور را افزایش می دهد یا هیدروکسی اسید ممکن است پوست شما را حساس کند.

4. اپیلاسیون و کندن را متوقف کنید

اگر جلسات اپیلاسیون قبلا بخشی از روال زیبایی شما بوده آن را متوقف کنید. این روش ‌ها، موها را از فولیکول‌ ها جدا کرده و مانع اثربخشی لیزر می شود.

5. ناحیه مورد نظر را اصلاح کنید

24 ساعت قبل از لیزر موهای ناحیه مورد نظر خود را شیو کنید تا پرتوی لیزر به خوبی ریشه موها را هدف قرار دهد.

6. درست قبل از لیزر موهای زائد دوش بگیرید

قبل از حضور در قرار ملاقات لیزر خود دوش بگیرید یا حمام کنید. ناحیه را کاملاً بشویید، آرایش را پاک کنید و از لوسیون ها و سایر محصولات مرطوب کننده پوست خودداری کنید.

لیزر موی زائد

دیگر مقالات ماه تهران: لیزر موهای زائد بیکینی و هزینه آن سال 1403

انتخاب لیزر مناسب پوست چقدر اهمیت دارد؟

لیزر درمانی روشی ایمن و مؤثر برای خلاص شدن از موهای زائد است با این حال انتخاب لیزر مناسب بر اساس نوع پوست و مو بسیار کلیدی است. پزشک در جلسه مشاوره پیش از درمان با بررسی پوست و موی شما بهترین دستگاه لیزر را معرفی خواهد کرد. در صورت تطابق لیزر با پوست و مو علاوه بر کاهش عوارض در مدت زمان کوتاه تری از موهای زائد خلاص خواهید شد.

 

در حین لیزر باید مراقب چه مواردی باشیم؟

در حین جلسه لیزر برای مراقبت از چشم ها از عینک های مخصوص استفاده کنید. این امر خصوصا هنگام لیزر صورت بسیار مهم است زیرا لیزر می تواند به چشم ها آسیب برساند. علاوه بر این باید شدت پرتو بر اساس پوست و موی شما تنظیم شود تا دچار سوختگی پوست نشوید.

مطمئن باشید محیط تمیز و بهداشتی است و از کاورهای مخصوص تخت لیزر استفاده کنید. همچنین برای عدم انتقال بیماری های پوستی در لیزرهای تماسی توصیه می شود از سری های شخصی استفاده کنید.

دیگر مقالات ماه تهران: عوارض لیزر موی زائد که کلینیک ها نمی خواهند بدانید

جلسه بعدی لیزر کی تنظیم می شود؟

جلسه بعدی لیزر شما پس از جلسه اول مشخص می شود. شما باید تا 4 هفته یا 1 ماه بعد از لیزر موهای زائد مجددا به کلینیک مراجعه نمایید. گفته می شود تا 45 روز نیز می توانید بین جلسات فاصله بیندازید اما بیشتر از آن به دلیل چرخه رشد موها ممکن است باعث بی اثر شدن درمان ها شود. بنابراین اگر می خواهید از لیزر موهای زائد نتیجه بگیرید حتما به جلسات پایبند باشید.

 

می توانم بین جلسات لیزر شیو کنم؟

شیو کردن موها را تا چند روز پس از لیزر به تعویق یباندازید زیرا پوست شما حساس است و ممکن است آسیب ببیند. اما می توانید بعد از آن تا جلسه بعدی لیزر حداکثر دو باز موهای ناحیه تحت درمان را شیو کنید. هرگز در بین جلسات، موها را با اپیلاسیون و موچین از بین نبرید زیرا ریشه موها باید سالم بماند تا پرتوی لیزر آن را از بین ببرد.

دیگر مقالات ماه تهران: لیزر موهای زائد خانگی یا کلینیک کدام بهتر است؟

مراقبت های بعد لیزر

پس از لیزر درمانی، ممکن است قرمزی، تورم خفیف یا ناراحتی خفیف را تجربه کنید. بنابراین باید به خوبی از پوست مراقبت کنید تا دچار عوارض بیشتری نشوید. مراقبت های بعد لیزر به شرح زیر است:

  • بهتر است تا 24 ساعت بعد حمام نکنید و در صورت لزوم دوش آب سرد بگیرید.
  • در صورت التهاب و سوزش پوست از کمپرس سرد استفاده کنید یا از ژل آلوئه ورا و مرطوب کننده بزنید.
  • لباس های خنک و گشاد بپوشید تا پوست شما کمتر تحریک شود و از احتباس گرما جلوگیری کند.
  • تا بهبود التهاب و قرمزی پوست از رفتن به استخر و سونا خودداری نمایید.
  • پوست خودتان را بیهوده لمس نکنید و ناحیه تحت درمان را تمیز نگه دارید.

انجام مراقبت های بعدی مناسب، از جمله پاکسازی ملایم، استفاده از مرطوب کننده و اجتناب از محصولات خشن به تسریع بهبودی کمک کرده و عوارض جانبی احتمالی را به حداقل می رساند. کرم ضد آفتاب بهترین دوست پوست شما خواهد بود و از آن در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. توجه داشته باشید که حفظ یک روال مراقبت از پوست برای تقویت و طولانی شدن مزایای لیزر ضروری است.

 

منبع

https://skintightmedicalspa.com/hair-treatments/how-to-prepare-for-your-first-laser-hair-removal-session

https://clearskincare.com/blogs/the-skin-journal/how-to-prep-for-laser-hair-removal

کلینیک ماه تهران

کلینیک ماه تهران

    درباره کلینیک ماه تهران


    کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
    در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


    کلینیک ماه تهران

    خانه
    مشاوره واتساپ
    مشاوره تلفنی
    رزرو نوبت