هایفو یا سونوگرافی متمرکز با شدت بالا یک روش غیر تهاجمی و غیر لیزری برای سفت کردن ناحیه واژن است. هایفو از انرژی اولتراسوند متمرکز برای تحریک پاسخ طبیعی بدن استفاده می کند. امواج صوتی با فرکانس بالا باعث می ‌شود لایه های زیرین پوست واژن گرم شده و با کمترین ناراحتی سفت شوند. این گرما تولید کلاژن را تقویت می ‌کند و استحکام و قابلیت ارتجاعی دیواره‌های واژن را که ممکن است به دلیل افزایش سن، زایمان و عوامل دیگر از بین برود را باز می ‌گرداند. هایفو یک درمان ایمن و موثر برای جوانسازی واژن با حداقل عوارض جانبی است. نتایج این تکنیک درمانی برای افراد متفاوت بوده و ممکن است نیاز به درمان های متعدد برای رسیدن به نتایج دلخواه داشته باشید.

 

عملکرد هایفو برای واژن

هایفو با انتشار امواج اولتراسوند متمرکز به بافت‌های واژن عمل می کند. این امواج به اعماق لایه‌ های دیواره واژن نفوذ کرده و گرما ایجاد می‌ کنند که فرآیندی به نام انعقاد حرارتی آغاز خواهد شد. افزایش کنترل شده دمای بافت منجر به دناتوره شدن کلاژن و به دنبال آن بازسازی و تحریک تولید کلاژن جدید می شود. هدف نهایی هایفو، سفت کردن بافت های واژن است که به طور بالقوه مشکلاتی مانند شلی واژن و بی اختیاری خفیف ادرار را برطرف می کند. در کوتاه مدت، برخی از افراد ممکن است تنگی واژن را نیز احساس کنند.

درمان گشادی واژن با هایفو

بخوانید: لیست جدید هزینه هایفوتراپی در سال 1403 تهران

عوارض هایفو برای واژن

اگرچه هایفو واژن به طور کلی بی خطر است، اما ممکن است با علائم ناخواسته همراه باشد که بیمار باید از آنها آگاه باشد. برخی از این عوارض عبارتند از:

  • درد یا ناراحتی خفیف که معمولا تا چند ساعت بعد برطرف می شود.
  • لکه بینی یا ترشحات واژینال که تا چند روز طبیعی بوده و خود به خود برطرف می شود.
  • تورم یا کبودی موضعی موقت که با کمپرس سرد سریعتر برطرف می شود.
  • افزایش یا کاهش حساسیت ناحیه که معمولا پس از مدتی فروکش می کند.
  • احتمال عفونت نیز در صورت عدم مراقبت کافی در موارد نادر وجود دارد.

 

هزینه هر جلسه هایفو واژن

هزینه هر جلسه هایفو واژن به نوع دستگاه، موقعیت جغرافیایی کلینیک، سن فرد و نوع پوست متفاوت است. با اینحال هزینه این درمان از 2 میلیون تومان شروع می شود. در جلسه مشاوره می توانید با پزشک در رابطه با هزینه های این تکنیک صحبت کنید.

هایفوتراپی واژن

بخوانید: عوارض شایع و نادر هایفوتراپی و راه پیشگیری از آن

مزایای هایفو واژن

هایفو یک روش غیر تهاجمی برای هدف قرار دادن لامیا مخاطی و لایه عضلانی است که باعث آسیب میکرو (ترومای کنترل شده) می شود. با این مکانیسم کلاژن سازی را افزایش داده و باعث سازماندهی مجدد و بازسازی فیبرهای کلاژن و الاستین می شود که در نهایت باعث سفت شده پوست خواهد شد. مزایای درمان واژینال هایفو:

  • افزایش رطوبت واژن
  • بهبود رابطه جنسی
  • افزایش میل جنسی
  • سفتی و تنگی واژن
  • کاهش بی اختیاری ادرار
  • کاهش علائم آتروفی ولوواژینال یائسگی
  • بهبود تون عضلات ناحیه واژن
  • برطرف کردن عفونت های باکتریایی واژن
  • برطرف کردن علائم پیری و احیای ناحیه واژن
  • جایگزینی کم تهاجمی برای جراحی

بخوانید: آیا هایفو غبغب موثر است؟ هزینه و عکس قبل و بعد

تعداد جلسات هایفو واژن

تعداد جلسات هایفو واژن بسته به سن فرد، اهداف درمانی و مشکلات ناحیه متفاوت است. بطور میانگین افراد به 1 تا 3 جلسه هایفوتراپی نیاز خواهند داشت. با اینحال پزشک پس از بررسی وضعیت فرد تعداد جلسات مورد نیاز را تعیین خواهد کرد.

هایفو واژن برای چه افرادی مناسب است؟

هایفو واژن برای همه خانم های بالای 30 سال برای رفع مشکلات احتمالی واژن مفید است. بهترین کاندیدا برای هایفو واژن افرادی هستند که مشکلات زیر را تجربه می کنند:

  • بی اختیاری ادرار
  • کاهش میل جنسی
  • خشکی واژن
  • عفونت های مکرر مثانه
  • درد هنگام مقاربت
  • افتادگی واژن
  • تجربه زایمان واژینال

بخوانید: هایفوتراپی برای جوانسازی موثر است؟ عکس قبل و بعد هایفوتراپی

آیا هایفو واژن باعث تنگی واژن نیز می شود؟

یکی از مهمترین اثرات هایفوتراپی، تنگ کردن واژن است. همه خانم ها با افزایش سن، در اثر زایمان و تغییرات وزن دچار شلی بافت واژن می شوند که با نشت ادرار در موقع عطسه و سرفه و غیره مشخص شده و لذت جنسی را نیز کاهش می دهد. هایفوتراپی با افزایش سطح کلاژن و الاستین باعث سفتی و تنگی واژن شده و موارد ذکر شده را درمان خواهد کرد. بنابراین هایفو نه تنها باعث جوانسازی واژن می شود بلکه اثرات درمانی نیز دارد.

هایفو واژن

مراقبت های بعد هایفو واژن؟

یکی از مزایای اولیه هایفو این است که دوره نقاهت ندارد. افراد بلافاصله بعد از جلسه درمانی می توانند فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرد. با این حال، دستورالعمل‌ های خاصی برای پیشگیری از عوارض وجود دارد که به بیمار توصیه می‌شود از آنها پیروی کند.

این دستورالعمل ها شامل خودداری از فعالیت جنسی، پرهیز از حمام آب گرم و شنا، پرهیز از ورزش های شدید بدنی و سایر روش های زیبایی در ناحیه تحت درمان مانند لیزر، موم و لایه برداری برای یک دوره خاص است.

هیدراته ماندن با نوشیدن مقدار زیادی آب، حفظ یک رژیم غذایی خوب با مقادیر کم کافئین و ادویه جات، ترک سیگار، حفظ بهداشت و پرهیز از برخی داروها مانند NSAIDS (مسکن هایی مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن) بهبودی و نتایج مطلب را تضمین می کند.

بخوانید: لیزر موهای زائد با چه چیز های تداخل دارد؟

رابطه جنسی بعد هایفو واژن؟

بعد از انجام هایفو باید تا 2 هفته از رابطه جنسی خودداری کنید تا بافت تحت درمان تحریک نشود. در واقع یکی از مراقبت های بعد از هایفو واژن خودداری از رابطه جنسی است زیرا ممکن است اثرات کلاژن سازی را معکوس کرده و باعث عوارض ناخواسته شود.

 

هایفو واژن درد دارد؟

درد یا ناراحتی خفیف در ناحیه پس از درمان وجود دارد که معمولاً مدت کوتاهی پس از جلسه بهبود می یابد. اما برخی از بیماران با آستانه درد پایین ممکن است ناراحتی بیشتری را تجربه کنند که در این صورت ممکن است پزشک برای آنها مسکن تجویز کند.

بخوانید: در تهران برای پاک کردن تاتو با لیزر به کجا مراجعه کنیم؟

هایفو واژن روی حساسیت واژن تاثیر می گذارد؟

افتادگی و شل شدن واژن باعث از بین رفتن حساسیت واژن می شود که تاثیر منفی بر روابط جنسی دارد. هایفوتراپی با افزایش حساسیت بافت واژن باعث بهبود کیفیت رابطه جنسی و میل جنسی خانم ها می شود. هایفو واژن هیچ عوارضی ندارد و همه افراد بالای 30 سال می توانند از مزایای آن بهره مند شوند.

 

منبع:

https://medamorhealth.com

https://vaginalrejuvenation.co.za

https://www.medicalphysics.institute

کلینیک ماه تهران

کلینیک ماه تهران

    درباره کلینیک ماه تهران


    کلینیک زیبایی ماه تهران در زمینه تخصصی پوست، مو، زیبایی و تناسب اندام افتخار دارد با بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی، متخصصین بنام و کادری مجرب و مجهز به بروزترین دستگاه‌های تخصصی دنیا در فضایی بالغ بر 4۰۰ متر مربع و محیطی مدرن و آرامش بخش و پذیرایی ویژه، میزبان می‌همانان ارجمند خود می‌باشد.
    در صورت نیاز به مشاوره با شماره های ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.


    کلینیک ماه تهران

    خانه
    مشاوره واتساپ
    مشاوره تلفنی
    رزرو نوبت